Alla inlägg den 8 maj 2018

Av Jenny-Blue - 8 maj 2018 21:53


.. det blev inga fler större kaosartade upplevelser, under eftermiddagen som jag trodde när jag skrev tidigare idag. Men jag måste erkänna att jag ändå var aningen nervös över att bli tvungen att stanna extra på jobb, då en av tiderna för hämtning hann passera en bit över utsatt tid.
- Men det gick bra och jag hann bli färdig precis lagom till min arbetsdag var slut enligt schemat.

Och jag kom hem.. ingen krock eller soppatorsk på vägen.. och lyckligtvis inga skandaler väl hemma heller, kan jag tacksamt medge!

Köpte strumpor till dotera, som jag hittade i affären när jag var inom för att köpa mjölk på vägen hem.. Tjäning tänkte jag, men tji på mig för de passade inte fröken, då modellen utan skaft inte alls är i hennes smak. *suck*..
(-Så nu vet alla vad som väntar mig imorgon.)

Nåväl.. Halvtomma glas på ovanvåningen, lämnade strumpor (läs tuggade av hunden) i soffan.. ännu mera kladd, och smulor dessutom, på köksbänken och total kaos nere i tvättstugan.. men bortsett från det.. har jag överlevt!
-Något irriterad, men med livet i behåll.. och det måste ju ändå räknas som nått..?!

Imorgon, när jag slår upp de blå.. vet jag med mig själv att jag kommer se gårdagen som en relativt lyckad dag ändå, eftersom jag trots allt faktiskt fick vattnat alla husets inneblommor.. (Man kunde nästan höra hur de jublade..?! *smile*)

Nu ska jag hålla kväll.. eller i alla fall ska jag försöka en liten stund, då risken för att jag däckar i soffan känns stor..?!

Och med det säger jag:
- Bättre lycka imorgon! God natt, sov gott..
Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 8 maj 2018 13:17


Det första jag lägger märke till, när jag kommer ut i köket, är torkade saftfläckar på hela bänken.. Jag låter det bero, men utsätter mig snart för nästa fantastiska upplevelse, då jag ska sätta disk i maskinen och häller ett helt glas vatten över golvet.. *suck*

Dotter hittar inga strumpor.. (utan ?knölar?) Jag glömmer smörja in barnen innan de åker till skola och förskola.. Den äldsta sonen kommer missa sin simträning IGEN.. pga. en fotbollsskada.. Jag tappar nästan hunden, som får nys om en kanin på morgonpromenaden.. Jag spiller kaffe i bilen och hamnar bakom den ena lastbilen efter den andra och får pilutta mig fram i minifart hela vägen till jobb.

Det brukar ordna upp sig när jag väl kommer till jobb.. och jag trodde faktiskt att jag hade lyckats.. men för mindre än tio minuter sedan satte jag mig i en myr-stig..?!!

Ser med (ironisk) spänning, fram emot eftermiddagens eventuelle överraskningar.. (-Stänger på jobb idag..) Men har redan ställt in mig på det värsta så jag är beredd.

- Bring it on!!


Hoppas ni har en bättre tisdag än jag..
Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards