Alla inlägg den 30 juli 2018

Av Jenny-Blue - 30 juli 2018 22:13


Eftersom det var första arbetsdagen idag, efter att ha varit ledig i tre veckor, gick jag och lade mig strax efter klockan 00.. Sen att det tog lite mer än drygt en timme, för mig att komma till ro och somna, behöver vi ju inte prata högt om.. Att jag sen dessutom vaknade en gång i timmen fram till det att jag skulle gå upp klockan 07, behöver vi inte heller diskutera.. Det räcker med att vi är överens om att det var en tuff natt, jobbig morgon och aningen seg start på arbetsdagen..
- Men jag hann att dricka mitt kaffe.. ta en uppfriskande morgondusch.. OCH att gå en runda med hunden, innan det var dags att sätta sig i bilen och åka till jobb..?!!

Arbetskamraterna är oroliga för mitt välbefinnande.. och jag tänker inte klandra de för det.. Jag känner ju själv hur loj och ointresserad jag är och kontrasten till den annars så entusiastiska Jenny är ganska så drastisk, om jag får sätta orden själv..?!

Nåväl.. Dagen började lite avigt, men jag kände nog ändå hur det mojnade upp framåt eftermiddagen.. Och efter min stängning, när jag satt och drack vaniljlatte i min ensamhet, kändes det nästan riktigt bra..

Nu är dagen slut.. i stort sätt.. Klickan har passerat 22 och eftersom jag öppnar klockan 06 imorgon, vill det till att jag släpper alla mina viljor och går och trynar istället..

Tveksamt att jag kommer att sova bättre inatt, även om det borde vara lättare efter en energikrävande dag som denna.. Men jag hoppas innerligt, borstar tänderna och går och knyter mig.

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 30 juli 2018 00:02


Jag är färdig till att gå och lägga mig (3-5 timmar tidigare, än vad jag gjort under de senaste tre veckorna..)

Jag har koll på vilka kläder jag ska ha imorgon. (Kommer att dö, eftersom jag inte burit annat än bekini de senaste tre veckorna, men så får det bli, för så måste det vara..)

Kaffe finns till imorgonbitti, har jag kollat upp.. (om jag ens hinner dricka det innan jag måste iväg..?!)

Nu återstår bara att sätta larmet och så ber jag till gudarna att det kommer gå vägen..
(Jag börjar jobba två timmar innan jag vanligtvis har gått upp, under de tre senaste veckorna.. och då har jag stängningen..?!)

Värre blir det på tisdag då jag ska infinna mig på jobb klockan 06.. (oh my god) men som sagt, så kanske jag redan har dött då..?!

Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards