Alla inlägg den 17 april 2019

Av Jenny-Blue - 17 april 2019 21:59


Strax efter jag publicerat mitt förra inlägg fick jag upp ett minne, när jag efter bloggen gick ut på Facebook. Ett minne i form av en bild på mitt dåvarande kök (för fyra år sedan)..

- Lite lustigt då bilden visade precis det motsatta av vad jag skrivit i mitt inlägg, bara några minuter tidigare.. Total harmoni, trots stöket på köksbordet..

Med texten: Känslan av att komma hem..

(När jag tittar på bilden minns jag värmen som fyllde kroppen vid ögonblicket innan bilden togs.. och jag ler åt minnet som värmer mig igen.)

Det var stökigt i perioder (jag är trots allt också mänsklig) men ljuset och det rena runtomkring gjorde att jag från dag ett älskade min lägenhet!

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 17 april 2019 13:10


.. och jag är så trött!
- Känns som om jag skalle kunna sova en vecka i streck..?!

Var jag än är.. hemma eller på jobb.. finns där inget håll jag kan vända blicken mot och koppla av.. Överallt finns där alltid något som stressar mig. Något som pockar min uppmärksamhet. Något som kräver någonting.. Och det är så sjukt utmattande!

Den enda stunden av sinnesro jag kan förmå mig själv, är de 45 minuter i veckan som jag sitter hos psykologen..

Vaken tid ca 18 timmar/dag varav
8,5 timmar på jobb, fem dagar i veckan.
Blir.. 126 timmar, vaken tid i runda slänger. 126 timmar - 7560 minuter (om jag räknat rätt..?!) med fullt ös medvetslös.. för en rast på 45 minuter..?!

Tro fan att man är trött..?!

- Men. Jag får väl sova när jag dör, som jag brukar säga..?! Vilket om inget annat kan ta udden av ev. dödsångest, tänker jag.. f*king positivt som vanligt.. *suck!*

Påsklovsveckan gör varken mer eller mindre på sig. Förvisso har vi en paus från vardagens annars planerade aktiviteter på jobb, men med samma upplevda kaos som annars ändå känns det som det kan kvitta.. Jag är ändå totalt slut i huvudet.
Och hemma är det alltid kaos, på något vis..?! Bara det att vetskapen om att resten av familjen åker och äter frukost, eller lunchar tillsammans, som gör livet ännu tyngre..?!

Annars.. bortsett från allt det, är det väl som vanligt..?! Ok..?!

Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards