Alla inlägg den 9 maj 2019

Av Jenny-Blue - 9 maj 2019 22:51


Åter igen.. har jag vid ett flertal tillfällen loggat in och börjat skriva inlägg under veckan som har gått. Men i varje sådan situation har tiden sprungit ifrån mig och jag har raderat istället för att publicera, då jag inte har hunnit skriva färdigt mina tankar. 


Men så idag kunde jag inte hålla mig längre!


Klockan är mycket.. jag vet.

Jag ska öppna på jobb i morgon.. och jag behöver gå och lägga mig nu egentligen.. jag vet. 

Men jag helt enkelt bara måste få skriva något nu! 


Egentligen har jag ingenting att skriva om, vilket försvårar det hela en aning.. Men jag är så sjukt inspirerad pga. en bok som jag håller på att läsa just nu, att jag håller på att spricka. (Skulle kunna slå mig själv, för att inte ha läst denna boken tidigare..?!) ALLA borde läsa den.. eller ja.. i alla fall de som har den minsta gnuttan kreativitet inom sig..


Den heter "STOR MAGI Leva kreativt utan rädsla" original titel "Big Magic" och är skriven av Elizabeth Gilbert, 2015 (översatt av Carla Wiberg) Och den är helt fantastisk!


 


Så här står det på baksidan:

Läsare i alla åldrar har i åratal inspirerats och tagit lärdom av Elizabeth Gillberts livsvisdomar. Stor magi är boken som inspirerar dig att hitta nya sätt att ta itu med utmaningar i arbetet, ta tag i en längre uppskjuten dröm eller helt enkelt fylla din vardag med mer passion. Magiskt och praktiskt tänkande kan förenas för att du ska kunna leva ett mer kreativt liv, här får du alla tips!


Och ja, jag kan inget annat än att fullständigt hålla med!! 


Jag älskar hennes sätt att skriva på.. med skämtsamma paranteser som någon sorts förklaring på hennes egna tankar, allt eftersom hon skriver. (Lite som jag ser mig själv göra..?!) Jag älskar hennes ärlighet, hennes ödmjukhet och hennes sätt att se livet på.


Ja, jag är inspirerad helt enkelt!! Så har du ingenting annat att göra.. LÄS DEN!!

Eller nej.. Läs den oavsett! Ge den tid! Boken är galet lättläst.. (Ta det från någon som brukar ha svårt för att hålla ögonen öppna under mer än tre sidor av en bok..) Kanske är det pga. dess korta kapitel? Kanske är det för Elizabeths sätt att skriva den på? Eller så är det helt enkelt för den enkla anledningen att innehållet är så otroligt givande för själen, att man bara måste läsa lite till..?! Oavsett så rekommenderar jag den varmt.. Varmt som f*n! 


Nåväl.. 

Nu har jag fått lov att skriva några rader.. trots tiden.. och jag lyckades att bli klar och publicera.. Tjohoo, vilken glädje.. och lättnad framför allt! Tack!


Kärlek & Ärtor!







LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards