Alla inlägg den 24 juli 2019

Av Jenny-Blue - 24 juli 2019 16:21


Lata dagar i solen.. innebär en hel del dricka..

Jag rekommenderar vatten, men måste erkänna att det enda vatten jag får i mig just nu, är isen som smälter i min drink.. Men sen å andra sidan.. Det finns faktiskt de som är betydligt mycket värre än jag, när det kommer till alkoholhaltiga drycker sommartider.. Och är det sommar och semester, så är det..

- Jag firar min semester med gott samvete.


Igår var jag och hela familjen på Bakken, tillsammans Tomas syster och hennes familj. Och herre gusseness vad roligt jag hade! Jag som inte har haft något intresse för karuseller sedan barnsben, fick för mig att jag skulle ha ett åkband.. vilket det också blev. Och herre gusseness vad jag åkte karuseller..?! Det var som om jag var femton igen.. (vilket vägdes upp idag, då jag kände mig mer som 75 när jag vaknade..?!) *hahaha* Men det kan kvitta, för det var värt varenda loop, varenda tvärsväng och varenda nära-döden-upplevelse jag hade..!! 

-Så fantastiskt roligt!!


 
Denna galningen åkte jag två gånger..?! Kom dock "bara" upp i 50 km/h som max..?! *omg*


Idag har jag kompenserat gårdagens förlorade tid med hunden, genom att först ta pälskling till trimmet och fått hennes klor klippta.. För att sedan åka till hundrastgården för en liten stunds spring i värmen.. För att avslutningsvis åka till Öresunds Veterinärsklinik i Vellinge och få pälskling vaccinerad.. (som sig bör årligen..) mot kennelhosta.. Efter tre års ålder, kan hundar få denna vaccination genom nosen, vilket hon fick även förra året.. Nästa år är det dock dags för den sk. stora vaccinationen, som täcker mer än bara kennelhostan.. och då blir det tyvärr sprutan igen för min tappra pälskling.. som gick direkt in och lade sig efter dagens alla händelser.. *smile*


Och som ni ser.. Så har jag idag även lyckats uppdatera bloggen. Med ny toppbild (header).. Nya bilder i sidomenyn, som togs under semestern i Tossa de Mar, Spanien.. (under midsommarveckan) Och som grädden på moset.. Lite nya färger i bakgrunden att se fram emot..?!


Nu ska jag gå och handla.. Tänkte vi skulle grilla hamburgare ikväll.. och sen ska jag bara precis chilla!!


Hoppas värmen är dig god!

Kärlek & Ärtor!


 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards