Alla inlägg den 17 juli 2020

Av Jenny-Blue - 17 juli 2020 01:44


Idag har jag och min man varit på Nordanå Grus och beställt plattor till pergolan. Innan vi köpte möblerna förra året, hade vi en jättefin gräsmatta där. Men efter det att vi skaffade möbler och faktiskt började använda oss av platsen, har gräset tyvärr gett upp. Nu är det mest jord och grus och några enstaka grästuvor kvar.. Och när vi i våras bestämde oss för att bygga om hela pergolan.. göra den lite större och lite kraftigare, kom vi också fram till att vi skulle lägga marksten. Lättare att hålla snyggt och bättre förutsättningar för möblerna som i nuläget gärna vill borra ner sig i jorden.

Det tog ett tag att komma tillrätta med vilken typ av sten vi skulle ha, men till slut kunde vi ändå bestämma oss. Sen när stenen var klirrad skulle även kantsten och fog utses.. men det gick relativt fort och lätt.

Eftersom staket intill syrenhäcken fortfarande inte är helt klart, passar det nog perfekt att stenen kommer på tisdag som nu bokat.
- Och det känns bra i hela kroppen!

I höstas hade vi en kille här som satte in vår nya dörr in till gården/ trädgården.. och planen var att det skulle komma en annan snubbe som skulle fortsätta med en del andra grejer vi behövde få gjort.. Men sen vet vi ju alla hur det är med hantverkare..?!
- Mycket snack och lite hockey..?!

(Gäller säkert inte alla hantverkare, men jag har alldeles för mycket erfarenhet av just den typen tyvärr.. mycket pga. mitt tidigare yrke som dekoratör, där jag då jobbade mycket sida vid sida av många hantverkare som tyvärr satte ryktet för flertalet..)

Hur som helst. De hantverkare som anlitades i höstas var genom personliga kontakter, vilket vi hade hoppats på betyda något..?! Men tydligen hade de bättre platser att vara på än hemma hos oss, så tiden gick och inget hände..

Men så kom vår nuvarande hemmafixare vår väg. Han, en fenomenal hantverkare, helt och hållet utanför hantverkaryrke-träsket, med egentligen ett helt annat jobb till vardags.. Pga. Covid-19 har han gått hemma sedan flera månader.. och när våra vägar möttes var det som om det var meningen för båda parter.
Vi behövde någon kunnig som hade tid.. och han behövde någon som kunde ge honom sysselsättning..

Det kom sig i alla fall att mannen jag talar om fick ett uppdrag, att slutföra det som var tänkt redan i höstas, samt lite till.. *smile.. Och det är väl där vi är just nu..?!


Staketet känns som ett måste, då jag är trött på att kriga med Spira om hennes ständigt nya sätt och vägar att ta sig ut genom häcken. Där finns galler.. tro mig!! Jag har hållt på i över två år att sätta nytt, sätta mer, sätta ännu högre, ännu tätare, osv, osv.. Men nu räcker det! Och jag hoppas att ett staket INNANFÖR häcken kommer att göra susen.. (Senaste versionen av gallret är dock fortfarande kvar inne i häcken, som extra trygghet.. *suck..)

Nu ska jag gå och nanna semesterkudde (som om det skulle vara någon skillnad..?! *smile..)

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards