Alla inlägg den 13 september 2020

Av Jenny-Blue - 13 september 2020 23:41


Jag älskar att måla.. och jag brukar bli nöjd med resultatet, när jag är färdig..

Jag målar för färgernas skull.. Eller ja.. Jag målar ju så klart för att jag mår bra av det, men jag skyller på färgerna då det är kladdet med de, som skapar glädjen i stunden..

Under tiden som tavlan växer fram under mina penslar, rinner en del av mig ut genom armen, nedför penseln och hamnar på duken jag målar.. När tavlan är färdig, är den en del av mig..
- Oftast är det som en klapp på axeln.. Välmående och glädje, som jag gärna delar med mig av. Ibland är det något extra positivt, vilket gör att jag kan ha svårt att skiljas från tavlan.. Och ibland är det ren och skär ilska, ett resultat fullt av irritationen som jag gjort av med under målningens gång..

Oavsett känsla som fångats i tavlan, så läggs de alltid åt sidan, när jag plockar fram en ny duk att förgylla med färg..

När jag återkommer till de alster som står på hög, blir jag oftast glad. De får mig att minnas känslan av ett gott arbete och som sagt, känner jag oftast stolthet över det jag åstadkommit..
- Jag är duktig på att måla.

Ska vi däremot tala om när jag granskar mina tavlor inför utställning eller dylikt, är jag väldigt kritisk mot mig själv.. Jag vet att jag gillar det jag gör.. (annars hade jag inte gjort det..) men det är alltid lika läskigt att tänka på vad andra kan tycka..

Det finns hundra- tusen- miljontals andra människor som också målar.. och säkert lika många som gör det bättre än mig.. Så tankarna är svåra att stoppa, när man inser hur lite jag har att tillföra världen med mina tavlor.. Vem behöver en flamingo i yogaställning.. typ..?!

Oavsett..
När jag känner mig inspirerad.. När jag har många idéer, eller när någon visar intresse för det jag gör.. är det som om något inom mig fyller mig med energi och jag kan liksom inte låta bli att måla..

 

Och idag blev det en blomma..


- Jag älskar att måla blommor.. (även om jag ofta målar över de med något annat..) Idag blev det dock en blomma som fick stanna. *smile*

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 13 september 2020 01:06


Efter inlägget om mitt senaste kladdande med färg.. fick jag en kommentar med ett önskemål om att vilja se vad jag gjort.. och här är en bild på tavlan som blev:

Jag är dock inte säker på om den är helt färdig än..?! Den är väl ok, men jag känner ändå att det saknas något..?! (Sen om detta något dyker upp i idé-balken eller ej får tiden utvisa, då tavlan just nu ligger och vilar..)

Jag har en del andra tankar, gällande nya alster.. då det känns som om jag vill tillbaka till det abstrakta skapandet igen.. (såååå kul, att kladda galet igen..)

Nya dukar och färger är inköpta och jag väntar bara på rätt tillfälle.. (Det vill säga: När andan faller på..) Så ska jag rocka loss igen!

Tills dess får ni hålla er till tåls och titta på några av mina senaste tavlor, som ni hittar i sidomenyn.. (Om ni klickar på bilderna, ses de i större format, samtidigt som information om tavlan kan läsas i underkant..)

Kärlek & Ärtor!

Ps. Information gällande denna tavlan, finns tyvärr inte tillgänglig än.. Ds.

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards