Alla inlägg den 14 september 2020

Av Jenny-Blue - 14 september 2020 22:06


Idag är det ett år sedan jag blev fru till mannen i mitt liv..

Vår första bröllopsdag.. som vi passade på att fira lite speciellt under helgen som var.. 


Vi har varit tillsammans i typ tjugo år.. men som sagt.. Idag firar vi ett år som man och hustru..


Eftersom vi gifte oss i Malmö, kändes valet av att fira just där, som en självklarhet.. och här kommer några bilder..


   

Hotellet vi övernattade på: The Mayfair Hotel.. Ett mysigt ställe nära till det mesta..


Vi checkade in.. Gjorde oss i ordning.. och gick sedan till Steakhous på Lilla Torg för att äta och dricka gott..

Efter vår trevliga middag, med en galet god efterrätt.. som jag tyvärr inte minns namnet på.. gick vi en lång runda genom stan. Kvällen var fantastisk och minnena av stans olika platser skapade nostalgi på hög nivå..

     

- Bilderna på triangeln var mest symboler för vår promenad tillsammans, men Stippes räknas till några av de goda ungdomsminnen som dök upp..


Vi hamnade på Interpool.. där jag fick stryk i shuffleboard, så det stod härliga till.. (För även om jag fick in en del magiska "skott".. räckte det inte hela vägen till någon seger..) -Men man kan ju inte vara bäst på allt, tänker jag..?! *smile*

      

När spelet var slut och stället stängde, gick vi tillbaka till hotellet för att.. enligt tradition.. spela Yatzy. (En klassiker när vi övernattar på hotell, som egentligen bara började som en kul grej..) Och ja.. sen.. så höll vi bröllopsnatt, om man så säger, utan att gå in på några detaljer.. *smile*


- Vårt rum 505 @ the mayfair hotel - Sep 2020 - 


- Biblioteket @ the mayfair hotel - Sep 2020 - 


Inspirerande med den fanastiska mattan, som jag läste om i en bok som jag hittade på rummet.. Konstnären som designat den, höll tydligen på med mer än en konstform, vilket beskrevs i boken som att han inte kunde hålla sig inom någon specifik ram när det kom till sitt skapande.. (Han var på så sätt svår att placera i något fack..) Vilket direkt fick mig att känna hopp inför min egen framtid som konstnär.. Eftersom jag, precis som han (konstnären som jag inte minns namnet på) gör så mycket olika saker.. både materiellt och teknik.. 


Nåväl..

Det var en supertrevlig upplevelse tillsammans med min Bejbii.. och jag är så tacksam över allt!!


Kärlek & Ärtor..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards