Alla inlägg den 4 november 2020

Av Jenny-Blue - 4 november 2020 15:56


Skrattretande, jag vet..

- Vaddå jag skulle vara bäst på att göra ingenting..?!

- Jag avskyr att göra ingenting. Eller nej.. avskyr är ett starkt ord.. Men jag gör det så sällan.. är så dålig på att ta mig tiden, att jag har feta problem när jag väl försöker..


Idag har jag medvetet gett mig tiden..

Tvingat den på mig själv, helt enkelt för att jag inte orkar något annat..

Egoistiskt. Lat. Kanske till och med orättvist och dumt.. men det struntar jag i..

Vill världen se det som så, so be it. Jag är alldeles för trött för att orka bry mig.. 

(Och dessutom alldles för gammal och för nykter.. om man nu får skämta mellan raderna..?!)


Vi ska ha kvällsmöte på jobb.. och med en kortare arbetsdag, visste jag att jag skulle få några timmars dötid mellan de båda.. Dötid, som jag egentligen skule kunna fylla med både det ena och andra, men som jag redan i början på veckan bokade till att göra ingenting..


Och jag klarade det nästan..

Blev en timme extra på jobb, innan jag satte mig i bilen för att köra och köpa mig en kaffe.. (Vanilj latte) Det blev en liten extra runda i en av butikerna intill, där jag blev med cardigan och en ny tröja.. Tittar i påsen och inser att färgen på de båda plaggen är olika nyanser av grå.. och jag suckar för mig själv när jag inser att jag har köpt kläder i en viss sinnesstämning..?!


Nåväl.. Sköna plagg.. och grå är ändå ljusare än svart, så jag väljer att se det som en vinst i alla fall. 


Jag sitter i bilen och skriver.. Har typ en timme kvar innan jag behöver vara tillbaka på jobb och jag funderar på om jag ska gå in och köpa en påse minilussebullar..?! En (jag tror) nyhet från Pågen.. Skulle passa bra till kvällens möte, då det kan hungra till i magen framåt kvällen.. Attans goda minibullar! Fast jag skulle vilja ha russin i, då avsaknaden av dessa känns som en miss.. Men som sagt.. Attans goda ändå. (Och ja, jag vet att jag borde köpa något mer hälsosamt, som typ mat.. men var ligger det roliga i det..?! Kan ju inte kallas kakmonster förgäves tänker jag..?!)


Happ..?! Det var mycket om ingenting.. Mission compleated, kan man kanske säga då..?! Och med det säger jag..


- Kärlek & Ärtor!


 

- Ett redigerat foto (taget av mig) från mitt senaste besök hemma hos mina föräldrar i skogen..


#höst #ingenting #tidsfördriv #tankar #onsdag 

Av Jenny-Blue - 4 november 2020 11:20



Heja Snapchat, för era förtydligande filter.. eller är det kanske en röntgen lins..?!

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 4 november 2020 09:15


Efter att ha sovit totalt tre timmar under natten till idag, är det kaffe som gäller..


Kärlek & Ärtor!

Ps. Bilderna är lånade via Google - I need coffee

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards