Alla inlägg under augusti 2009

Av Jenny-Blue - 31 augusti 2009 22:29


Ännu en dag att lägga till handlingarna.. skönt.. men nu är jag trött..

Detta ska jag fira med en skön dusch, innan jag går och lägger mig.

Dagen har varit bra.. då den började väldigt bra i morse, när jag slog upp mina blå, redan klockan halv sju.. Detta i sin tur, gjorde att jag hann både att äta frukost OCH läsa tidningen.. Me like!


Nä.. som sagt.. jag e sketa-trött.. så jag tänker inte skriva mer idag.. förutom:

-Tjingeling.. :)


 apa     Ps. imorgon hoppas vi att vi e lika pigga..





Av Jenny-Blue - 30 augusti 2009 22:54


Jaha.. Nä nä.. det blev ingen film ikväll.. så.. då kan jag titta till min hemsida istället.. men först säger jag god natt till min lilla blogg och till er som behagar läsa den!

- God Natt.. och Tjingeling..


Ps. imorgon är det måndag igen *suck* och en ny vecka står inför våra fötter.. Undrar hur den blir..? Ds.

Av Jenny-Blue - 30 augusti 2009 20:49


Åh så sköööönt, det har varit idag.. Jag fick nämligen lov att somna om, i morse och sov till klockan halv ett. Festen igår var lyckad.. God mat och dricka och sällskapet hade alla med sig sitt partyhumör! *Nice*

- Tack så mycket..


Vi var och hämtade bilen för några timmar sedan och passade på att äta pizza tillsammans, innan vi skulle åka hem igen.


Nu är klockan snart nio.. och det är dags för Jonathan att komma i säng.. Charlie sover redan.. Sedan är det väl film som gäller för mig och Tomas.. En lagom avslutning på en RIKTIG söndag..  

Av Jenny-Blue - 29 augusti 2009 13:57


.. med buller och bång.. och kanske en och annan sång.. ska vi fira Tomas syster idag! Det blir en fest vi sett fram emot länge.. Men, som sagt, det är ju inte förrän ikväll..


Just nu är det helt andra saker som händer.. Jonathan har en kompis från skolan, på besök.. och efter att ha varit ute på gården, gjort pärlbrickor i köket, lekt en stund på rummet och ätit vars en skål med glass, står de nu tillsammans på vår gästtoalett, som är JÄTTELITEN och doppar sina huvuden i en vattenfylld vask.


Jag känner mig lite oroväckande lugn, med tanke på att risken för vatten utanför är mer än stor.. Jag vet inte varför jag känner mig så harmonisk.. Kanske för att jag vet att ungarna gör så gott de kan och för att jag vill att de ska ha roligt. Lite vatten spelar väl egentligen ingen roll.. Att höra barnen leka tillsammans, med roliga kommentarer och härliga skratt.. gör allt eventuella efterjobb, klart värt det!



Av Jenny-Blue - 29 augusti 2009 00:09


Halloj! Är precis hemkommen från ett par goda vänner. Vi har ätit gott.. och druckit gott.. och våra barn har skött sig exemplariskt hela kvällen. *Nice*


Tidigare idag.. har jag varit och handlat..

Och med det menar jag KUL-handlat.. INGA matvaror.. eller något sånt trist.. utan KUL saker.. Som till exempel.. En ny klänning.. till mig själv.. Ett par stövlar.. också till mig själv.. Strumpor.. Underkläder.. till.. MIG SJÄLV!

- Ja, det har varit riktigt härligt att få köpa saker, bara till mig själv.. och inte till barnen.. som det alltid är annars. Med andra ord har jag haft en lyxig dag.. *smil*


Och sen att vi var bortbjudna på middag, gjorde dagen ännu lyxigare, då jag slapp att tänka på mat.. och blev serverad en riktig festmåltid, bestående av grillspett, potatisklyftor, sallad och en jädra massa goda såser! Me like!!


- Tack J. & J. för en god middag och en trevlig kväll!!

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2009 00:38


Tidigare idag, sa jag ju att jag skulle ta foto på mina teckningar, för att lägga in dem på hemsidan.. Det är fixat och gjort..

Kika in och kolla.. om du inte har något bättre att göra.. det vill säga..


Direktlänk finns under mina länkar.. JenKa..


- Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2009 00:10


Jag hann inte skriva igen innan klockan slog tolv.. Har precis sett en film med Tomas och passar på att skriva några rader innan jag går ut med Bella på dagens sista kisserunda..


Den första halvan av dagen gick ju fort och kvällen gick nästa i samma tempo. Jonathan fick följa med Tomas till ¨Banan¨ idag och jag passade på att göra ett besök på IKEA, med Charlie.


Har tjatat på Jonathan att han ska städa sitt rum, sedan i fredags.. Detta har inte gått något vidare.. förrän ikväll, när han kom hem och såg att jag hade köpt fyra stycken lådor till honom, som han kan ha sina saker i..

Helt plötsligt ville han inte gå och lägga sig.. för han skulle STÄDA, sa han..?! Lite lustigt kan jag tycka. Jag sa till Tomas att är det bara fyra små lådor från IKEA som behövs för att han ska städa sitt rum.. kan jag åka till IKEA en gång i veckan..

*hi hi*


Ja ja.. Jag hade kunna sitta uppe en stund till.. men jag MÅSTE komma i säng tidigare än igår, så att vi kan få en harmonisk morgon i morgonbitti. Jonathan har lovat mig att han ska väcka mig, istället för att fixa en skål med godis och lägga sig i soffan, med en filt och titta på tv.


I morgon, efter jag lämnat Jonathan på skolan.. ska jag och Charlie åka ut till Mormor och Morfars gamla hus och hjälpa mamma med att sortera lite grejer. Huset måste rensas innan det går ut till försäljning.. vilket det borde ha gjort för en månad sedan.. om inte mer..


Nä.. nu suckar hunden.. Får väl ta den där sista rundan nu..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 26 augusti 2009 12:43


Halva dagen har redan gått och om bara 2,5 timmar ska jag hämta Jonathan på skolan.. Idag har jag och Charlie varit på Burlövs C och shoppat tröjor till Charlie. Var en sväng på Mobilia igår.. men de hade inga T-shirts i Charlies storlek.. varken på H&M eller Kappahl.. därav besöket på Burlöv C idag. Och det var ju bra för vi hittade hela tre stycken T-shirts och så passade vi på att handla inför ett kalas som Jonathan ska gå på snart.  Till min stora förskräckelse upptäckte jag att jag hade glömt flaskan till Charlies välling.. så vi fick lämna lite hastigt och lustigt.. men det gick bra ändå. Charlie är ju lika snäll som Jonathan var som liten och jag är väldigt tacksam över detta.


Nu är vi hemma igen och Charlie har ätit och ligger på golvet med nappen i munnen och snutten i ena handen.. Han ligger på mage, med huvudet på babygymmet och myser.. Ser skönt ut..Jag funderar på att vila en stund jag med.. Men det blir väl förmodligen ingenting av det.. Vi får väl se..


Angående i morse.. blev det precis som jag trodde.. Jag vaknade inte förrän 07:40 och då blev det snabba ryck, vill jag lova.. men det gick bra!


Jag är lite sugen på att göra något.. men jag vet inte riktigt vad..

Kom på att jag skulle kunna fotografera mina teckningar.. för att få in dem på min hemsida..

-Ja! Det ska jag göra.. Vi ses senare..

Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards