Alla inlägg under februari 2009

Av Jenny-Blue - 28 februari 2009 00:46


Fick till min stora förvåning reda på igår att jag fyller år i nästa vecka..

-Hoppsan, kan man säga.. Att fylla år har alltid varit heligt för mig.. trots att jag blev ¨stor¨ för ganska så länge sedan.. men i år hade jag glömt bort det.. MIN EGEN FÖDELSEDAG!! Hur e det möjligt, man frågar sig gång på gång..


Eftersom jag fyller år så pass tidigt på året, brukar det vara en av de större festerna.. efter vinterns kalla dvala.. men jag vet inte om jag hinner fixa någon fest i år.. Har väldigt mycket denna månaden.. Charlie ska döpas och svärmor fyller 60.. är två av de stora sakerna som händer.. Men visst hade det varit kul med en fest.. *suck*

-Ja ja, vad är väl en bal på slottet.. Dem säger ju att det är tråkigt att bli vuxen och ska jag vara helt ärlig så måste jag nog hålla med..


Jag fyller inget speciellt så egentligen finns där ingenting att fira.. men jag tycker att det är en underbar ursäkt att få ha fest.. Skulle dessutom behöva en riktig röjar-fest..

-Tänker på mina flickor.. som jag fått kontakt med igen efter många år.. Fan.. VI KUNDE FESTA!! Men som sagt.. det får väl bli någon annan gång.. när jag hittat på en annan ursäkt..


Nu ska jag gå och tryna kudden.. Är totalt utmattad.. Har varit ute och gått med Charlie i vagnen.. och sen när jag kom hem var jag ute en runda med Bella.. Jätteskönt i det fina vädret.. men eftersom jag inte är van vid den friska luften.. känns det som om jag fått lite förmycket av det goda.. och det har satt sig på sovreflexen.. Vi får helt enkelt ses någon annan dag.. eller ska jag säga natt..?


Sov gott!


-Tjingeling..


Ps.. Shit! Jag höll ju på att glömma att berätta..

Jag var hos frissan idag och klippte av cirka en decimeter av mitt hår..

-Det känns GREAT!!!      Ds.

Av Jenny-Blue - 28 februari 2009 00:43


Jag fick svar på min fråga igår.. Satt och skrev i min lilla blogg, men när jag skulle spara inlägget, efter jag var färdigskriven.. kunde inte sidan hittas..


*suck*


Trist.. men sant..


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 26 februari 2009 01:16


-Tänker på det där om underhållet.. då de skulle stänga bloggen..

Så? Är det inte natt snart.. eller har den kanske redan varit..?!

Ja ja.. det kan ju spela mindre cykel, med tanke på att jag är här och allt verkar vara som vanligt.. :)


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 25 februari 2009 17:39


Loggade precis in här på min blogg och fick upp en liten ruta om att bloggen kommer att vara stängd ikväll pga underhåll.. så jag får väl passa på att skriva ett litet inlägg nu.. Har inte så mycket att skriva om dock..


-Kan ju berätta om att jag o Jonathan o Charlie har varit på Vellingeblomman o kollat in påskbyn.. inget speciellt.. men tidsfördrivande..  


Ikväll.. om cirka en timme, för att precisera det lite.. så ska jag träffa Ladys på stickekväll.. Jag tror att jag ska sticka lite.. eller så tar jag tag i mitt lilla broderi.. Vi får väl se vad jag känner för.. tar med mig både och så att jag har valmöjligheten..


Nä.. nu ska jag inte babbla mer.. ska göra mig i ordning så jag kan komma iväg.. Vi ses..


-Tjingeling.. 

Av Jenny-Blue - 25 februari 2009 01:55


-Så har det hänt igen.. och då menar jag inte att jag fortfarande är uppe.. trots att klockan passerat 02 på natten..

-Nä.. Jag syftar på ännu en trevlig träff med mina mysiga vänner H. och M. Det är så enkelt, men ändå så himla trevligt.. JätteNICE om ni frågar mig!


Det är ganska roligt om man tänker efter.. historien med mina vänner.. Vi är egentligen fler, men just idag var det bara vi tre.. Det roliga är att det började med att vi var klasskamrater.. Ett gäng tjejer, som gjorde både det ena och andra tillsammans under vår gymnasietid..


Efter skolans slut höll vi kontakten ganska bra..tycker jag, men med livets alla förändringar blev det glesare mellan våra träffar.. Några var tidiga med att få barn.. någon blev sambo, någon var fortfarande singel.. Ja livet har ju sin stilla gång och trots att vi inte ringde till varandra varje dag.. har vi ändå på något underligt vis lyckats att hålla kvar banden..


Det känns som om vi just nu ligger på samma våglängd.. de flesta av oss har familj och det som fört oss samman nu är att de flesta av oss fick barn under 2008..

  

Det var helt underbart att träffas igen.. som i förra veckan, då vi var fem stycken.. Vissa av oss har inte träffats på fem- sex år, men det spelar ingen roll, för det känns som om det var igår.. Banden är där ändå.. oavsett hur lång tid som har gått.. Och det är JÄTTENICE!! Jag stormtrivs och även om vi ¨bara¨ var tre idag, så hade vi en trevlig stund tillsammans! Och de nybakade ostfrallorna var smaskens!!


Snart träffas vi igen.. men då är vi förmodligen lite fler..

-Hur som helst så ska det bli skoj! Jag tror att alla känner samma glädje och jag hoppas att alla tycker att det är lika URMYSIGT som jag..

  

-Love you.. My girls!


Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 24 februari 2009 00:42


Idag har Jonathan varit hemma från dagmamman.. enligt schema.. och vi har haft en HEL DAG UTAN BRÅK, vilket är långt ifrån det vanliga! Han är fem, så hans trotsiga lilla personlighet är helt och hållet normalt.. men ack så påfrestande.. men idag har vi, som sagt, haft en jättemysig dag. Vi har inte gjort något speciellt, men vi var och shoppade lite nya kläder till Jonathan och Charlie.. När vi var klara, frågade Jonathan om vi inte kunde gå in och titta i leksaksaffären..


-Vi ska inte köpa något mamma. Vi ska bara titta, sa han och såg så himla förståndig ut.. Jag svarade ja.. såklart.. Det må hända att jag (enligt mig själv) är en hård mamma, men även jag har mina stunder..


Hur som helst.. Jonathan var jätteduktig i leksaksaffären.. Han tittade länge på det mesta och ville naturligtvis visa mig allt som han önskar sig när han fyller år.. vilket är om tio månader.. vilket måste var en hel evighet för en liten femåring..

-Åh han är så söööt! Idag har han verkligen varit en liten ängel och jag har tagit till vara på varenda sekund!! Härligt!!


Nu ska jag gå och lägga mig..

Jonathan ska till dagmamman imorgon och jag ska träffa en av mina tjejer.. Så.. Jag får väl gå och blunda en stund, så vi kommer i tid och så att jag orkar vara piff hela dagen..


-Natti natti..

-Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 23 februari 2009 23:54


-Vad ger man en blivande 60-åring, som ska fylla trettio för andra gången..?! Och hur kommer det sig att när man steker grillkorv i slantar, att korvbitarna är näst intill omöjliga att vända på.. om man inte vänder dem en och en.. Och varför visar Kanal 5, CSI Miami FÖRE Cold Case.. när Cold Case är så mycket bättre..??


-Är det naturligt att sjunga i duschen och hur många stumpor får egentligen plats i en sådan där tvättpåse?

Varför heter det kacktus (osäker på stavningen) och inte taggtus..?

-OCH VARFÖR ÄR DET SÅ FÖRBASKAT KALLT UTE??


Ja.. det finns många frågor.. men ack så få svar.. Jag får väl helt enkelt ringa 118 118.. eller 118 800.. ? Shit! Vad gör man när man inte ens vet vilket nummer det är? Vem frågar man då..?!


*Ha ha* löjligt.. jag vet.. men lite tramsigt kul måste man väl få ha.. eller var det en fråga för mycket..?!


-Tjingeling..    :)

Av Jenny-Blue - 23 februari 2009 23:00


-McDonalds senaste tv- reklam.. Happy meal, enligt tallriksmodellen..

-Jag bara ÄLSKAR den!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards