Alla inlägg under oktober 2020

Av Jenny-Blue - 29 oktober 2020 08:54


Regnet öser ner.. och jag har egentligen inte tid till att skriva.. Barnen är lediga från skolan, men jag har tider att passa..

Har massor att skriva om, men som vanligt, när det är mycket, har jag svårt att hitta orden och ge mig själv tiden till att fokusera.

Höstmörkret dämpar glädjen och framför allt orken, men ni ska veta att jag står med båda fötterna i marken. Huvudet upp och fötterna ner.

Men nu måste jag rusa..

Ha en bra torsdag.. oavsett väder..
- Kärlek & Ärtor.

Av Jenny-Blue - 28 oktober 2020 08:58


Två bilder med samma motiv..


Ha en skön onsdag!
Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 23 oktober 2020 11:26


Det är så obeskrivligt skönt att se sig själv med insikten om hur prioriteringarna fördelats..

Slutade tidigt igår och hade 45 minuter att fördriva, innan jag kunde hämta dotter på skolan. Vanligtvis hade jag nog bara suttit i bilen, med telefonen och spelat eller något..?! Oförmögen att känna ork till att hinna stressgöra något bara för att..

Igår kändes det dock annorlunda.. Fortfarande ganska trött.. (har sovit dåligt hela veckan..) men helt inställd på att ge mig själv tjugo minuter av fotografering. (Det var tid som blev över efter bilresa från jobb..)

Tjugo minuter är ingenting egentligen, enligt mig.. men i tanken kunde jag nöja mig med att bara ett tiotal bilder blev ok, för att det skulle vara mödan värt..

Solen var inte helt samarbetsvillig, men det blev några bilder.. och jag kände mig ändå nöjd när jag bröt stunden för att hämta dottern som lovat, direkt efter skolan.


Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 21 oktober 2020 18:05


Det har gått två veckor, sedan jag senast drack min älskade Vanilj Latte.. Och jag måste säga, att längtan har varit lång, men ack så givande..
- Det var länge sedan jag drack en sådan perfekt blandning av kaffe, vaniljsyrup och laktosfri mjölk!


- Inte för att varken kaffe eller smak syns på bilden.. men för att koppen redan är tömd och minnet vill sparas.. *smile*

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 20 oktober 2020 09:19


Idag är en sådan dag..
Jag kände igår kväll, hur jag höll på att tappa min sköld och hur det skulle kunnat ha påverkat mig.. Men jag plockade upp den igen och klarade mig ifrån att bryta ihop som ett oskyddat offer.

Det är svårt att gå och bära på den tunga skölden, som distanserar mig från att inte falla offer för vardagens alla faror.. Men jag behöver göra det för att inte bryta ihop.

Samtidigt som jag stänger mig, är alla mina kanaler öppna och det är oerhört svårt att inte ge för mycket.

Så jag ber om ursäkt om jag verkar kall och oberörd, för så är inte fallet.. Jag gör bara det jag måste.. för mig.

Ha en behaglig tisdag.. och skippa antaganden och fördomar..
- Kärlek & Ärtor!

Ps. Ger er en bild från mitt instagram flöde som jag bär med mig under dagen..

Av Jenny-Blue - 18 oktober 2020 18:55


Det blev som jag ville..!!

Jag vaknade tidigt på lördagsmorgonen. Så tidigt att resten av familjen fortfarande låg och sov.. så jag skrev en lapp, innan jag satte på mig kängerna och gav mig iväg på upptäcksfärd / fotograferingsrunda.. *smile*


Det är många år sedan jag fotograferade med mening och mål.. och jag hade bestämt mig redan från början att min fotograferingsstund denna tidiga lördagsmorgon skulle vara mer kul än pretentiöst..


Därför parkerade jag bilen efter bara några minuters bilfärd.. i ett naturområde runt hörnet kan man säga.. Sedan gav mig ut i den krispiga höstkylan på jagt efter att fånga morgonen på foto.. och här är några av bilderna som blev:


(Klicka på bilderna för att se i större format)

 


       


 


       


 


       


Kärlek & Ärtor..




Av Jenny-Blue - 14 oktober 2020 16:41


På vägen till jobb imorse, lovad jag mig själv att ge mig en tidig morgon på lördag, för att ge mig ut på en fotogreferingsrunda.. Hela förra veckan, morgon som kväll, tänkte jag tanken att vilja komma iväg för att fånga höstljuset.. men jag har fasiken inte hittat tiden förrän solen gått ner och ljuset försvunnit. (Aternativ solen stått för högt på himlen och tappat sin morgonmagi..)


 

Så på lördag ska jag ge mig själv chansen till att förverkliga min minidröm.. OM vädrets makter vill mig väl, får väl dock tilläggas..?! Svårt att lyckas oavsett hur mycket tid jag än avsätter, om solen bestämmer sig för att hålla sig bakom molnen.. tänker jag.. *hihihi* 


Nåväl.. Vi får väl se hur det går.. Jag har en plan i alla fall..


Men nu är planen att köra hem och laga mat till min familj..

Har tagit en stund åt mig själv, för att komma ifatt förlorad planeringstid på jobb.. men jag har handlat och har full koll på kvällens upplägg.. så jag känner mig ganska så lugn inför vad som komma skall. *smile*


Kärlek & Ärtor!

Och ett stort GRATTIS till min allra bästa vän MARIA, som fyller ett år mer erfarenhet idag!! *smile*




Av Jenny-Blue - 14 oktober 2020 16:14


.. så blev det en ganska så lugn eftermiddag och kväll..

Förvisso, gick det i ett.. men som på räls och allt kändes bara bra..


Maten köptes.. lagades och åts.. 

Hundarna kom ut.. och jag likaså.. på en promenad, som jag vill beskriva som snabb.. där jag syftar på hastigheten och inte stäckan. (Folk som är med och går med mig säger ofta att jag går fort.. Och jag brukar då skylla på att jag har hundar som kräver mer tempo.. Och idag var det precis så, även om det bara var jag och hundarna som var ute och gick.)


Nåväl.. Allt gick som sagt smidigt.. och den enda anledningen till min känsla, var tack vare att Tomas tog en del av *mina måsten.. (*våra egentligen) Vilket i sin tur ledde till att jag kunde finna ro i att bara sitta en stund, tillsammans med Tomas efter att barnen hade kommit i säng. 


Kärlek & Ärtor!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards