Alla inlägg under september 2018

Av Jenny-Blue - 2 september 2018 11:48


Trots mitt inre (o-)hälsotillstånd, har det nog aldrig gått en dag sedan vi flyttade till huset, som jag inte har njutit av de tysta morgnarna i trädgården. Stillheten och tystnaden innan staden vaknar till liv, är på något sätt magisk och tillsammans med tidiga solstrålar, gnistrande dagg i gräset, harmoniskt fågelkvitter och frisk luft, kan jag inte känna annat än tacksamhet.

Sakta men säkert börjar jag känna mig levande igen.. Ångestattackerna har avtagit och inspirationen har börjar komma tillbaka..
Jag vet inte om ni minns hur jag skrev om min panik inför att börja jobba igen efter min semester..?! En panik som fyllde kroppen med oro, men framför allt huvudet, med alla tänkbara krav jag kunde ställa på mig själv.

Imorgon ska jag tillbaka till jobb, efter att ha varit hemma i åtta veckor, med undantag för de tre dagar jag jobbade mellan semester och sjukskrivning.. Förvisso inte på heltid, men behagligt nog helt utan panik i kroppen.
(Jag har ingen aning om hur det kommer att gå, med alla höga ljud och rutiner som måste följas, men utan oron i kroppen känner jag mig positiv inför det hela..)

Somliga kanske vill tro att jag har legat hemma och pillat navelludd under hela min tid hemma, och till viss del har jag väl det, men då bör man också inse att det är en stor seger i sig för mig att kunna sitta stilla utan att vara grymt effektiv hela tiden. Jag har dagligen utmanat mig själv i små doser, för att jag vet att man helt enkelt måste det för att inte fastna. Min panik gentemot klockan har jag försökt bemästra genom att lyckas få iväg ungarna till skolan varje morgon.. Att hinna hitta strumpor, se till så att gympapåsarna blivit packade, dela och packa ner frukt, mm, mm.. (Självklara saker som är gravt kränkande att inte klara av när man är en vuxen människa..) Och varje gång jag lyckats.. Varje gång jag lämnat av barnen på skolan och insett att de alla faktiskt har kommit i tid, har jag klappat mig på axeln och uttalat orden BRA JOBBAT JENNY högt för mig själv.

Jag vet att jag har långt kvar innan jag kan klassa mig själv som så kallat frisk, men nu kan jag i alla fall känna hopp om att det faktiskt kommer att få vägen..

Jag har hittat något att gå till för behandling. Remissen är skickad i fredags och imorgon ska telefonsamtal ringas och tider ska bokas. När jag fick kontakt med den så kallade kliniken jag ska gå till fick jag besked om att väntetiden är max 2-3 veckor och då tog hon i, som hon jag pratade med själv sa..

Jag har bara precis börjat min resa, kalla det äventyr (i positivt tänk) men nu kan jag i alla fall känna hoppet om en ljusare framtid.

En repstege har kastats ner mot hålet som jag har vistats i. Jag har lyckats få den förankrad med hjälp utifrån och snart är jag på väg upp.

Kärlek & Ärtor

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards