Alla inlägg under mars 2014

Av Jenny-Blue - 29 mars 2014 11:11


Med risk för att låta lätt skitsofren, måste jag ändå använda mig av frasen "många personligheter", då det faktiskt är så..?! Kanske går det hand i hand med att jag gillar det mesta.. gällande olika stilar, musik, film, osv.. Eller så bygger det på att jag inte riktigt kan bestämma mig för vilket och vad jag vill, eller tycker bäst om..?!

Dagens rubrik, grundar sig i "vem jag ska vara idag"..?!
Ska jag klä upp mig, alltså klä mig lite snyggare.. inte balklädd..? Sminka mig ordentligt, med hela kittet och allt vad det innebär..? Fixa håret och vara "den snygga, fräscha kvinnan", som jag kan vara ibland..?! Eller ska jag bara köra en vardagsklädsel, dock inte arbetskläder.. sminka mig lite lättare, sätta håret i knut och vara "den enklare, trebarns-mamman" som jag faktiskt är..?!
Eller.. Ska jag skita i allt och bara gå klädd i de mjukisbyxor jag redan bär.. Och vara "trailertrasch" som jag också kan vara ibland, för att jag inte orkar göra något annat..?!

"Den fräscha kvinnan" som jag kan förknippa med stilfulla, självsäkra, jag-är-någon-looken, men som samtidigt kan tolkas som den lite osäkra.. Titta-på-mig-tyck-att-jag-är-snygg-bekräfta-mig-looken..?!
"Den enklare trebarns-mamman" kan i mitt tycke, förknippas med stackare-hinner-inte-med-sig-själv-looken.. Lite mer av en neutral nobody-look.. Men som samtidigt kan vara: hon-vet-vem-hon-är-och-behöver-ingen-bekräftelse-look..?!
"Trailertrasch".. Ja det säger sig lite själv.. Men mer.. Oh-my-God-titta-på-henne-looken..?!

- Hmmmm..?! Ja, när jag läser det jag skrivit, känner jag nästan direkt, vem jag vill vara.. Men jag bestämmer mig för, som oftast, lite av en kombo av de tre alternativen.. Därför blir det en grundlig sminkning, men inte så stark.. Håret i hästsvans och fräscha myskläder, i form av ett par sköna mjukisbyxor, vitt linne och en något snyggare stickad tröja..?! Och med det blir jag..?! Jag.

Ha ha ha.. Mycket skrivet, om ingenting, för att resultera i något.. helt ointressant.. som i min klädsel för dagen..?! Men man skulle kunna tillägga, att oavsett vem du är, eller hur du mår, kan du klä dig som den du vill vara. Det kanske inte får dina inre demoner och problem att försvinna, men det kan hjälpa dig på traven, att kanske må bättre..?!

När jag var relativt nyseparerad och nyförlöst.. (för snart två år sedan) .. och när jag mådde som sämst.. lade jag ner jättemycket tid på klädkombinationer, smink och hår, för att i alla fall se bra ut.. och det var värt varenda minut! Det fick mig faktiskt att må bättre.. Fick det till och med bekräftat av en annan pappa, som jag träffade tillsammans med hans, då också nyförlösta, fru.. sista dagen jag var på patienthotellet.. Då han frågade mig om min dotter var mitt första barn, precis som deras son.. Och som sedan, efter svaret på att det var mitt tredje barn, sa: "Oj. Jaha. Du ser väldigt fräsch ut för att vara nyförlöst, men det kanske är så, när man är van..?!"

Han tyckte att jag var "snygg".. men hade ingen aning om att jag mådde apa.. Och jag mådde mycket bättre, trots att jag tyckte att hans kommentar var mer än oförlåtlig, gentemot hans fru.. (Jag var ganska så bitter.. mot män.. rent allmänt.. just då.. Men som sagt, jag mådde konstigt nog bättre, trots att jag tyckte att han var en skit.. Och trots att jag tyckte synd om hans fru..)

Mmmh.. Ja ja.. Det var då.. och nu är nu.. Och idag, nu.. ska jag (och alla mina personligheter) göra oss iordning för en lördag tillsammans med mina två minsta.. *smile*

Ta hand om dig själv och var rädda om varandra!
Och tro på dig själv!! Det får andra att tro på dig..

Ha en "snygg" lördag.. oavsett vad.. *smile*
Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 23 mars 2014 10:08


Hoppas att ni har sovit lika gott som jag.. och att ni är riktigt utvilade, då det är sista dagen på helgen, idag..

Imorgon är det måndag igen, så ta vara på dagen och njut!!

Själv startade jag dagen tillsammans med hela min familj (inklusive hunden) i sängen.. Mys, bus, klistermärken (?!), snack och ännu mera mys.. Och nu är det kaffe på balkongen, som gäller..!!


Den rätta grunden är lagd, för det som komma skall.. och jag känner mig redo för dagens bestyr..

Älska alla. Lita på få. Skada ingen.

Av Jenny-Blue - 22 mars 2014 23:11


Ingen fara på torpet, att dagens planer gick i stöpet.. det är sånt som händer.. Jag har haft en härlig dag i alla fall..!!

Det hela började med en låååååång sovmorgon, som blev den perfekta grunden för min lördag. En lugn frukost, om man nu kan kalla det för frukost, när man äter den klockan 13..?! Men ändå.. dagens första mål, för mig, oavsett tidpunkt, är frukost.. Hur som helst.. Mys och motion tillsammans med hunden fick sedan ta en del av min dag och det var riktigt skönt! Väl behövligt, både för mig OCH hunden!!

När vi kom hem blev det en stund framför spegeln.. Kläder, hår och smink (#Makiash) så klart, för att inte skrämma mina medmänniskor och sedan bar det av till Mobilia. Inte klokt så annorlunda det köpcentrat blivit, sedan mina föräldrar flyttade ifrån stan och jag slutade komma dit regelbundet. Jag har varit där sedan deras ombyggnad blev färdig, men ja.. det är verkligen annorlunda, mycket större, än vad det var när jag var barn.. Hur som helst.. (igen..?!) Jag gick en runda.. Tittade.. Noterade de olika butikerna.. Och kom till slut fram till mitt mål.. Euro Nail. Jag frågade om de hade någon tid och det hade de.. Hann ut och ta en nypa "frisk luft" innan det var dags.. och 20 minuter senare var jag tillbaka och satt i stolen, för att få nya naglar.. något jag verkligen behövde!

Underbart att bli ompysslad! Och jag kan starkt rekommendera att gå dit, då de gjorde ett jättebra jobb! Faktiskt så bra att jag kommer att gå dit igen! Jag har varit på en del sådana dära ställen.. På Hansakompaniet - där det blev minus för tråkig personal, trots ett bra jobb. På Triangeln - där det blev plus för trevlig personal, men minus för ett mindre bra jobb. Och på Jägersro Center - där allt egentligen var helt okej, tills jag plockade bort naglarna och upptäckte hur mycket mina naglar hade tagit skada.. Så ja, jag måste nog säga, att Euro Nail på Mobilia, har varit det bästa, än så länge.. Trevlig personal. Varsamt men noggrant förarbete och ett jättebra resultat! (Inga minus idag.)

Ja.. Det var i stort sett, hela min lördag..
Efter att jag hade fått fina händer igen, ringde jag till Tomas och en stund senare satt jag hemma hos honom, i soffan, tillsammans med honom och vår äldsta son och tittade på Gladiatorerna.. Våra två små, hade redan somnat, så dem får jag träffa imorgon.. *smile*

Innan jag avslutar dagens inlägg, måste jag bara få skryta lite om vår duktiga son Jonathan (och hans fotbollslag Kvarnby) då de tog silver i årets Skåne VM!! Bra jobbat pågar! Även om jag inte var med och såg ert spel, har jag fått höra om det efteråt och vad jag kan förstå, så har ni varit exemplariska idag!! Så ett stort GRATTIS till er och era tränare!

Nu ska jag njuta en liten stund till, av dagen som är kvar, innan det är dags för kudden..
Imorgon står det möte, på schemat, gällande kommande bingosäsong på Almåsa. Och på kvällen blir det sedan kalas för älskade svärmor.. vilket kommer att bli en trevlig avslutning på något som har varit en bra helg. *smile*

- Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 6 mars 2014 22:21


Idag har jag verkligen fått känna att det har varit min dag.. Då en egentligen helt vanlig vardag, som vanligtvis borde rulla på rutin, har varit allt annat än just på rutin..?!
(Som de flesta vet, så är jag ingen jättestor beundrare av just rutiner.. Avsky, är nog ett mer passande ord för vad jag känner för sånna..?!!)

Hur som helst.. Dagen började med strömavbrott på jobb.. Kom in genom dörren och fick lite smått panik, då hela fabriken var alldeles tyst och mörk.. "Oj, vad händer här? Var är alla? Shit, vilken dag är det idag? Har jag missat något?!" Frågorna var många, men det gick över igen.. *smile*

Pga. strömavbrottet kunde vi inte koka något morgonkaffe, vilket kändes galet fel.. Typ, dagens panik nummer två..?! Men bara några minuter senare, när chocken hade lagt sig.. kom Tomas in med "köbe-kaffe" och solen började lysa igen..

Sen bjöds det på semlor på jobb, som jag och en av mina kära arbetskamrater, fick i uppdrag att åka och köpa strax innan strömmen kom tillbaka.
- Semla och nylagat kaffe..!! Ja, det var väldigt nära ett "Halleluja-moment"..

Hade det varit en vanlig vardag, hade det varit stress till lunch.. men dagen till ära, blev jag, under långlunch, bjuden på kycklingpasta (på Burlöv C) som jag fick njuta av i fulla drag..
- Aaaah! Så gott!!!

Jag har jobbat.. Varit och handlat, efter jobb.. Bjudit mig själv på Latte Vanilj.. Och känt mig allmänt glad och harmonisk..

Under eftermiddagen var jag ute med Bella och träffade en massa trevliga människor, som också var ute, med sina hundar..

Strax innan kl 18, kom Tomas med alla barnen och vi åt middag tillsammans. Helt vanlig spagetti och köttfärssås.. men högt uppskattad av mina fyra.. *smile*

Fick presenter av mina barn, som de själva fått välja ut.. *smile* En lampa, i form av 20 stycken små bollar på rad, som i en ljusslinga, i vitt, svart och grått, från Jonathan. En prydnadskudde med texten "Mummy Rules" från Charlie.. Och en burk med hårsnoddar, 60 stycken för att vara exakt, från Jasmine. Fina presenter och väldigt passande utifrån mina barns olika personligheter.. som jag blev väldigt glad över!!

Barnen har gått och lagt sig, sover sedan en bra stund tillbaka.. Men jag har fortfarande en liten stund kvar, av min.. fantastiska dag.. innan det är dags för mig att träffa Mr Huvudkudde.. *smile* och den tiden tänker jag spendera i min soffa, tillsammans med Tomas.. och kanske en kopp kaffe..?! *smile*

Ps. Tack snälla, för alla fina hälsningar, både via sms och facebook, som alla skickat! Roliga bilder.. och glada sånger, både via nätet och in real life! Allt tillsammans i kombination med väder, vind, härliga människor och inre harmoni, har denna dagen, min födelsedag, varit helt klart underbar!!

- Love You!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards