Alla inlägg under juni 2013

Av Jenny-Blue - 28 juni 2013 00:31


Natten till idag, hade jag och Jasmine finbesök av Elin, barnens kusin.. som kom och sov över..

Pga det tråkiga vädret, kom vi aldrig till att göra något speciellt under dagen, men vi fick spelat några omgångar Uno.. Vi var inom jobb.. Och sist men inte minst, åkte vi till Burlöv C för att äta glass!!

Här är mina "favvotjejer"..!! Poserande utanför.. intill den stora loggan. *smile*

Lite senare, när vi var för att lämna Elin, fick jag det stora nöjet att kunna ta denna bilden.. på mig och Jasmine, tillsammans på verandan under "välling-mys"..

Tänk att min lilla hallonfis fyller ett om mindre än en månad..?!

Kvällen avslutades med en film, i kärt sällskap.. och med ett glas rött.. Filmen, som var helt okej.. hette "Warm Bodies".. En zombiefilm med ett lite annat perspektiv, än vad man är van vid..

Nu ska jag gå ut med hunden.. Sen ska jag gå och nanna kudden!
- Tack för idag, alla inblandade!! *smile*

Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 25 juni 2013 14:45


Tro inte.. att jag inte känner av, att det snart är dags för mig att börja jobba igen..?!

- För det gör jag! Däremot har jag ingen ångest över det längre..


Jag hade en period, då tankarna på mina blivande morgnar, störde mig enormt.. 

Med tre barn och stressen det innebär.. (Gäller inte alla, men väldigt mycket mig, då jag

är KASS på morgnar.. oftast alltid?!!) Med att vakna, få upp ur sängen, hitta och få på kläder,

på med skorna, komma ner till bilen, köra och lämna på två ställen.. och säga hej då..?!

- Oj oj oj, vilken ångest jag hade, där ett tag..?! Men sedan jag bestämde mig för att inte

ta ut "sorgen" i förtid, så har ångesten släppt och nu är jag inte ett dugg orolig..


Jag är ganska så säker på att det inte kommer att gå helt smärtfritt, men va' tusan..?!

"Den tiden, den sorgen.."?! Det är ju ändå ingenting jag kommer ifrån.. och det är ju

trots allt "det lilla" av allt annat jag har lyckats med..?!


Till min stora glädje, har jag när jag kommer tillbaka till jobb (22 augusti) faktiskt mamma-

dagar över..?!! Vilket jag är ganska stolt över, då det är första gången det händer..!

Känns bra att veta att man har lite extra att ta av.. om det skulle behövas!


Jaha.. Så hur kommer det att bli att komma tillbaka till jobb då? Bortsett från morgnarna..?!

Ja.. Jo.. Det ska faktiskt bli ganska så bra..?! Det känns i alla fall bra! Ska bli skönt att få

komma igång igen! Samtidigt som det är lite spännande.. Det blir ju trots allt en ny "fas" jag

går in i..


Jag är väl medveten om hur vardagen kan komma att se ut.. Långa dagar.. trötta och gnälliga

barn.. Mat som ska köpas.. och lagas.. och ätas.. Disk, tvätt.. och en massa brist på tid.. MEN..

Som sagt.. Lite spännande ska det bli, med nya utmaningar.. *smile*



Av Jenny-Blue - 24 juni 2013 21:31


Har längtat hela dagen.. efter min pastasallad med skinka, sockerärtor, fetaost och dressing.. Och snart är den klar!! Tänker därför inte skriva mer än precis detta, då min mage kurrar efter gott!

- FÄÄÄÄRDiiiiiiiiiiiGT!!

Av Jenny-Blue - 23 juni 2013 11:36


Halloj!

Ja, jag försökte ju ge er en bild, sist jag skrev.. men det gick inte riktigt som

jag hade tänkt mig..?! (vilket det sällan gör egentligen..?! *hi hi hi*)

Jag försökte några gånger.. men gav sedan upp, då jag kände att jag hellre firade

midsommar, än att klydda vidare med något som ändå inte verkade gå min väg..?!


Hur som helst.. Nu sitter jag i alla fall vid en riktig dator.. och inte med en liten

"pyttetelefon".. utan kontroll..?! Så NU kommer bilden som jag så gärna ville dela med

mig av, på midsommarafton..


- Visst är den underbar?!! Jag tycker i alla fall det!! #grodbild


Mitt midsommarfirande blev precis så nice, som jag hade förväntat mig..?!

Tretto vuxna och sju barn.. två hundar.. En fantastiskt fin midsommarstång..

Trädgård.. brännbollspel, där jag till min stora förtjusning, var med i det vinnande laget..?!

Altan.. mat.. dricka.. musik.. bad i pool.. och en hel massa kärlek.. *smile*

- Precis allt det som behövs, för att ett midsommarfirande ska bli lyckat!!


- ETT STORT TACK TILL VÄRDPARET FÖR EN UNDERBAR KVÄLL!!


Igår hade jag någon form av plan, att jag skulle blogga..?! men.. som sagt så blir det sällan som jag tänkt.. Gårdagen, var en riktig "dagenefter dag" och även om jag, till min stora förvåning, INTE kände några som helst symptom på bakfylla.. så blev det en heldag av att göra precis INGENTING! Vilket var såååå supernice!


Här kommer några bilder från midsommar..

       

   



Av Jenny-Blue - 21 juni 2013 16:33

Denna söta bilden fick jag av en kär gammal vän, på facebook.. Och eftersom jag fortfarande, efter alla år, är dödligt kär i grodor.. kunde jag inte låta bli att lägga upp den här, på bloggen..

Av Jenny-Blue - 20 juni 2013 21:07


Jag har min själ missat en hel dag..?! Jag kunde svära på att det var onsdag idag..?!

Ja ja.. då är det ju inte så konstigt kanske.. att alla önskar varandra trevlig

midsommar.. eftersom det visade sig att det ju faktiskt är imorgon..?! *hi hi hi*

(Inte lätt att vara Jenny Blue, alltid..?! *ha ha ha*)


Dagen.. idag TORSDAG (?!) blev ganska så bra.. trots allt.. *smile*

Precis som jag skrev i tidigare inlägg, så åkte vi hem till Tomas

syster, där vi fick njuta av solen hela eftermiddagen..

- Något "klibbigt" men härligt att få komma ut!!


       

"Mina Jasmine" fick en spann med vatten att plaska i, vilket hon gjorde med förtjusning!


- Härligt att se sina ungar få njuta av trädgårdsliv, trots bristen på egen.. *smile*

Tack, älskade faster!! För att du finns och för att vi får lov att terrorisera dig och din familj!!


På vägen hem, körde vi inom Mc Donalds.. Ja, jag känner mig kass, men

helt ärligt så orkade jag inte ställa mig vid spisen, när vi kom hem..?!

Nuggets till Charlie och Wrap till mig.. och det kändes ändå helt

okej, att mysa till det lite så här.. dagen innan midsommar..?!!


.. Fast jag kan ju tycka att det var lite snålt i Charlie's påse med pommes..?!

Lite lustigt att Mc Donalds, enligt sin radioreklam, säger att "vi tror på ungdomar" och

att det är därför som det är mest ungdomar som jobbar på företaget..?!

Inget illa mot ungdomarna.. för jag tror också på dem! 

Är helt övertygad om att de kan komma i tid.. och att de kan ta

ansvar.. men inte fasiken kan de få ihop det till en "rätt, komplett order"..?!

Inte där jag brukar handla i alla fall..?!! Mer fel, än rätt..

Mer ofta än sällan, om vi säger som så..?!


Nåväl.. skit vilket.. vi fick mat i alla fall.. och mysigt hade vi det vid Tv:n, där

vi satt. Och det måste ju ändå vara det som räknas.. kan jag tycka..!


Som avslutning idag.. i alla fall på detta inlägg.. Får bli en bild på en av

de sniglar, som Charlie hittade i den lånade trädgården idag..

- Ja, grabben har rött nagellack.. Lite konstigt för dig kanske, men helt

naturligt (?!!) för oss..?! Han ville ju bara vara lika fin som sin faster.. *smile*

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards