Alla inlägg under oktober 2016

Av Jenny-Blue - 18 oktober 2016 10:54


.. nu när man har hund som man är ute och springer med på rasterna..


Önskar er alla en riktigt bra tisdag!
Kärlek & Ärtor!!

Av Jenny-Blue - 16 oktober 2016 19:01


Jaha, så var det söndagskväll igen..?!
Denna helgen har gått oerhört fort, måste jag säga.. men det gör ingenting..! För ju fortare veckorna går, desto fortare kommer närmare inflyttningsdatum.. och det ser jag bara fram emot!! (i alla fall än så länge, då det ännu inte ligger någon panik i allt som ska göras..)

I fredags var jag och Spira i djuraffären och köpte ett galler till bilen.. Sen hade jag och Jasmine fredagsmys, med film och godis, medan Charlie var på kalas hos en klasskompis. Jonathan var iväg på fotboll tillsammans med Tomas, som senare körde Jonathan till bästisen i Kävlinge..

Lördagen började tidigt med hunden och på eftermiddagen var hela familjen bortbjuden på middag hemma hos svärfar och hans fru.. Blev förvånansvärt stolt över vår nya familjemedlem Spira, som låg och sov nästan hela fyra-rätters-middagen igenom.. Jag hann till och med att fånga det fantastiska på bild..


Idag vaknade jag och Spira tidigt och var ute på morgonrundan redan 06:30.. Men gick och lade oss igen, när vi kom tillbaka hem. Sedan sov vi gott till 11:30 då vi vaknade igen.. Sedan dess har det varit full fokus på hunden..

Nu har vi ätit, hela familjen utom Jonathan, som jag ska köra och hämta om cirka en timme, vid 20-tiden.. Tills dess ska jag passa på att sitta en stund i soffan, eftersom Spira ligger och sover.. *smile*

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 14 oktober 2016 01:11


Nu har det gått sådär, alldeles för länge igen, sedan jag skrev något här på bloggen.. Men så har jag också haft upp över öronen att stå i..! Inte för att det är någon ursäkt.. Jag menar, finns det någon som har för lite att göra..?!

Sist jag skrev, satt jag i lugn och ro och reflekterade över en varm scones och en kopp go'-kaffe.. Idag, eller bör jag säga ikväll (?!) är jag hundägare och i väntans tider på hus..
- Ja, du läste rätt! För dig som ännu inte visste, så blir huset vårt och vi flyttar in senast den 2 januari 2017..

Det är mycket som snurrar i huvudet, men det har det ju alltid gjort, så det är väl ingenting nytt..?! Känner med mig själv, att jag redan är på väg in i det nya, då det mesta i lägenheten står still.. Nätt och jämt att mina blommor får vatten..?! Det är mycket som ska göras.. men allt har ännu bara kommit till tanken av, då jag har hållit mig fullt sysselsatt med familjens senaste medlem, vår "lilla" hundvalp Spira.


Spira, är en blandras, gatukorsning om du så vill.. och vi har ingen aning om vad blandningen består av.. mer än att hon har podenco i sig.. Hon är 55 cm i mankhöjd och därmed väldigt mycket större än vår saknade Bella. En del tycker att hon är ful som stryk, men flertalet tycker att hon är bedårande söt.. Oavsett så är hon en underbar hund!

Dagligen möter vi främmande människor, med eller utan hundar, som visar sitt intresse.. De flesta frågar om hennes ras, men många vill bara berätta att hon är vacker.. En dag träffade vi två stycken "hundnördar" som de själv kallade sig för, som undrade om hon var adopterad, från vilket land hon kommer ifrån och vilken organisation som har förmedlat henne.. Och för att svara på frågorna här, så ja, hon är adopterad. Hon kommer från Spanien och organisationen heter Amigos Mios - En organisationen som jag varmt kan rekommendera, om du går i hundtankar! Se www.amigosmios.se

På deras hemsida, kan du bland andra hundar, se och läsa om Spiras syster.. som fortfarande är kvar på hundhemmet och längtar efter ett permanent hem. Bara för att ge ett exempel..

Nåväl..
Ni behöver inte oroa er för att jag inte har att göra i alla fall..?! Bortsett från hus och hund.. och jobb.. är det kalas för båda pojkarna, en i november och en i december och sen är det jul.. och nyår.. med allt vad det innebär.. Och sen börjar nästa kapitel i boken om mitt liv.. *smile*

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards