Alla inlägg under januari 2011

Av Jenny-Blue - 30 januari 2011 13:50


Sitter hemma hos min kära svägerska och softar.. Nice!

Har ätit frukost här tillsammans med Tomas o Charlie, Svägerska och hennes dotter (f)Elin..

- Alltid lika mysigt! Och en perfekt söndagsaktivitet!


Fick en liten present från Elin, som hon hade gjort i skolan. En gipsfigur i form av en liten nalle i en julstrumpa. -Jättefin!


Jag är en lyckligt lottad moster (ingift) som har en sådan go' tjej som Elin! Det må hända att jag egentligen inte är gift, men efter 11 år tillsammans med Tomas, anser jag mig vara moster. Och eftersom jag inte har någon egen liten flicka, utan "bara" två gangsterpojkar till barn.. Så ÄLSKAR jag att vara moster!!


- Mmmmh, det är söndag.. igen..

En dag fylld av ånger och ångest, för en del..

En dag fylld av solsken och glädje för andra.. Jag tillhör de senare.


Ha en nice dag! För det har jag   

Av Jenny-Blue - 26 januari 2011 00:23


.. Men först måste jag bara berätta att

jag har sålt min första ryggsäck, via min

andra blogg: www.jenny-blue-design.bloggplatsen.se

- Ah ja men, hur kul är det då?!

- Jo, det ska jag berätta för dig:

- DET ÄR JÄTTEKUL!!

  


Nu ska jag gå och lägga mig.

- Natti natti!

Av Jenny-Blue - 19 januari 2011 21:16



Jag har registrerat min andra blogg:

www.jenny-blue-design.bloggplatsen.se

och som ni kan se så fungerar det rätt bra..

- Har bara varit registerad i två dagar och från att

ha haft 1-2 besökare/dag.. har jag nu ganska många fler!


-KULIGT!!


Gör som alla Bloggare borde..

.. och som jag redan gjort..

Klicka på bannern och registrera dig redan idag!


-Tummen upp!

  

Av Jenny-Blue - 18 januari 2011 21:44


Glömde ju säga innan att Bella har varit på trimmet idag och blivit fin!

Förvandlad från lurvig tuss till vältrimmad råtta.. ?!


- Mammas lilla bebis!!


.


.


.


.

Av Jenny-Blue - 18 januari 2011 21:33


.. men det är BARA pga att Tomas nattade Charlie.. !!

Jag hade somnat i samma sekund som huvudet landat på kudden.. !!


Jag trodde att jag och Tomas skulle se en film.. men det verkar som om det blir handboll för hela slanten ikväll.. Just nu står det 18 till Swe och 21 till Arg.. Argentina leder mot Sverige, med andra ord.. *suck*

Det är ju inte bra! Men sen å andra sidan har jag en hel ask med Toffifee hemma, så jag VET att JAG överlever!!


Frågan är bara om jag kan hålla mig vaken?!   

Av Jenny-Blue - 18 januari 2011 05:24


-Är det klokt?!

Klockan är 05.24 och jag har varit uppe en stund.. (sedan 03.30..?!)

Det har ingeting att göra med att jag inte kan sova.. För JAG KAN SOVA! Vilket jag gärna gör på morgnarna..


Nej, varför jag är uppe redan nu.. är för att jag somnade i Charlies säng igår.. IGEN.. *suck* Får lite lätt panik på det, då det händer näst intill ingenting med resten av hemmet. Så imorse (?!) när jag vaknade, bestämde jag mig för att utnyttja tiden.. Likväl som jag hade varit uppe till klockan ett, två på natten kunde jag lika gärna gå upp 03.30

Jag har faktiskt sovit 7,5 timmar! Och det är mer än vanligt..


-Spännande att se om jag fortfarande är vid medvetande klockan ¨lunch¨! Det är då det brukar krackelera..


Ha en bra tisdag!

Puss o Kram


Ps. Jag tror faktiskt att jag ska ta mig en macka innan jag väcker barnen.. Det hinner jag lätt..   Ds.

  


.


.


.


.


Av Jenny-Blue - 10 januari 2011 22:32


.. Ja, jag syftar på en måndag av jobb.. och inte semester..

Jag har varit ledig sedan den 23 december och det har ju varit gött..

.. men redan efter en timme på jobb idag, kändes det som om det var flera veckor sedan jag var ledig..


Och efter idag.. behöver jag semester.. ?!

- Nej.. jag bara skojade.. Riktigt så farligt har det inte varit!


Däremot är min inkommande förkylning.. troligen VÄLDIGT FARLIG!!?  

            


- Vi ses! Kram.

Av Jenny-Blue - 9 januari 2011 15:58


Premiär för Charlie, någonsin..

Premiär för Jonathan, för i år.

Kaffe inkl påtår - 18 kr, dricka till barnen - 10 kr styck.

Inte så värst farligt, men med inträdet så har det redan

försvunnit 238 kr.. Men det kan det vara värt!


- En kanonavslutning på vinterlovet!

Nej, nu ska jag kasta mig in i leken.


Vi ses!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards