Alla inlägg under september 2008

Av Jenny-Blue - 29 september 2008 03:04


-Nä, nu skiter jag i detta..

Tänkte att jag skulle hålla mig vaken tills Tomas kommer hem, men nu får det min själ vara bra.. Klockan har ju för tusan passerat 03:00.


Han var tvungen att sticka in till jobb.. även om han hade kunnat åka in tidigare än vad han gjorde. Men sen å andra sidan, är man egenföretagare, så är man.. Och dessutom ville han göra mig och Jonathan sällskap vid middagsbordet.


Ja, han får komma hem när han vill, nu ska i alla fall lilla jag gå och lägga mig..  

Av Jenny-Blue - 29 september 2008 02:46


I torsdags när jag hade varit och köpt min älskade Kaffe Latte, märkte jag att min bil lät oroväckande sönder.. det lät som om något var löst framtill, under bilen.. Tog ändå beslutet att köra ner till ateljen i Skegrie..


Resan ner gick bra. En rostig gammal Volvo kan man alltid lita på, tänkte jag, när jag slog igen bildörren efter mig, väl var framme vid mitt mål..


-So far, so good..


Det var när jag skulle köra hem, som det lilla äventyret började..

-Backade bak bilen och upptäckte att någonting hade släppt från bilen och låg kvar på marken, där bilen stått parkerad..

-Ja men shit, tänkte jag och stannade motorn för att gå ut hämta denna enorma plastgrej.. När jag sedan skulle gå tillbaka till bilen, såg jag att någonting (såg ut som ett järnrör) hängde ner, lite framåtlutat från motor.

-Det kommer ju att ta emot i vägen, när jag kör och sedan slå rätt upp i bilen, tänkte jag..


Eftersom jag inte kan ett skit om bilar, ringde jag i lite desperat förtvivlan till Tomas.. inte för att han kan så mycket mer, men tanken var att han skulle hämta upp mig, eftersom jag inte kunde köra med min bil..


Hur som helst.. Tomas, my hero, kom och efter att ha tittat på bilen och plockat bort, det som jag trodde var ett järnrör, som visade sig vara en plastslang, modell större, sa han att jag kunde köra hem.. Vilket jag också gjorde..

Ja, så gick det till när Tomas fick en liten extra utflykt.. helt i onödan egentligen.. Men det kunde ju inte jag veta.. att det skulle vara i onödan alltså..


Bilen har stått still sedan dess.. fram tills idag, då jag var och lämnade in den på service.. IGEN.. *Suck*

-Tur att jag kan ha mammas bil under tiden! Jag får panik om jag inte har tillgång till bil.. Även om jag inte skulle behöva bilen, är vetskapen om att den finns tillgänglig, ett måste. Ja, näst intill LIVSVIKTIGT!!





Av Jenny-Blue - 29 september 2008 02:09


Somnade till i soffan, men vaknade igen av att Kenzo - the dog - väckte mig.. Hon ville ut och det fick hon.. *Suck* även om klockan är mitt i natten..

-GALET! men sant! 


Jag är sååå tacksam över min lilla Bella, som har mer normala rutiner!



Av Jenny-Blue - 28 september 2008 17:39


Usch, vad det blåser ute..

Vi bor i en lägenhet med självdrag och när det blåser som det gör nu, så susar det i alla våra ventiler.. och så låter det så himla kallt..

-Tur i alla fall, att jag har dammsugat upp alla dammråttor, annars hade dem dansat tango över golven..


Som ni kanske har märkt har jag absolut ingen aning om vad jag ska skriva om just nu.. Därav detta lilla Snick-Snack om väder och VIND..


Jag tror att jag ska fixa lite med mina naglar i stället.. det kan väl vara passande såhär en söndags eftermiddag, när resten av familjen ligger på sofflocket..

-Ja, så var det bestämt!


Ha det..   

Av Jenny-Blue - 28 september 2008 01:37


-En gummianka har inte samma attityd som en äkta Malmö Gås från Pildammarna. Därför kommer här en hedersbild på den tuffaste gåsen av de alla..



Av Jenny-Blue - 28 september 2008 01:15


Gästerna har gått hem och kvar står bara glasen..

Det blev en trevlig kväll, med varm smörgåstårta + dricka av valfri sort.. Och såklart kaffe och kaka på det.. Enkelt och alldeles lagom, men jag är ändå trött och det tycker jag faktiskt att jag har en viss rätt till.. Vaknade redan 07:14 ofrivilligt, Kenzo, lånehunden, ville ut.. Sedan vaknade ungarna.. Jonathan och hans ena kusin, som sovit över..


Eftersom det händer väldigt sällan att jag kommer upp tidigare än Tomas, tog vi tillfället i akt och passade på att gratta honom med frukost på sängen!! Jag var mäkta stolt över mig själv och min enorma prestation! Tomas var yrvaken och såg nästan lite chockad ut, men det gick bra ändå..

Ja, sedan har dagen liksom bara rullat på.. och nu är den slut..


Av Jenny-Blue - 27 september 2008 23:58


-En betydligt bättre dag än igår..

Och Tomas födelsedag, dessutom.. Kanske därför den blev så mycket trevligare än igår! Och så är här ju super-städat överallt, vilket jag älskar!! Det må vara ett helvete under tiden som själva städningen pågår, beroende på omständigheter, men resultatet..

-Me like!!


Av Jenny-Blue - 26 september 2008 23:14


Sitter och stirrar på skärmen.. Vet inte vad jag ska skriva..

Skulle kunna skriva något i stil med:

-Fan, helvete och jävla skit.. men vad hjälper det..


Har haft en riktig SKITDAG idag, där allting har gått emot mig, känns det som.. När jag har sådana dagar, så är jag skitförbannad hela tiden, men framåt kvällen känner jag mig bara ledsen.. Jag låser in mig på toa och bölar hysteriskt och när jag är klar blir jag apatisk..


Sitter och stirrar.. Det är vid sådana här tillfällen som jag hatar att vara jag. Trots att jag känner mig fullständigt lugn inombords, så hatar jag mig själv.. Det är bara det att jag inte orkar göra något mer väsen av det..


Känner mig ensam och bortglömd, förbisedd och fruktansvärt orättvist behandlad. Uppgiven, ingen fattar hur det är.. ingen i min omgivning i alla fall..


Det värsta är, att jag vet, att det är detta som är jag. Har alltid varit sådan, trettio år.. och kommer förmodligen att vara såhär i resten av mitt ruttna jävla liv..


-Åh, denna typiska fisk..

Kreativ och spontan och världens lyckligaste, när allting ligger på topp.

Men samtidigt en av de mörkaste, mest hatiska, när något är fel.

Fylld med tankar och lika lätt som lyckans rus, kan hon falla handlöst ner till det mörkaste mörker.. Denna ständiga kamp inombords..

Ensamheten, upprymdheten, omständigheten.. evigheten..


-Visste ni att en ¨fisk¨ har större tendenser till att bli alkoholist än andra stjärntecken.. I wonder why..?! Kan det vara behovet av att fly från sig själv?! Och ska man ta den lätta vägen, passar flaskan alldeles utmärkt.

-Och så är det lagom fegt också..


Min mamma sa till mig, för många år sedan nu, men vid ett tillfälle som detta:

-Det kan inte vara lätt att vara en sådan tuff tjej som du och ändå vara så sårbar och skör som du..

De orden ekar fortfarande..


Om man är svag, blir man trampad på.. Om man är stark, ska man tåla hur mycket stryk som helst..

Jag är en människa, som man inte trampar på.. men tyvärr klarar jag inte hur mycket som helst..


Nu skiter jag i detta för idag.. Pallar inte mer!

Vi ses väl imorgon.. som förhoppningsvis blir bättre än idag..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards