Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny-Blue - 21 februari 2010 22:45


Jag vill tro att jag har startat ett nytt mode idag.. ?! *Ha ha ha*

Jag har ingen bild.. tyvärr.. men jag försöker beskriva det i ord..


Idag har jag haft på mig:

Ett par vita strumpor, med svarta, smala linjer.

Ett par pösiga jeans (vida, med andra ord) Halvslitna..

Gröna, grovt stickade benvärmare, som hållt byxorna på plats. (utanpå byxorna, från fot upp över vaderna..)

Ett långt, grått linne.. som gått ner över gumpen.. och jeansen..

Och en midjekort tröja.. ljusgrön och vit randig.. med halvlång ärm..


I håret har jag haft ett svart hårband och ett smalt gummiband som hållt håret uppe i toffs.. (liten hästsvans..)


Runt halsen har jag haft min grön och svarta schal, med toffsar.. men det var bara när vi skulle ut..


Innan vi gick hemifrån tittade Tomas på mig och frågade:

- Hur ser du ut..?!

Och till mitt försvar, sa jag bara att jag skulle starta en ny trend..


Vet dock inte om det är någon som ännu vågar, att annamma denna nya, vågliga stil..?! Det är ju långt ifrån många, som är lika ogiltiga inför vad andra tycker om ens kläder, som jag.. Men vem vet.. det kanske kommer en tid då alla vågar gå klädda som de vill.. och inte som de tycker att de måste.. pga. trender, mode och alla andras tycke, tänk och smak..


-Våga vara er själva! Stå på er.. bättre att ni gör det än att någon annan gör det..

Puss o Kram!

Av Jenny-Blue - 21 februari 2010 11:11


Jag har haft Rock kanalen 106,1 (Malmö) i bilen ett bra tag nu, men numera finns den även på jobb.. Speciellt på morgonen, då det är Morgonrock med Anton och Jonas..

- Ah, jag bara älskar det!! Bra musik och lagom råa kommentarer.. med glimten i ögat (låter det som) gör den perfekta morgonen.. ME LIKE!!


För att besöka kanalens hemsida, klicka här: Rockklassiker.se


Ha en bra dag!

Av Jenny-Blue - 21 februari 2010 10:52


Snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö..

Snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö..

Snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö..

Snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö snö..

.. Det är kallt!


  

Av Jenny-Blue - 18 februari 2010 00:21


Jag jobbar och har det hur kul som helst på dagarna..

Kvällarna hinner jag inte riktigt med.. då jag tycker att de tar slut, såfort maten är avklarad..?


Idag har jag ¨bara¨ hunnit med att fixa till i akvariet..

Ja, förutom alla måsten.. men jag känner mig ändå nöjd!

Jag har gjort 100 gånger mer än vad Tomas har.. så när han gnäller på mig att jag måste gå och lägga mig, för at klockan är mycket och för att jag måste upp tidigt imorgon (igen) så tar jag det med en klackspark..

- DU KOMMER ATT VARA JÄTTETRÖTT.. säger han..

- Ha ha ha.. Ja.. I wonder why.. inte f*n är det för att jag tittat på OS hela kvällen innan..


Jag var kanske lite spydig, när jag svarade honom med att jag bara är trött i två timmar.. sedan är jag igång.. Tomas å andra sidan, är trött hela dagen.. OCH kvällen.. *fnys*

- Ah gå och lägg dig Tomas.. Jag ska duscha innan jag går och nannar kudden!


Får väl avsluta här.. känner trots allt mitt eget ansvar att komma upp i morgonbitti.. och jag SKA duscha också! Så jag säger God Natt nu..

- Natti natti.


.. och Tjingeling!



Av Jenny-Blue - 14 februari 2010 23:23


- Åh, vad härligt!

För första gången, på väldigt, väldigt länge.. ska jag fira helg! och det känns toppen!! Innan jag började jobba var dagarna bara lika.. måndag, som onsdag.. fredag, som lördag och söndag.. Det blev inget helgFIRANDE då inte.. Men nu när man jobbar igen.. har helgen åter igen fått sin stora charm tillbaka! NICE!


Veckans sista dag på jobbet, var lite stressigare.. ? fel ordval.. Lite mer.. tempofyllt, passar bättre. Från tidig morgon, fram till frukost.. och sedan fortsatte det tills vi slutade för dagen, klockan 13:15.. En rolig dag!


Jag och tjejerna skrattade som vanligt.. men tempot och allt att göra, fick mig på ett bra humör.. Det känns bra när man har att göra hela tiden.. När man slipper att stå och vänta.. eller sopa golv bara för att maskinen står still..


Detta var min första fredag.. på mitt nya jobb.. och eftersom vi hade fullt upp hela tiden, blev det ingen tid över för kaffe, runt middagstid. Eftersom vi slutar tidigt på fredagar, har vi ingen lunch.. och det stör mig inte ett dugg.. men kaffe..?!

Mmmmmh.. Kaffe vill jag nog ha.. !

Så gissa vad jag gjorde när jag hade slutat jobb och varit och hämtat Charlie.. ?!

- Ja just det.. jag åkte till Mobilia och köpte en Latte Vanilj.. som jag bara älskar!!


(Tidigare, har jag kunnat köpa Latte i princip när jag än har velat.. men nu.. *suck* är man ju på jobb hela dagarna. - FÖRUTOM på fredagar.. *hi hi*)


Imorgon är det måndag igen.. och det borde egentligen vara en jättetrist dag.. Men eftersom jag inte jobbat så länge.. så är det fortfarande kul och jag längtar faktiskt lite till jobbet.. ?! Galet.. ja, jag vet.. men det går väl över..?!


Ja.. hur som helst, så är jag tillfredställd, med vad helgen har erbjudit.. bortsett från att Jonathan blev dålig i lördags och att Tomas och båda barnen fick åka hem igen.. och missade därför kalkonmiddagen, som vi alla fyra var bjudna till hos Tomas bror och hans familj.. Men det är ju sånt som händer..


Nu är klockan tio i tolv.. och jag ska gå och borsta tänderna, för att sedan gå och lägga mig.. Undrar hur det kommer att gå med Charlie imorgon..? Lite spännande faktiskt.. Jag tippar på att han kommer att gråta.. men det återstår väl att se..


Vi ses imorgon.. om inget oväntat händer..? Inte mig emot.. varken eller..

Jag gillar återseenden.. och jag är en ¨sucker¨ för överraskningar.. och små vardagsäventyr!


God natt Alla! Sov gott!

- Tjingeling..


Ps. Ha en riktigt bra måndag! (Gäller även alla er som jobbat jättelänge..   )

Av Jenny-Blue - 14 februari 2010 01:47


Jag säger ¨Hej då¨ till min lilla sambo..

- Vi ses igen när OS är slut.

 

Puss!

Av Jenny-Blue - 14 februari 2010 01:36


.. men ni fattar nog poängen..?!

 

Tyvärr vet jag poängen..


.. men skulle personligen helst vilja glömma alltihop.. Helst redan igår..!!



Bella däremot.. trivs som vatten med fiskar.. eller om man ska säga det rätt:

- .. trivs som fisken i vattnet.

Av Jenny-Blue - 14 februari 2010 00:39


Och snön fortsätter att falla..

Sitter på balkongen och skriver.. under tiden som jag tar ett bloss och jag hör hur plogbilen kör runt på gatan.. *suck*

- Är vi inte jättetrötta på detta, så säg.. ?!


I fredags, när jag kom tillbaka från att ha varit och hämtat pizzorna, sa jag till Tomas, som satt vid köksbordet, att jag nu visste varför jag skulle hämta maten och inte han.. Tomas tittade ut genom fönstret och frågade:

- Vaddå..?!

Det har snöat så mycket den senaste tiden.. att han inte lade märke till massorna som öste ner..

- Ja, jag fick ju skotta fram bilen, innan jag kunde köra iväg, sa jag.. ?!

- Jaha.. sa han och sen var det inte mer med det..


Ah ja men.. det är ju helt galet! Han såg inte att det snöade..?!

Då har det ju gått långt!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards