Alla inlägg under december 2009

Av Jenny-Blue - 31 december 2009 11:45


Om fyra timmar, kommer våra gäster och då måste jag ha hunnit dammsuga lite och plockat undan de värsta..


-Bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete.. kan jag känna.. *hi hi*


Nä, men jag har lovat mig själv att inte stressa.. idag..


Måste inom affären också.. har ju glömt att köpa godis och dricka till barnen..

-OJ!


Ja.. Jag skulle kunna sitta här hur länge som helst.. men då får väl Tomas frispel på mig och det vill vi ju inte.. Inte jag i alla fall..

Färgade håret igår.. inget speciellt, men nu har hela håret samma färg.. och det känns bra. Jag gick och lade mig igår.. eller ja.. imorse vid tre tiden, men somnade inte förrän vid kvart över fyra, då jag stoppade undan Jonathans Nintendo DS..

Starwars.. ett spel som jag fastnat i trots att jag inte är speciellt intresserad av temat.. Det är lite som min tids Super Mario.. AND I LIKE IT!


Ja.. Nä.. Va fan.. Nu måste jag nog säga tjingeling, annars blir jag nog tvungen till att stressa i alla fall..


Ha en Underbar Sista Dag år 2009! Så hörs vi igen när jag får en minut eller två över. Puss och Kram!


  


En liten bild på mina pågar.. får avsluta detta lilla inlägg..


Vi ses!


-Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 31 december 2009 01:11


OJ! Vad klockan är mycket..!!

Jag skulle ju färga håret ikväll.. *suck*


Så typiskt mig, att fastna med annat..

Men tiden har inte gått helt åt råttorna.. då jag uppdaterat min lilla blogg.. som ni kanske ser.. Har bestämt mig för att ta hand om min blogg.. liiiite extra det kommande året.. Men jag lovar inget.. Man vet ju aldrig vad som händer..


Jag kanske vinner några miljoner på Lotto.. och då måste jag ju ut och resa och köpa hus och.. och.. och.. *suck*   Ja.. då får bloggen vänta kan jag säga..


Ja.. det får den nu också.. för nu ska jag avsluta här och förflytta mig in på dass, så att jag kan få lite färg i håret.. för det hinner jag inte imorgon..


Inte för att jag har några stressiga planer inför morgondagen.. Ett par goda vänner kommer hit och tillsammans med våra barn ska vi ha en trevlig kväll som en perfekt avslutning på 2009.. Det blir en god middag.. lite dricka.. skumpa (som jag var och köpte innan idag) lite plock.. och om vi orkar lite ostbricka på det.. Men det blir nog inte förrän framåt småtimmarna.. om vi inte somnat redan..


Nä.. nu gör jag det igen.. Fastnar!

Nu måste jag avsluta här!


Natti Natti Alla Nattugglor....för nu loggar jag ut!   


Av Jenny-Blue - 31 december 2009 00:54


Jag trodde att det redan fanns en lag.. men här om dagen, läste jag i tidningen, att Malmös nya fyrverkeriförbud, nu är under prövning.

 

En liten faktaruta, sidan om artikeln, kändes viktig

och jag vidarbefodra den därför här:



  • Från och med i år är det förbjudet att skjuta raketer på gator och torg  - bortsett från på nyårsafton mellan 18 och 02.
  • Totalt raketförbud - även på nyårsafton - råder på kyrkogårdar, begravningsplatser och på sjukhusområdet Umas.
  • Man måste ha fyllt 18 för att få köpa och använda fyrverkerier. Smällare där knallen är främsta effekten är förbjudna.
  • Det krävs polistillstånd för att använda fyrverkerier vid andra tillfällen än på nyårsafton. Polistillstånd krävs också för försäljning av fyrverkerier.

  

Av Jenny-Blue - 31 december 2009 00:32


     


Av Jenny-Blue - 30 december 2009 19:20


Var precis ute med hunden.. och så bröt helvetet loss.

Cirka tre tusen smällare brakade loss och hunden blev så klart SKITRÄDD!!


*suck* Jag blir såååå trött! Vad är det som gör att det är så förbannat svårt att förstå..?! PÅ NYÅRAFTON mellan KLOCKAN 18 och 02 är det tillåtet att skjuta raketer..



ALLT ANNAT ÄR

 

 OLAGLIGT ! ! !

 (i alla fall i Malmö)

Av Jenny-Blue - 30 december 2009 12:00


Ahjamen.. Jag är säker på att jag sett någonstans att man ska kunna välja om man vill ha reklamrutan under det senast skrivna inlägget, eller i menyn sidan om! MEN VAAAAR??!!


Eller är det ett val man bara kan göra en gång?


Någon som vet? och som kan undvara sig några minuter o berätta det för mig?

Jag blir snart tossig!!

Av Jenny-Blue - 29 december 2009 22:27


Idag har jag och Jonathan varit i stan och tittat på alla fina ljus, som dekorerar vårt centrum så fint. Inget speciellt, har lovat Jonathan sedan innan jul, att vi skulle titta på juldekoren.. och idag blev det äntligen av.


Det blev en skön liten runda, från triangeln till stortorget, inom lilla torg och sedan tillbaka igen.. Trevligt att göra något annat än att tjata och skrika här hemma.. Och så klart jättemysigt att få lite kvalitetstid med Jonathan!

Av Jenny-Blue - 29 december 2009 12:20


- ÅH SÅ HÄRLIGT!!!!

ATT SE SOLEN!

*ha ha ha* Bara för det gick den i moln nu..


Men i alla fall, det är ju härligt att den visar sig imellanåt..


Konstigt att, jag som är en sådan inbiten nattmänniska, kan vara så beroende av solen! Det känns som om ljusare tider är på väg.. och det underlättar ju humöret!


Fast det är kallt.. Jättekallt.. men det är väl smällar man får ta..


Önskar alla bloggare en skööön dag.. i sooooolen!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards