Alla inlägg den 4 december 2009

Av Jenny-Blue - 4 december 2009 15:43


Kalas för pojkarna imorgon och allt ska fixas ikväll..

Så fort Tomas kommer hem, börjar allvaret.. Som tur är har jag hjälp av min söta lilla mamma.. som lovat att ställa upp.. både med inköp och tillagning.. och transport.. Ska hämta nycklarna till lokalen i morgon klockan tio.. vilket är ok, med tanke på att kalaset inte börjar förrän klockan fyra..


- Ja.. det ska nog bli bra..

Maten är inte jättekomplicerad att göra och tårtorna ser jag bara fram mot..

JAG ÄLSKAR ATT GÖRA TÅRTOR! Den här gången blir det prinsesstårtor.. Jonathan har beställt det nämligen.. och eftersom det är hans o Charlies kalas så får det bli så.

- Det blir kul !!


Nä.. nu ska jag gå och plocka lite i köket. Skönt att inte ha kalaset här hemma, då vi blir cirka 30 personer.. (Hela tjocka släkten) men får väl ändå städa lite här hemma.. Om inget annat så inför julmiddagen, som vi ska ha den 23:dje.. Men då blir vi ¨bara¨18 personer..


-Tjingeling..


  

Av Jenny-Blue - 4 december 2009 01:52


Det var en gång en   som träffade en   . De blev kära i varandra och det ena ledde till det andra..   . Nio månader senare kom   till världen och   blev plötsligt förvandlad till   . Stackars   ! Han gjorde allt och lite till..   tills den dagen då det blev förmycket..  


Han blev en   och började spela.. Hon blev och deras lilla   blev en liten   ..


Men så en dag så träffade   en snygg   och hon blev genast    igen.   förstod vad som hänt och blev   och ville   sin reval.    Men när han konfronterade   hade han druckit så mycket  att han blivit    och glömt bort varför han var så   ..


Plötsligt kom   in i rummet och hon var så söt att   kände sig som en   ..

Han kom att tänka på dagen då de blev   och på   och på   ..


  som stått brevid, blev lite   men visste att han aldrig skulle kunna ta   plats i     . Dessutom skulle   åka på turne med   och   och   och hade därför bråttom till   .


Kvar stod nu    och   och tittade på varandra.. läääänge.. innan de gick hem tillsammans och försonades   .



- The End -

Av Jenny-Blue - 4 december 2009 00:59


 Jag har alltid blivit accepterad för den jag är.. och de som inte gillat mig har hållt sig väck.. Det finns få som trampat mig på tårna.. och de som gjort det.. har fått känna av det..


Jag har alltid fått höra hur bra jag är.. att jag vågar vara mig själv och går min egen väg.. Att jag är impulsiv och lite knasig.. men på ett bra sätt..


Men samtidigt som jag hyllas för att jag är just jag.. så när det väl kommer till kritan.. så står jag ensam.. Ensam är stark, förvisso.. men det gnager mig lite..


Jag vill inte verka gnällig, men ibland blir det ensamt på toppen..

- Alla känner grodan.. Grodan känner ingen.. om man så säger..


Ah.. jag vet inte..

Tänker för mycket.. tror jag..


Ska nanna kudden nu..

- God Natt!


  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards