Alla inlägg under september 2012

Av Jenny-Blue - 30 september 2012 13:45



Jag har alltid älskat musik! Vill kalla mig för en "allätare" då jag väljer musiksort efter humör..

En tung hårdrockslåt, när man är förbannad.. En lugn ballad, när man är lite nere..

Radiomusik sk. disco och dansmusik, för att ha i bakgrunden..

Eller techno och Rock n´Roll, för må-bra-känsla och komma igång..


Det finns så otroligt mycket musik, som jag fullständigt älskar..

Omöjligt dock att "visa" upp allt.. Jag har därför valt ut några, lugna låtar idag..

.. som har betytt och som fortfarande betyder mycket för mig.. i tanke och känsla!


Antony & The Johnsons - You are my sister 

Denna låten fick jag av min bror, för länge sedan, i födelsedagspresent.

Han hade köpt hela skiva, men berättade att det var just denna låten som han ville ge mig..

Och när jag hörde den för första gången, blev jag jätterörd. Älskade lillebror!!


Céline Dion - Have you ever been inlove 

En låt som jag, första gången, hörde på radion.. Minns det som om det var igår..

Det var strålande solsken ute och kallt, men friskt i luften. Vi var på väg hem från

Patienthotellet i Malmö, med vår nyfödda Jonathan.. Jag kommer ihåg hur Tomas

och hans syster pratade, men jag minns inte om vad.. Jag satt och tittade ut

genom bilrutan, lyssnade på musiken och njöt..

- Jag har nog aldrig varit så lycklig, som då..


Ron Pope - Only God knows

Jag hittade denna låten av en ren slump, då jag egentligen sökte efter någon helt annan.

Det var precis efter jag och Tomas hade bestämt oss för att vi skulle separara och då jag

fortfarande sökte efter "anledningen" och meningen med detta beslut, passade den så bra

in i mina känslor.. Det blev en "tröstlåt" med tiden och jag spelade den ofta, när jag behövde

sätta ord på mina känslor..


Matt Giraud - Have you really ever loved a woman

Första gången jag hörde denna låten, var det med Bryan Adams, men denna versionen,

som jag hittade nu, var också bra.. Och eftersom det är texten som gör låten, så är den

klart godkänd.. Det blev en "bekräftelselåt", som jag ofta spelade, när jag kände mig nere..

För mig blev det ett bevis, på att det faktiskt finns dem, som VET..

(Kan inte riktigt förstå att vi kvinnor, fortfarande är ett mysterium för flertalet män..?!

Svaret finns ju i denna texten..?! Den borde ingå i skolundervisningen, för alla pojkar..?!

Det hade underlättat för ALLA!! *smile*)


Ja.. de var några låtar som har spelat roll i mitt liv..

De kommer inte i någon speciell ordning, men jag lyssnar

på dem fortfarande och de får mig tillbaka till känsla och tanke..






Av Jenny-Blue - 30 september 2012 09:03

Sitter på balkongen och försöker vakna..

Tomas var precis här och lämnade av Charlie och

om en halvtimme kommer fd. Svärmor, för att dricka kaffe..

Jonathan har fotbollsmatch idag och vi ska dit och titta allihop..


Nu måste jag ge Jasmine frukost och göra mig själv iordning.. annars hinner vi inte..


- Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 30 september 2012 01:42


Idag har jag ÄNTLIGEN gjort det jag tänkt göra så länge..

När jag köpte möbeln, hade jag en vision om att göra om den

lite och när jag fick hem den, blev det bestämt..!


Det tog ett tag innan jag hittade svarta lådor i någolunda rätt storlek..

Originallådorna var vita.. och det såg väl okej ut, men svarta blev mycket bättre!



Den vita sittdynan ville jag klä om i ett annat tyg, men kunde inte riktigt bestämma mig

för vilket tyg jag ville ha.. Om jag skulle ha ett enfärgat svart.. eller mönstrat i svart och vitt..?!

När jag väl kom fram till att det hade blivit bäst med ett mönstrat tyg, hade jag bara ett

problem kvar att lösa.. och det var ju att jag skulle hitta ett mönstrat tyg..

i vitt och svart.. som såg bra ut.. och som inte kostade alldeles för mycket..


- Igår hittade jag tyget! På Jysk av alla ställen!

Fem meter tyg.. för 99 kronor.. Helt okej!


Så.. idag när jag fick en stund över.. vilket egentligen

betyder.. att jag tog mig tiden till det.. plockade jag fram

symaskinen, tygsaxen, nålarna och måttbandet..


Och resultatet ser du här:



Av Jenny-Blue - 29 september 2012 11:00


Enligt nyheterna på Tv4 news, nu under morgonen..

.. har vi ensamboende föräldrar fått goda nyheter:


Ett förslag från Miljöpartiet, som vill sänka skatten med 5000 kronor om året..

Det skulle bli en minskning med ca 400 kronor i månaden.. Samma summa oavsett

inkomst eller antal barn och skulle gälla båda föräldrarna, så länge de bor ensamma..


Av Jenny-Blue - 29 september 2012 10:24


Vaknade i soffan.. redan klockan 04 i morse..

Stoppade in nappen, som Jasmine skrek efter, inne i sin säng..

Jag rökte en cigg.. borstade mina tänder.. Hamnade i soffan igen.. och somnade om..?! 


När jag sedan vaknade igen.. tre timmar senare, ungefär, si så där.. bestämde jag mig

för att stanna vaken.. ?! Om man nu kan skriva så utan att bli lynchad av min svensklärare..?!


Jasmine fick sin napp, ännu en gång och somnade om.. Sedan lullade jag runt en stund

i min, något stökiga lägenhet, innan jag tog min telefon, som låg på laddning inne i sovrummet.

Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra, med telefonen.. tror jag skulle kolla klockan..?! men

det blev att jag "gick in" för att kolla dagens väder..

Jag klickade på söndagen.. men fick bara upp lördagsvädret..?! Så konstigt?!!

Kollade min kalender.. och döm om min förvåning.. Jag vann en hel dag!!

Jag var säker på att det var söndag idag.. Skyller på den tidiga timmen och sömnen i soffan..

.. men det är ju LÖRDAG idag!! En trevlig överraskning!


- Så ikväll blir det lördagsgodis!!




Av Jenny-Blue - 28 september 2012 23:30


Efter att ha varit snygg, en hel dag.. och dessutom haft fullt upp med en massa måsten..


Är det bara sååå gött.. att få komma hem!

In genom dörren och in i garderoben

för att dra fram myskläderna..

- Ett par alldeles för långa mysbyxor.. egentligen

mammabyxor.. från när jag väntade Jonathan.

Ett vitt linne.. och en tjock, stickad tröja på det..

- LÖVELY!!!

- Ja.. och så här såg jag ut.. dagen det hände..?! Kan ha varit i förrgår?! Eller inte..?!

Det var INTE idag i alla fall.. för idag har jag gått med SVARTA mjukisbyxor, linne och GRÅ tröja!



Av Jenny-Blue - 28 september 2012 23:15


I onsdags var jag med Jonathan i affären..

- Äntligen skulle han få göra något

han länge önskat och tjatat om..


Gissa om han var glad..?!

Och gissa HUR glad han blev när han var färdig..?!



- Stora pengar.. för en "liten" kille!!

Mammas älskling!


Efteråt åt vi vars en MEGAmjukglass

med strössel.. och även om vi inte fick så

jättemycket tid tillsammans (en timme bara)

så blev det en trevlig stund, med en del go'a skratt!


- Det är nice att vara mamma!


Av Jenny-Blue - 28 september 2012 23:00


Igår skrev jag på Facebook, att jag hade gjort en "typisk Jenny"..

För de som undrade vad det var.. kommer svaret här.. i bildform:

Ett litet sätt att fira någon stort.. Ett flaggspel i taket.. och en himla massa ballonger i hela lägenheten..

Och så klart ett litet paket, att öppna..


- Ja, jag vet.. kan tyckas att han kanske inte förtjänar mina påhitt.. men va f*n..?!

Han är ju trots allt pappa till mina barn! Alla tre!!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards