Alla inlägg under december 2010

Av Jenny-Blue - 31 december 2010 22:45


Jag ville bara önska Alla

ett Gott slut och en Ännu Bättre början..

  

Festblåsan är på, diamanterna gnistrar.

Makeup i rätt färger och de bästa skorna.

JAG ÄR REDO FÖR NYÅRSFESTEN!


 

Och klockan tolv skålar vi in det nya året.

- SKUMPA, SKA DET VARA!!




      - Tjingeling..




.


.


.


.


Av Jenny-Blue - 31 december 2010 13:34


Inga förlängningar, eller så.. Men det är BLÅTT..  


Alla fingrar utom vänster tumme, som är vit..

- Ja, det är en grej jag har fått för mig.. ?!

Av Jenny-Blue - 31 december 2010 02:00


.. helt galet, men vad gör man inte, när behovet trycker på?!

Har hållt på hela dagen i stort sett.. eller ja.. sedan klockan ett ungefär.

- Och jag är bara såååå nöjd! Riktigt bra!


Sydde en väska igår.. en idag.. och har börjat på min tredje..

Jag kan liksom inte sluta..?!

- I like it!!


Men nu måste jag nanna kudden.. så att jag orkar den stora morgondagen.. *suck* Ännu ett år som är slut.. ?!

Ja, ja.. man kan ju inte påstå att jag sover bort min tid i alla fall, men nu är jag nog så illa tvungen. Klockan är redan 02.12


- Natti Natti..  


.

.

.

.




Av Jenny-Blue - 30 december 2010 10:44


Jonathan ska iväg med sin farbor och kusin och åka skridskor. Taggad till tusen är han redan påpälsad och klar och ute på gården. Blir hämtad om en halvtimme..


Jag ska till kiropraktorn.. *suck*

Mamma kommer hit och tar hand om Charlie

under tiden som jag är iväg.. då Tomas jobbar.


- Mmmh.. så får det bli.


Måste snygga till mig lite nu *blink blink*

Puss o Kram

Av Jenny-Blue - 30 december 2010 10:35


Inte världens bästa kanske.. men ändå.




Vår älskade Jonathan. En glad 7-åring!

Av Jenny-Blue - 29 december 2010 22:50


.. eller ska jag säga som Jonathan:

- OFTA?

(Han brukar säga så när han inte håller med)


Jag tänker på fyrverkerierna som säljs ÖVERALLT.

I var och varannan butik, eller rättare sagt utanför.. 

.. för att vara lite mer precis..


Vad jag vet så är det förbjudet att smälla raketer o smällare,

både innan och efter Nyårsafton..

Alltså: BARA TILLÅTET PÅ NYÅRSAFTON!!!


-Konstigt.. men det smäller redan.. både här och där.. ?!


Jag tycker att man borde bojkotta alla affärer som säljer skitet!!


Och hur går det med den där 18 -årsgränsen för att få köpa ut..?!

Spelar roll?! Jag har MYCKET svårt att tro att det är "vuxna" människor, som är ute och smäller smällare nu!! Och hur dumma är föräldrarna till dessa, som tillåter sina barn att använda smällare och raketer?!

OBS: Tror dock inte att det är föräldrarnas fel i alla fallen!


De tjatar om att man inte ska handla ut sprit på bolaget, till de yngre.. men inte ett knäpp om raketer och smällare.. Visst, jag kan hålla med om att sprit inte är hälsosamt.. varken för barn eller vuxna..

- MEN RAKETER OCH SMÄLLARE ÄR VÄRRE! FARLIGARE!

OCH DRABBAR ALLA I SIN OMGIVNING, MER ELLER MINDRE!

En sekund är vad det tar och så kan man ha förlorat en hand.. eller så har man skrämt en hund för livet.. Bara för att ta några exempel..


- Fan! Jag sitter här och blir upprörd.. (ursäkta min franska)


- JAG TÄNKER VARKEN KÖPA ELLER SMÄLLA.. I ÅR.. HELLER!!

Det är knappt jag tänker titta på det.. brukar ha fullt upp med att försöka hålla hunden lugn..



- Grrrrrr   !

Ja jag blir förbannad!!


Av Jenny-Blue - 27 december 2010 16:00


Ja inte vet jag men det ploppade upp i mitt huvud.. ?!

Tomas har kommit hem från jobb, han tar en tupplur med Charlie i våra sängar.. Jonathan och hans kompis sitter i köket och spelar spel..


.. Och jag sitter här vid datorn och njuter.. med Bublé.

-Mmmh.. Life is Good.  


Detta är bara en av många..

Peace out..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards