Alla inlägg under april 2009

Av Jenny-Blue - 28 april 2009 16:56


Jag vet inte hur länge.. eller ska jag säga.. hur många år.. jag har vid åtskilliga tillfället.. blivit förbannad ang våra dagbarnvårdare.. Sättet de blir behandlade på.. hur det drabbar oss föräldrar.. hur barnen betraktas som föremål som man kan tjäna/ förlora pengar på.. Men framför allt på den information som undanhålls av statsdelsförvaltningen..


Idag föll droppen som fick bägaren att äntligen rinna över och jag skrev ett mail och skickade det till Sydsvenskan..


Jag vet naturligtvis inte om det kommer att hända något.. men jag hoppas på att de kan ta tag i detta. Kolla upp fakta som bara en reporter kan och berätta för alla föräldrar hur det egentligen går till..

Av Jenny-Blue - 28 april 2009 13:13


Jag blir så förbannad!! Pratade med dagmamman imorse.. och det ser ut som om vi kommer att förlora ytterligare en.. eller två dagmammor..


-Så länge dagisplatserna inte är fyllda.. kommer dagmammorna inte att få några barn.. vilket betyder att de inte behövs.. ??!! Vaddå inte behövs??!!

Där är ju för fan ingen som vet om att det finns några dagmammor..


Om du ringer till Husie stadsdelsförvaltning och ber om en plats hos en dagbarnvårdare.. får du till svar att det inte finns..


Det är nämligen så att ett barn som hamnar på dagis.. ger mer pengar.. än vad ett barn ger då de kommer till en dagmamma..

-JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!!


Jag som är förälder har rätt.. ENLIGT SVENSK LAG.. att välja vilken barnomsorg jag vill ha till mitt/ mina barn. Och då ska valet så mellan dagbarnvårdare.. eller dagis.. INTE som det är idag.. mellan kommunal dagis eller privat dagis..


Jag vet inte hur det fungerar i andra statsdelar.. mer än att jag vet att folk måste ta hjälp av mormor o morfar.. eller dylikt för att vardagen ska gå ihop.

-DET ÄR FÖR JÄVLIGT!!

Det sätter oss föräldrar i en sits där vi inte kan göra något.. Vi MÅSTE börja jobba för att ha råd med mat, kläder och hyra.. så även om vi inte är nöjda med det som erbjuds.. DET SOM ¨DEM¨ VÄLJER ÅT OSS.. så måste vi acceptera platsen som vi fått.. Annars hamnar vi sist i kön igen..


Jag har aldrig haft dåligt samvete för att jag lämnat bort Jonathan.. för att åka och jobba en hel dag. Jag vet att dagmamman har full koll på honom hela tiden, då hon har ansvar över fem barn, totalt. Hur många föräldrar kan få en full rapport på vad deras barn har gjort på dagis..? mer än att han eller hon har ätit och sovit en stund..?


Det är fan i mig bud på att ringa till tidningen.. Hur ska man som förälder kunna veta att man har rätt till dagmamma.. och att de egentligen finns.. när statsdelsförvaltningarna undanhåller informationen..??!!

Jävla blodiglar.. 

-Allt för pengarnas skull..



Av Jenny-Blue - 26 april 2009 23:23


Filmen är slut.. och Bella ska ut.. *gäsp* Sen får jag väl gå och lägga mig..

Har inte så mycket att skriva om idag..

Förutom att jag var på knattegymnastik med Jonathan och hans kusin i förmiddags, har det inte hänt något speciellt..


-En typisk söndag kan man säga.. fast med lite finare väder än vanligt..


Nä, nu får jag gå ut med hunden.. vi ses..

God natt och sov gott!

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 26 april 2009 22:26


Tittar på söndagsfilm.. på tv 4.. För en liten stund sedan var det nyheter och väder.. inbakat i en massa reklam.. Detta är väl ok.. man har vant sig..

Men att det blir reklam igen efter SEX MINUTER..


-Irriterande!


Nä.. nu börjar det igen..

Av Jenny-Blue - 26 april 2009 00:16


Att den ena jobbar från tidig morgon till sena natten.. och att den andra springer runt i 190 hela dagarna.. med hem, hund och barn.. är INTE det ultimata för mysiga stunder på tu man hand..


Båda är trötta.. och ingen orkar egentligen ta tag i det hela..

Sen blir ju saken inte bättre av att båda tycker att de förtjänar att bli lite ompysslade.. men inte att de ska behöva anstränga sig själva..

Man vill liksom bara ha.. inte ge.. om ni förstår vad jag menar..?


-Ja.. det är mig och Min jag pratar om..


Tomas har varit lite närgående.. de senaste dagarna.. och jag mitt hämska människa.. har inte orkat.. Jo det har jag.. men jag har ärligt kännt att han i så fall får anstränga sig lite mer.. och det har han inte gjort..

-Så.. ja.. ?!

Han får skylla sig själv helt enkelt. Bara för att han jobbar och jag går hemma betyder inte det att jag ska ta hand om allting här hemma..


-Ja.. det är DÄR skon klämmer..


Känner mig lite som en ragata.. när jag nästan undviker honom.. men vad då.. Jag orkar inte.. blir bara irriterad.. Och då kan man inte mysa!


Men jag tror att jag får försöka släppa allt som irriterar mig.. för en liten stund.. och kanske ge Min lite kärlek..


-Jag tror att det hade gjort gott för oss båda..  

Av Jenny-Blue - 25 april 2009 23:38


Läste en liten notis i tidningen i morse.. Jag kommer inte ihåg.. men jag tror att de hela hade hänt i Kalmar.. Först när jag läste den var det lite skrattretande.. men ju mer jag tänkte på det.. ju mer förundrad blev jag..


Det hela handlade om en man som hade blivit irriterad över att han inte kunde betala sina varor i kassan på systemet.. När expediten hade börjat plocka bort varor.. slog det slint i gubben.. som drog till med sin egen lilla grej.. för att visa sitt misstycke..

-Han kastade snor.. * ja ni läste rätt * Han snöt sig i luften.. så som äckliga gamla gubbar gör.. ut över stackaren som satt i kassan..


-Ah ja men..?!! SÅ JÄ*LA ÄCKLIGT!!


Mitt stora frågetecken är.. Hur är en sådan människa funtad..?! Han måste ju för fasiken ha varit full redan eller nått..?! Inte F vet jag.. det förtäljde inte historien.. men däremot stod det skrivet i tidningen: ¨Snorkastning kan ge fängelse¨ som rubrik.. och det kan ju vara bra att veta.. om det skulle hända att man själv stötte på en grinig gammal gubbe som kastade snor på en.. Ve och fasa..

Än mer om man själv råkar vara en grinig gammal gubbe som kanske planerar en attack eller två..


-Man ska alltid tänka efter före!! 

Av Jenny-Blue - 25 april 2009 23:06


Om sanningen ska fram.. vet jag inte om jag vågar att skriva några längre inlägg idag.. Vår dator är helt JÄ*LA KNÄPP!!! Man kan bli tokig för mindre!!


-Ja ja.. jag tar en chans..


Var som sagt och träffade mina flickor i fredags.. Och det var såklart trevligt som alltid! Vi tog en skön promenad i ¨vildmarken¨ med alla barn och barnvagnar.. och känslan av sommar hängde över oss.. Underschöön!!


Det mysiga med våra träffar är att det egentligen är full kaos runt omkring oss.. i stort sett hela tiden.. med stora barn som kommer och går.. med mindre barn som bankar med babyleksaker.. och med de minsta som pockar på uppmärksamhet.. En vill ha dricka.. en annan vill ha mat.. den tredje vill ha en ny blöja.. osv.. osv..

-Galet egentligen.. men det är en del av charmen i det hela med våra träffar..

ME LIKE! Det coola är att allting ändå flyter på ganska bra.. och smidigt.. på något underligt vis..


Jag, Jonathan och Charlie var först på plats.. och det skulle även bli att

vi blev sist ut.. * konstig mening..? *

Eftersom vi inte lämnade förrän vid 18-tiden.. o eftersom det tog nästan en timme att köra hem.. blev det Mc Donaldsmat.. Vilket inte gjorde Jonathan det allra minsta..


Tomas hade åkt, när vi kom hem vid sju.. Andra helgen poker.. fast den här gången skulle han till någon annan.. i ett helt annat sällskap..

-Ett bättre sällskap om du frågar mig.. då han gick med stort plus denna gången.. jämfört med ett lite mindre minus förra gången..


Hur som helst.. Jonathan, som naturligtvis sov i bilen på vägen hem från M. var ju hur piggelin som helst efter maten.. och kom inte i säng förrän vid halv elva..

Inte för att det spelar mig någon roll.. men det hade nog inte blivit riktigt så sent om pappa varit hemma..


När Jonathan äntligen kom i säng.. dock.. var vi båda överens om att dagen varit lyckad och att vi båda ville göra det igen!

Av Jenny-Blue - 25 april 2009 23:02


Senart jag skrev.. handlade just om längtan.. sen har jag inte skrivit mer..

-Så min fråga är.. Har ni längtat..?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards