Alla inlägg den 23 april 2009

Av Jenny-Blue - 23 april 2009 00:52


Ikväll fick jag ett meddelande på telefonen.. En av tjejerna ville träffas på fredag.. och jag är inte den som bangar..


Det är något speciellt, med att träffa tjejerna.. Det mysiga är att vi har en massa barn i olika åldrar, runt omkring oss.. som fungerar jättebra ihop.. Det charmiga är att vi alla är unika på vårt egna lilla sätt.. Det sköna är att allting fungerar så bra.. och det speciella är att vi blir som fnittriga tonåringar på nytt..


Det är bara en dag tills det är dags.. men jag LÄNGTAR.. och det tycker jag är härligt!! Det blir så inprirerande på något vis.. Livsglädjen flödar..!!


Men nu är klockan mycket.. och glädjen får ta en liten paus.. Man måste ju sova också.. har jag hört..


-Natti natti.

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 23 april 2009 00:29


Idag.. började som vanligt med att Charlie fick ny blöja och mat.. Sen passade jag på att ta en snabbdusch, för att sedan göra frukost till mig och Jonathan. När vi var klara.. satte vi på oss kläderna, kopplade hunden och gick bort till dagmamman.. En härlig start på dagen!


När jag dumpat av Jonathan.. tog jag en liten omväg med Bella.. En skön liten promenad under förmiddagskvisten.. ME LIKE!


När Tomas hade åkt till jobb, tog jag en liten power-nap i soffan.. för att sedan få för mig att damma av allting i vardagsrummet.. Det började med att jag dammsugade upp lite Bella-hår-tussar.. och slutade med att jag dammat av Tv:n, tv-bänken, fönsterkarmen, högtalarna, den stora lampskärmen till lampan vid soffan, skänken och tavelramarna ovanför den.. Till och med mina blommor i vardagsrumsfönstret fick sig en omgång av dammtrasan..

-En jädrans massa torkande.. men oj så skönt när jag var färdig..


Det hade börjat regna, när jag skulle hämta Jonathan vid halv fyra.. så jag tog bilen bort.. Jonathan tyckte att det var skönt..

När vi kom hem plockade jag undan lite i köket innan Charlie fick mat.. och när han var klar, satte jag och Jonathan igång med maten.. Det blev fläskpannkaka idag.


Tomas ringde mitt i maten och sa att vi var hembjudna till en av hans arbetskamrater, vilket blev väldigt uppskattat av Jonathan.. som älskar att hälsa på hos R. och L. Tomas kom hem och bytte om, sedan tog jag Bella och gick.. En lagom promenad till våra vänner.. Tomas tog barnen med sig i bilen.. Lyckan var total för Jonathan som inte var så sugen på att gå med mig och hunden.


Det blev.. som alltid.. en trevlig kväll.. Jag och Jonathan hade ju redan ätit, så de andra fick äta sina grillade korvar själv.. men kaffet tackade jag inte nej till.. och kakorna gick hem hos Jonathan..



Av Jenny-Blue - 23 april 2009 00:23


Tomas var ju tvungen att åka tillbaka till jobb i går kväll.. vid tio tiden..

Han berättade idag att han kom hem igen.. klockan fyra på morgonen..

Han fick i och för sig sovmorgon i morse.. men var ändå på jobb igen när klockan var elva..


-Helt klart att han får en guldstjärna i kanten av mig.. då han ändå.. trots allt slit på dagar.. och nätter.. hjälper till här hemma när han kan..


-My hero..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards