Alla inlägg under oktober 2008

Av Jenny-Blue - 31 oktober 2008 23:56


Fler än mig och min sambo, som tycker att

den senaste Eniro-reklamen är skitbra..?!

Ja, den som handlar om att rösta, där den lilla

gula nissen har i stort sett klätt in hela torget med flygblad..


En annan favorit är faktiskt reklamen för IKEA-kök.

Den är också bra gjord. Som en pop-up bok..


Jag gillar reklam.. SOM ÄR VÄLGJORD!! vill jag tillägga!


Nu ska jag dock inte göra reklam för reklam.. i en reklamfri blogg..

-Däremot ska jag packa ihop för ikväll och säga godnatt.


Ha en fortsatt trevlig fredag.. Natti natti..


- Over and out!



Av Jenny-Blue - 31 oktober 2008 22:41


Fredagskväll.. Jonathan sover.. Tomas sitter och spelar.. och jag sitter på balkongen och skriver.. Jag hade en plan om att brodera lite på min kudde, men då jag varit så jädrans effektiv denna veckan, med att sy två stycken väskor.. orkade jag helt enkelt inte sätta mig ner och brodera ikväll. Väskorna jag har sytt är av två olika modeller. En ryggsäck och en axelväska, lite bag-aktig. Ryggsäcken, som går i svart, vitt och grått blev helt okej.. Axelväskan blev fantastiskt bra.. enligt mig själv.. Den är mörklila med invävt mönster.. bara tyget i sig är en klar tiopoängare.. Lovar att sätta in bilder på mina verk senare.. ska bara lägga över bilderna från kameran.. Samma gäller den röda halsduken, som jag stickat till min bror.. Den är ju klar nu..


Nog om detta.. Min nya plan för kvällen är mina naglar.. De börjar bli långa nu.. och jag tänkte passa på att göra dem fina, nu innan bebis kommer.. För om jag känner mig själv rätt kommer jag att klippa ner naglarna sedan, med tanke på blöjbyten mm..


-Ja, det var väl programmet för ikväll.. Det blir förmodligen en runda till med Bella också.. innan jag kommer i säng.. Och det är inte helt omöjligt att jag kanske skriver igen.. Vi får väl se..


-Tjingeling så länge..

Av Jenny-Blue - 31 oktober 2008 19:07


Jag skrev ingenting igår.. och det var inte för att bebis kom.. *Suck*

Vänta.. vänta.. vänta.. Det känns som om jag ska förbli gravid i resten av mitt liv.. Ja, ja.. den kommer väl, när den kommer.. Det är bara det att just nu känns det bara så drygt..


-Jaha.. Får väl liva upp stämningen med en clementin.. eller nått..

Lite Halloweengodis kanske..?!


Jonathan har haft halloweenparty på lekgruppen idag, vilket han längtat efter hela veckan.. Och idag var det äntligen dags! Vi snackar om en väldigt uppspelt femåring i morse.. utklädd till Turtels stormade han in till sina kompisar på lekgruppen.. De var lika uppspelta som Jonathan..

Och i eeftermiddags, när jag kom och hämtade honom, suckade personalen av utmattning.. -Stackare.. men dagen hade gått bra.


Nu ska jag faktiskt sätta mig ner vid tv:n en stund.. Om inget annat händer, tittar jag kanske in lite senare..



Av Jenny-Blue - 30 oktober 2008 00:09


I morse när jag kom ut i vardagsrummet, satt Jonathan i soffan..

Framför sig på bordet hade han två högar..

En hög med clementinskal och en hög med clementinklyftor..

Clementinklyftorna hade han pressat ur och saften fyllde två glas..


-God morgon mamma, sa han och sken upp som en sol.

-Titta, jag har gjort specialdricka till oss, fortsatte han.

*Suck*

Är han inte underbar..?


-Har du använt alla clementinerna, frågade jag.

-Nej, där finns en kvar, fick jag till svar.

*Suck*

Visst är han underbar..?!


Igårkväll, när jag gick och lade mig, hade jag ett femtontal

clementiner i fruktskålen ute i köket.. imorse var det bara en kvar..


-Tro nu inte att jag blev hysterisk och började skrika på ungen..

..för det kunde jag inte!

Han hade ju gjort precialdricka och tänkt på mig också..


Ja, tycka vad man vill, men han är min och jag är stolt!

Av Jenny-Blue - 29 oktober 2008 23:48


Ännu är det bara ett rykte, men det sägs att det ska bli snö imorgon..

Jag kan i och sig förstå möjligheten, eftersom det är riktigt kallt redan, men samtidigt.. ändå inte.. Usch! Jag vill inte ha vinter redan.. Räcker det inte med att de flesta butiker redan fyllt sina hyllor med tomtar, girlanger, julgranskulor och allt annat som hör julen till..?!

De kör till och med julrim i reklam på tv..

-Ah ja men, DET ÄR FAKTISKT FORTFARANDE OKTOBER!!


-Är det någon som kommer ihåg hur det var förr..? När julen kom till stan först på skyltsöndagen, det vill säga: första advent.. DÅ VAR DET JUL!!

Nu hinner man ju bli trött på julen innan den ens har börjat på riktigt!!

-Tradit, tycker jag.. Och himla synd! Jag vill njuta av julen, inte vara irriterad på den.


Hur som helst, trots all tidig jul, rår vi ju faktiskt inte över vädret.. inte ännu i alla fall.. sen om det blir någon snö imorgon, eller inte.. Det får vi väl se.. Tyvärr kan jag då inte tycka att det ska bli speciellt spännande, men vad ska man göra..


-Man får väl helt enkelt bara stå ut.. eller som jag ska göra om det blir snö.. HÅLLA MIG INNE!!

Av Jenny-Blue - 28 oktober 2008 23:59


Har precis kommit ut ur duschen.. Åh va skönt det var!! Att få en paus av ryggvärken, känns sååå befriande, nästan lite uppiggande, trots att jag är jättetrött..

 

Dagen har varit bra.. fast lite ensam, då Tomas var tvungen att jobba över och Jonathan spenderat hela eftermiddagen och kvällen hos en kompis.


Jag ska faktiskt gå och lägga mig nu, så det blir inget trams eller flams idag.. vilket vi kanske ser som ett plus..?! Känner mig bara så avslappnad just nu.. Det ska bli skönt att få krypa ner i min säng alldeles strax.


-Natti natti då och sov gott alla vackra människor.. ja, ni andra också..

-Tjingeling!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards