Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Jenny-Blue - 13 oktober 2008 23:46


Det skulle vara väldigt gott med en stor bakelse nu..

-Eller en clementin till..

Nä, har redan satt i mig fem clementiner idag

så jag får nog hålla där, annars får jag magsår..


Och den där bakelsen.. den får nog också vänta,

men mest för att jag inte har någon här, just nu.


Och dessutom är det hög tid att gå och lägga mig..

mest pga att jag somnade i soffan igår, men även

för att en sådan enkel anledning som att

jag verkligen är trött!!


Så..


-Natti natti.. 

Av Jenny-Blue - 13 oktober 2008 20:37


Genom alla tider har det funnits femåringar och alla föräldrar som har haft femåringar har väl mer eller mindre klarat av detta.. Min fråga är bara just nu: HUR?!


Jag älskar min son och jag vet allt det där med trotsåldern och alla hyss man kan hitta på.. Jag minns till o med vissa saker från när jag själv var fem.. Men hur får man (som förälder) STYRKA?!


När Jonathan lekte tarzan på lekgruppen och drog ner gardinen, blev jag lite chockad.. men kunde ändå av någon konstig anledning se det komiska i det.. Igår kväll låg han i våra sängar och tittade på tecknat.. Allt var ok när jag var inne och tittade till honom, men när Tomas kom in för att säga till honom om tandborstning och läggdags, satt Jonathan med en sax i handen.. och ett håligt lakan.. *Suck*


-Ah ja men vad gör man..?!

Jag vet att jag kommer att skratta åt detta.. men det tar nog några år..


Hur som helst.. Att vara mamma, eller pappa, till en femåring, kräver mer tålamod än vad man har ibland och alla ni som klarat av det och som fortfarande är mitt uppe i det, har min fulla respekt!!



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards