Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Jenny-Blue - 17 oktober 2008 23:52


Jag vill inte bita i mitt sura äpple till liv! Bara för att jag kan, betyder det inte att jag måste. F*n ta min självömkan.. Får väl göra något roligt i stället.. Det finns ju trots allt de som har det mycket värre, med ¨riktiga¨problem, så varför egentligen, ens lägga energi på att beklaga sig..?! Jag ska tänka ÄPPLEKAKA istället för kompostäpple!!


Tar mig i kragen och slutar att känna efter om att vilja gråta..

Jag ska helt enkelt gå in och ställa mig i duschen. Och sen ska jag stå där och MYSA! Ska skämma bort mig själv med en egen-spa-kur och sedan ska jag gå och lägga mig i min sköna säng.. NJUTA av min ensamhet och somna gott i vetskap om att imorgon är det jag som bakar en äpplekaka!!

Av Jenny-Blue - 17 oktober 2008 23:15


Generellt sett vill jag se mig själv som en glad, lite tokig tjej, som oftast är med på det mesta.. inom vissa gränser såklart.. men en tjej som kan bjuda på sig själv och som med lite attityd kan charma människorna i min omgivning, i alla fall killarna.. Och som med glimten i ögat älskat livet..


Frågan är om det verkligen är så, eller om det är en gammal avdankad fantasi som lever kvar från när man var tonåring och livet låg inför ens fötter..


-Man är inte äldre än vad man känner sig! Jag håller fullständigt med!

-Egentligen känner jag mig inte gammal.. bara färglös.. som om jag tynar bort i jämförelse med alla andra.. Jag var ju en tjej som alltid stack ut ur mängden.. och människorna runt omkring mig älskade mig för att jag vågade vara JAG. Jag gick inte klädd som alla andra.. Jag hade inte samma hårfärg från en vecka till en annan.. Jag sa och gjorde inte som alla andra..


Jag var mig själv och framför allt så ÄLSKADE jag mig själv! Nu är jag bara så trött på allting och skulle helst av allt bara vilja förvinna.. sätta mig i en vrå någonstans där jag slapp att synas eller höras.. Det komiska i det hela är att jag idag är en i mängden.. Jag sticker inte ut på något sett, så egentligen är det ingen som ser mig överhuvud taget!


-Är det som jag har gått och blivit vuxen? Mer mogen och medveten om saker och ting? Eller har jag bara, helt enkelt tappat stinget? Fått dåligt självförtroende, någonstans på vägen och tappat min självkänsla?


Oavsett vilket, så känns det som om jag bara vill sätta mig ner och gråta just nu..

Av Jenny-Blue - 17 oktober 2008 23:09


Nu vill jag bara sätta mig ner och gråta! Inte för att det kommer att hjälpa ett skit, men trycket inombords hade nog gett med sig lite och det hade nog underlättat min sinnes-stämning. Hade jag inte varit gravid nu så hade jag korkat upp en flaska rött och druckit mig glader igen och sen hade jag gett fan i allting.. gett mig ut på krogen och träffat underhållande människor och dansat utav bara fan!!! *Suck*


-Ja ja, vad är väl en bal på slottet.. ?!






Av Jenny-Blue - 17 oktober 2008 16:47

En svampbild i passande solsken.. Varsågoda..


Enligt mina uppgifter så ska det vara tolv plusgrader och sol i Malmö..

Enligt min vy ut genom fönstret, kan detta stämma ganska bra. Solen skiner i alla fall, sen det där med graderna.. who knows..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards