Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Jenny-Blue - 25 oktober 2008 22:39


Nä egentligen inte alls.. När jag började blogga hade jag en fantasi om att jag skulle skriva om roliga, eller för mig, viktiga grejer.. så som samhällsfrågor, mm.. Ja sånt som man måste tycka till om.. vilket jag gör i stort sett varje morgon när jag läser tidningen..


Men det verkar som om jag har hamnat i ett jädrans träsk av självömkan..


Jag är bara så trött på att vara gravid.. och så får jag dåligt samvete för det.. Kan man bli en bra mamma om man redan är trött på det..?! Men jag kan för fan inte röra mig.. och ont överallt.. och trött.. och grinig..

-Aaaah! Jag får spel. Och vad gällande det där stödet som alla så gulligt pratar om från pappan i frågan, finns inte!  Inte hemma hos mig i alla fall..

Fan nej! Han bara tittar på mig som om jag var dum i huvudet när jag står där i köket och gråter för att jag måste göra precis ALLT själv.


Jag handlar, dammsuger, putsar fönster, lagar mat, gör rent på diskbänken, går ut med hunden, borstar tänderna på Jonathan, nattar Jonathan, fyller diskmaskinen, tömmer diskmaskinen, kör och hämtar, kör och lämnar..

-Aaaah. Och sen när klockan är tio på kvällen och man ÄNTLIGEN får lov att sätta sig ner i soffan för att glo på dumburken.. då vill Han spela X-box.


Jag känner mig så FRUKTANSVÄRT tråkig, eftersom jag bara går runt och gnäller hela tider, för att jag inte får någon hjälp.. och sen när jag äntligen har släppt allting och bara vill koppla av, då vill han spela..

-Åh vad jag känner mig älskad.. ? och stöttad.. NOT!!!


Jag har hört personer säga att det där om att gravida kvinnor skulle vara mer kåta än andra är en myt.. då de refererat till sina gravida flickvänner, sambos eller fruar.. (och det vet vi ju att det är väldigt olika från person till person) -Jag säger att det där med att man som gravid kvinna skulle bli bortskämd av sin pojkvän, sambo eller man ÄR EN REN LÖGN!!

-FÖR JAG HAR DÅ INTE FÅTT ETT SKIT AV MIN.. För att ta ett litet exempel från idag, när vi skulle hämta Jonathan, som sovit över hos mormor:

-Vi tackar för hjälpen och går ut till bilen.. som jag kör.. Tomas håller Jonathan i handen.. Jag håller En hund i koppel, En ryggsäck och två stora, fyllda papperspåsar.. en med Jonathans kudde mm och en anna med kläder som mamma lånat av mig när de var i Turkiet. Men sen å andra sidan, så var ju stackar Tomas bakfull fortfarande, så det var väl inte mer än rätt att jag skulle ta packningen.. förmodar jag..


Det dåliga samvetet blir till en klump i magen och klumpen i magen blir magkatarr och magkatarren ger mig ångastattacker och kvar blir jag, ståendes på köksgolvet vid diskbänken.. gråtandes..


-Älska mig mest när jag förtjänar det som minst, för då behöver jag det som bäst.. eller hur är det den går..? Oavsett så vet jag inte vad jag ska göra just nu.. vill bara krypa ur mitt skin och försvinna.. då slipper jag bry mig om att ingen verka bry sig, för då skulle jag ändå vara ensam.. fast med vilje. . och det är en helt annan sak..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards