Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Jenny-Blue - 16 oktober 2008 20:18


Dagen är förvisso inte slut än, men än så länge har den varit bra. Jonathan och jag har varit på Vellingeblomman och tittat på halloweenutställningen.. TRE gånger gick vi igenom det som dem byggt upp.. Och för varje gång blev Jonathan modigare och modigare..


Sen har vi varit hos Jonathans mormor.. och fikat.. och för en liten stund sedan kom vi hem från Jonathans farmor, där vi blivit bjudna på mat..

Farmor passade på att klippa håret på Jonathan och Tomas, så nu har jag två snygga killar här hemma.. Plus en galen hund.. ja, för vi får ju inte glömma lilla Bella.. mitt lilla yrväder.. Hon skulle också behöva en omgång med trimmer och sax.. får väl se om jag kan fixa en tid för detta någon dag.. Har som mål att hon ska vara trimmad innan jul, så jag har fortfarande en liten stund på mig..


Nu ska jag gå och säga god natt till Jonathan..

Vi ses kanske senare.. Vem vet..

Av Jenny-Blue - 16 oktober 2008 01:47


-Jaha, så gick det en timme till i alla fall..

Och jag som skulle gå och lägga mig..?!


 .. fick för mig att jag skulle lägga över lite foto

från kameran och så var den timmen borta!


-Fattar inte varför jag kommer på sådana saker

mitt i natten, när jag har haft hela dagen på mig..


*Suck*


¨Sånn e jag¨


Det fina i det hela är att jag fick in/ut/upp (?) min fina flugsvamp

som jag fotograferade i Klippan när vi var där och gjorde ett jobb..

-Du ser den i bakgrunden.. söt va?


Hösten ÄR fin.. även om det regnar för fullt just nu..


NU, ska jag gå och natta mig själv.. jag lovar..

Av Jenny-Blue - 16 oktober 2008 00:40


Idag har varit en bra dag! Jag har varit hemma och gjort väldigt lite egentligen, men ack så skönt det har varit! Nu ikväll.. innan jag och Tomas satte oss ner i soffan och tittade på en film, startade jag ett nytt projekt!

-Åååh, va' Roligt!!

Jag ska sticka en halsduk till min bror, som han ska få i julklapp.. men säg inget.. Det blir en ribbstickad, tjock halsduk med lagom långa fransar och färgen är röd.. Och när jag säger röd, menar jag verkligen RÖD!

-Får väl sätta in en bild på den sen när den är färdig..

(Till er som vill se den hittar bilden senare under ¨konst..igt av mig¨)


Imorgon är en annan dag och då ska jag och Jonathan ha en mysdag tillsammans.. med andra ord så är han ledig från dagmamman imorgon.. Sen om det blir en mysig dag.. ja, vi får väl se hur det går.. Det beror ju helt och hållet på hans humör och mitt tålamod.. Förhoppningarna är i alla fall stora.. så här kvällen innan..


Klockan är mycket och jag känner att det är dags att följa min kära sambos exempel.. och gå och lägga mig.. *Gäsp* ja det är nog dags för ¨bingen¨ nu.


-God natt!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards