Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Jenny-Blue - 7 oktober 2008 23:23


Det är några år sedan nu, men då var jag ytterst upprörd..

Någon stal min brors cykel.. det är ju förjäv*igt att man inte ska kunna få ha sina saker ifred, utan att ¨folk¨ (om de nu har någon rätt till att bli kallade så) ska pilla på dem!! Ett tag senare, blev brorsan bestulen igen, fast den här gången var det pappas cykel, som brorsan lånat..


-Tredje gången de pillade på brorsans grejer, då hade jag lånat hans nya cykel som han köpt pga att de stulit pappas.. Men då tog de inte hela cykeln.. bara sadeln..

-Ah ja men, kom igen..


Det spelade ingen roll, vilka lås eller kedjor brorsan använde.. cykel efter cykel.. Och det spelade ingen roll, var han ställde dem..

-I ett cykelställ, med tvåtusen andra cyklar runt omkring.. vilken cykel blev stulen tror ni..? Just det, brorsans cykel!


Allt som allt, än så länge får man väl tyvärr tillägga, tror jag att han har blivit av med sju cyklar och den där sadeln.. ?!

-Ah ja men, e det klokt?!


Vid ett tillfälle sa brorsan till vår mamma, att han tyckte att det var förjäv*igt att hon uppfostrat oss så väl.. då det hade varit betydligt mycket lättare OCH billigare att sno någon annans cykel, när hans cyklar försvann hela tiden..

-Men, nu kan jag ju inte det, sa han irriterat, eftersom du har

uppfostrat oss med att: "Man ska inte stjäla!"


Tänk om alla mammor kunde vara så klok som vår mamma..

-Och ännu bättre: Tänk om ¨folk¨ bara kunde ge blanka f*n i andras grejer!!


Detta är som sagt några år sedan.. men tjuvar finns det ju fortfarande och jag blir fortfarande lika upprörd!!

Av Jenny-Blue - 7 oktober 2008 22:57


Idag har varit en bra dag! Jag har trots min stora mage och oförmåga till att lyfta något av den tyngre modellen, lyckats göra ett bra jobb tillsammans med min pappa. Vi har skyltat om två av Stortorgets största fönster, vilket känns otroligt bra.. ! ..eftersom det alltid blir lika snyggt! Butiksägarens stora förtjusning över resultatet och hans kunder som ofta kommenterar hans fina fösterskyltningar.. gör att självförtroendet hamnar på topp och välmåendet infinner sig!!


-Ja, det känns bra!


Det kändes också bra imorse, då jag träffade min barnmorska, som sa att allt är bra med ¨bebis¨.. Och jag blev lite stolt, då jag gått upp i vikt istället för att ha gått ner, som förra gången.. ? Ja, fråga mig inte hur det är möjligt, men jag lyckades med det i alla fall..


Och kvällen har inte varit ett dugg sämre, då jag varit hos min svägerska på sminkparty.. Både trevligt och gott, då hon bjöd på ostbricka efteråt!


Ja, så trevlig har min tisdag varit..

-Imorgon är en annan dag, vi får väl se om den blir lika bra..



 

Av Jenny-Blue - 7 oktober 2008 00:05


Han lämnade köket bakom sig, släckte lampan på vägen ut genom dörren och fortsatte med lugna steg in i vardagsrummet. I soffan låg katten och sov. Klockan hade passerat midnatt och det var dags att gå och lägga sig. Han gick in i sovrummet där hans fru redan låg och sov..

Han klädde av sig och kröp ner vid hennes sida.. nära.. han kunde höra hur hon andades.. Han viskade i hennes öra:

-Älskling.. är du vaken?

-Mmmh, var svaret han fick..

Han smekte hennes panna, med sin varma hand och viskade på nytt:

-Köpte du de där sex ölen jag bad dig om, som jag lovade vår dotter till imorgon? 

-Mmmh, svarade frun och somnade om..

-Tack, sa han tyst, lade sig till rätta och somnade även han..

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag kunde inte låta bli..

-Sex säljer, så är det ju eller hur.. det vet vi väl alla.. sen om det är siffran eller handlingen.. ja.. rubriken tolkar man ju själv.. innehållet kan vara något helt annat..

Än en gång: Sorry! om jag gjort er besvikna, hoppas att ni inte blir sura på mig.. och att ni fattar poängen med detta lilla inlägg..

Natti natti..       ;)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards