Alla inlägg under oktober 2011

Av Jenny-Blue - 31 oktober 2011 15:45


"Ett litet bit av Indien"

???????


- Ja och så har vi det här med det svenska språket..

.. Klurigt värre!


OBS! Rubriken på bilden är INTE RÄTT SVENSKA..

.. Bara så att vi förstår varandra !

(Rätt skulle ha varit: En liten bit av Indien)



Av Jenny-Blue - 30 oktober 2011 23:16


Ja, jag vet att det är en fisk.. En Botsia.. (Tror det stavas så?)

Men visst uppför den sig lite som en hund?!


Fisken på bilden tillhör svärfar och är cirkus 10-14 cm lång.

Något större än våra fyra, som är max 5-7 cm långa.


Jag tycker att de är så söta, dessa "små" fiskar då det ligger stilla och sover.

Botsian på bilden har lagt sig, som en liten hund går och lägger sig i sin korg..

- Hur sött som helst!


Härom kvällen satt jag och tittade på en av våra Botsier, när han/hon skulle äta..

*Ha ha ha* Dum som en hund (Förstå mig rätt)

Istället för att bara stanna vid maten och äta maten, fick den sina

ryck och skulle skrämma bort de andra nyfikna och matsugna fiskarna.

Detta resulterade.. VARJE GÅNG.. med att han/hon blev av med maten..

(Tror inte att de ser så bra??)

Och i samma sekund som han/hon hittade maten igen, fick

han/hon ett ryck och skulle åter igen skrämma bort de andra fiskarna..

- Ja.. Och så höll han/hon på.. Om och om och om igen..


- Jättegulligt!

  



Av Jenny-Blue - 30 oktober 2011 23:03


Förra helgen var jag hemma hos en god vän till mig och

vi hjälptes åt att tapetsera, hennes vägg i hallen..


Och här kommer bilderna på innan och efter:


 


Härligt att vara så händig!!


- För Fy fasen, vad vi kan..

Av Jenny-Blue - 30 oktober 2011 22:46


IsaDora nr 718 - Bronze Patina

 

En av höstens nya färger..



Av Jenny-Blue - 27 oktober 2011 00:08


Tanken var, när jag satte mig ner vid min lilla bärbara, för två timmar sedan.. att jag skulle lägga in lite bilder, mm och kanske skriva lite om vad som hänt den senaste veckan.. Men så blev det ju inte riktigt.. *Suck* Men sen å andra sidan är det väldigt sällan, det blir som jag har tänkt från början.. *Suck igen*

En eller flera "Hackare" har varit i farten och visat sina kunskaper.. och pga detta får halva Sverige byta sina lösenord.. *Suck* Så det är det jag har gjort nu de senaste timmarna..


Så.. eftersom klockan blev så mycket.. och eftersom jag måste nanna kudden inför morgondagens arbetsdag.. får jag helt enkelt återkomma med veckans bravader.. Och veckans färger har jag inte heller hunnit med..?!!

- Ja ja.. Det löser sig, som bagaren sa när han sket i degen..


Och med de tänkvärda orden, säger jag God Natt! Sov Gott & Dröm Sött!



Av Jenny-Blue - 26 oktober 2011 15:30


Att läsning i för svagt ljus är

skadligt för synen, är en gammal myt.

 

Däremot kan ögonen bli trötta av

ansträngningen, men det är en tillfällig åkomma.

 

  

 

 

Av Jenny-Blue - 24 oktober 2011 14:45


Stor succe' men ingen rikedom..


Datorspelet Tetris skapades av den

ryske datorteknikern Alexey Pajitnov.

1984 släpptes det i Sovjetunionen

och två år senare nådde det västvärlden.


Det blev en enorm succe'!


Tyvärr blev det ingen ofantlig rikedom för Alexey - då han var statsanställd, så ägdes alla rättigheter till spelet av staten.



Text: Läst i reklamblad från Posten "Uppslaget, till din fördel"

Bild: Hittad via Google

Av Jenny-Blue - 22 oktober 2011 13:55


Förra veckan åkte jag till mamma och pappa, på lördagen för att

hjälpa dem i de nya huset.. Idag ska jag och barnen åka till min fd. arbetskamrat, min käraste vän S.


Planen är att vi ska äta middag tillsammans..

Och när barnen gått och lagt sig, blir det vin och ostbricka för S. och mig..


Imorgon när vi vaknat och ätit frukost.. allt i lagom takt.. ska ungarna ut i trädgården så att jag och S. kan tapetsera om en av hennes väggar i hallen..


Mmmh.. så är planen.. sen får vi väl se om den håller eller inte..





LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards