Alla inlägg under mars 2020

Av Jenny-Blue - 16 mars 2020 19:45


Jag fattar att alla är lika pressade över situationen som råder.. men som heltidsarbetande trebarnsmamma är det f*n helt omöjligt att få ihop allting!!

Min yngsta som går på lågstadiet (och som fortfarande går i skolan på dagarna) har fått hemuppgifter. Min mellersta som går i mellanstadiet och som är hemskickad pga. huvudvärk, har däremot inte fått några hemuppgifter.. (Båda dessa barn går på samma skola)
Min äldsta, som går på gymnasiet, åker till skolan för att få åka hem igen då det inte finns några lärare som kan hålla i lektionerna. Och när jag går in på skolans hemsida blir jag bara hänvisad till Malmö stad om hur de hanterar och hur de vill att vi ska hanterar själva smittan.. INGENTING om skolarbetet..??!!

Åter igen. Jag fattar läget! Men jag kan inte för mitt liv hitta tiden för extrauppgifter för den som redan går i skolan och leta information till de som är hemskickade.. SAMTIDIGT som jag är på jobb i nio timmar..?!!

Den som inte har gått in i väggen innan kommer garanterat göra det inom kort.

Lättast lösning.. och helt klart ett väldigt lockande beslut, hade varit att bara stanna hemma.. PUNKT.

Något irriterad.. men tänker ändå
Kärlek & Ärtor..

Av Jenny-Blue - 15 mars 2020 17:19


.. och NEJ!

Jag är varken dum i huvudet.. tappad.. eller född bakom flötet..


- Jag driver bara med er.. Tyckte det var en kul rubrik!

Det finns väl INGEN som har missat Corona..?!


Möjligtvis de människor som nyser och hostar rakt ut i luften..?! Men jag väljer att se dessa som blinda och döva analfabeter.. Personer med funktionsnedsättningar.. måste respekteras och accepteras. Vill ju inte att någon ska känna sig kränkt..?!

- Så det är okej. Alla borde hålla för munnen, men det är inte alla som kan.. 

Tack och lov för att vi är olika.


Andra exempel på egoism.. (eller idioti, om man så vill..?!)


* Att tömma hyllorna på toapapper.. (OMG?! Hur f*n tänker folk?! Hushållspapper kommer att användas istället och rören kommer att proppas igen, är en tanke..?!)


* Att hamstra mediciner.. (Samma OMG här som i punkten ovan, om inte ännu högre..?! Vad är alla så rädda för?!)


* Att andvända engångshandskar när man är och handlar.. (Tänker att privatpersoner kanska hade orkat tvätta händerna och låtit sjukvården nyttja dessa smittskydd istället..?!) 


Punkterna kan flerdubblas, men det var de punkter som låg närmast hjärnbalken just nu.. och jag orkar helt ärligt inte fler.. (Du kanske har någon "rolig" punkt att tillägga? Skriv en kommentar..)


Jag var och handlade innan idag och det var skrämmande tomt på hyllorna.. Inte bara toapapper saknades..?! Jag skulle ha en flaska steksmör.. Slut.. TOMT på hyllan. Jag skulle ha smör till frukosten imorgon.. Slut.. TOMT på hyllan. Ja jag hittade ett annat märke med steksmör, och jag valde en blå Bregott istället för den vanliga..

- Men Herre Gusseness vilken galenskap..


Väl i utcheckningen av mina varor,  kom jag till att snacka med en av personalen.. och han berättade (och håll i mössan nu, för detta är CRAZY..) Han sa:

- I torsdags sålde vi mer än vad vi gjorde under hela julhelgen..


- AMEN VA??!! På riktigt..?! 

Jag är mållös.. Förundrad och chockad på samma gång.. 


Jag har sagt det sedan dag ett och jag säger det igen..

- Jag är inte rädd för Covid-19, det så kallade Corona viruset.. Men jag är fullständigt livrädd för rädda människor!

- Rädsla skapar krig och det är tusen gånger värre än ett virus.. 


OBS!! Naturligtvis tar jag Corona på allvar! Jag gör vad jag kan för att följa folkhälsomyndigheternas smittskyddsrekommendationer och följer alla instruktioner som gäller för olika ställen.

Jag har full förståelse och medlidande för alla illa drabbade och beklagar från djupet av mitt hjärta alla de som förlorat nära och kära pga. av detta fruktade virus. Men hysterin är helt onödig!


Snälla kom ihåg 2009, när Svininfluensan härjade.. Detta är samma sak..

De äldre och de redan sjuka, bör vi vara rädda om, men SANSA ER PEOPLE!!


Enligt killen i affären kommer det nya varor, som vanligt, imorgon..  


Nåväl.. Nu ska jag sluta tjata.. men jag kommer tillbaka.. Var så säker!


- Ta hand om dig.. och försök att tänka som en medmänniska..

Kärlek & Ärtor!   



Av Jenny-Blue - 9 mars 2020 13:21


.. jag är bara, helt enkelt.. uppslukad i något annat som får ta min tid..
-Att måla!


Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards