Alla inlägg under december 2018

Av Jenny-Blue - 31 december 2018 18:44


Ja så var gästerna här, aptitretarna redo för servering, och kvällen kan börja.. (så fort jag är klar här och har gått och bytt byxor) *smile*

Ville egentligen bara titta inom för en snabb hälsning, att ni ska vara rädda om er och ta hand om varandra. Ni som blir skadade av fyrverkerier och onödiga smällare får skylla er själva.. Förlåt för att jag är ärlig, men så tycker jag.. Sånt fördärv är sååå 2002, som min äldst son skulle ha uttryckt sig..

Och med det säger jag Gott Slut och Gott Nytt År!!

Kärlek & Ärtor!!

Av Jenny-Blue - 30 december 2018 16:03


Vaknade strax efter klockan 11 idag och redan där var jag efter i dagens planering. Tänkt var att åka till hundrastplatsen med Spira klockan 11, men eftersom vi båda tydligen drog ut på min oplanerade sovmorgon, kom vi inte iväg förrän klockan 13..


När vi kom till rastplatsen var där inte en själ, vilket är något av det tråkigaste som kan hända.. men vi höll huvudet högt och njöt av tystnaden och passade på att träna på inkallning istället. Efter cirka en halvtimme kom en av Spiras favoritkompis och ordningen var återställd..


Under tiden som jag och Spira var ensamma, tog jag några bilder på Spira och passade på att filma lite med telefonen.. mest bara på skoj och lite på prov, men filmen, eller ska jag säga filmSNUTTEN blev ganska trevlig.. och jag ger er den här:


Väl värda fem sekunder eller vad tycker du?! *smile* 


Nåväl.. Filmen blev inte så lång, men det blev ändå en och en halv timme på rastgården, vilket känns överkomligt trots vår tröga start..


Nu är det ändan i soffan, fötterna på bordet, datorn i knät och kaffekoppen bredvid..

Imorgon är det årets sista dag, som är planerad i all sin enkelhet. Tillsammans med goda vänner blir det en avslappnad kväll. God mat, spännande efterrätt, dricka i olika varianter och kanske en och annan konfettikanon..?! Ingen fest utan konfetti, tänker jag! (Alternativ: Allt blir fest med konfetti..!!)


Kaffekoppen gapar tom och kroppen kräver mer kaffe.. så nu har jag inte tid med detta längre..


Kärlek & Ärtor!



Av Jenny-Blue - 29 december 2018 20:21


.. men är det inte lite så..?! att vanlig mat, som spagetti och köttfärssås, eller fiskpinnar med potatismos och remoulad smakar som allra bäst efter julen..?! Eller är det bara jag som njuter av att inte äta skinka, lax, sill, köttbullar och prinskorvar.. vörtbröd, kavring, knäcke, fjorton olika ljusa bröd.. och allt annat som hör julen till..?!

- Bara en tanke som slog mig, så här direkt efter maten..?!

Oavsett.. Kärlek & Ärtor!!

Av Jenny-Blue - 27 december 2018 21:51


Efter att ha firat jul i massor, sedan den 23 december, har idag varit den första riktiga vilodagen sedan julledigheten kickade in den 19 december. Och tro mig att det kändes skönt att vakna klockan 13:30 idag och inse att jag fått sova ut ordentligt..!! *lovely*

Årets julfirande har gått bra. Trots att vi fått flänga fram och tillbaka, har stressen hållt sig på en behärskad nivå och trivseln har toppat allt stök och bök. Mat har ätits så det sprutat ur öronen. Gemenskapen har varit fylld av välbehag. Julklappspel, nötter, julgranar och kulor. Bra och fina klappar från tomten. Juldricka med och utan alkohol att förtära till toner av julmusik, skratt och barnens väsen.. Svårslaget helt enkelt!!

Men vila är också bra!
Ensamhet i uterummet. Tvåsamhet i tv-soffan. Familjemys vid matbordet och lugnet med hunden på promenad..

Tacksamheten har fått ta sin plats och genomskådat min kärlek till närvaron. Och jag är så innerligt glad över året som varit och som nu lider mot sitt slut.. För konstigt nog tackar jag min depression som spred sjukdom genom hela min sommar, med självmordstankar och bitter aura. För utan den hade tacksamheten nog inte vågat visa sig lika starkt..?!

Mörkret som hängde över mig och som färgade min sommarvärld svart.. är som bortblåst. Ett minne blott. Och bland alla julgransljus, hängande julstjärnor och glänsande ljusslingor som pryder slott och koja gror hoppet sig starkare för varje dag som går.

Julen är en underbar tid på året, med all sin kärlek och gemenskap.. men är också en av de svåra högtiderna, då saknaden av bortgångna kära, känns extra tung då de i tanken borde ha varit med och delat glädjen och värmen..

Min tacksamhet har varit större än någonsin.. bortsett från barnsben.. men jag har nog samtidigt aldrig tänkt på och saknat så mycket, de själar som inte längre delar vårt jordeliv, som jag gjort i år..?! Kanske är det för att jag själv var så nära att lämna..?! Kanske är det bara åldern..?! Oavsett anledning så har tankarna och saknaden varit ett faktum och jag hyllar de saknade själarna i min vunna tacksamhet, så än i det tysta..

Jag vet vem jag vill vara i året som kommer. Jag vet vad och vem jag ska prioritera.. och jag vet anledningen varför.

Jag hoppas innerligt att din jul varit lika god som min, även om jag är fullt medveten om att den kan ha varit precis det motsatta. Och jag önskar av hela mitt hjärta, både till dig jag känner och till dig som är för mig okänd, att livet vill dig väl. Skulle det vara så att livet känns göra dig orätt, önskar jag dig kraften till att vinna striden. Jag önskar dig styrka för att fortsätta kämpa, för tro mig.. Livet är värt att fightas för!! Varje tår, varje ångestattack, varje gång hjärtat håller på att gå sönder.. allt mörker, alla tunga bördor, alla hopplösa nätter utan sömn.. ALLT kan övervinnas om man fortsätter kämpa!

Jag tror på dig. Så snälla tro på dig själv!

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 25 december 2018 18:16


Tacksamheten flödar och jag har svårt att koncentrera mig på en syssla i taget.. En himla massa spring. Åka hit. Åka dit. Hinna sova.. kanske..?! Äter gör vi hela tiden! Traditioner kan kvitta, men kärleken är innerlig!

Det har varit glest med uppdateringar.. men det är INTE för att jag inte mår bra.. Tvärtom så mår jag så himla bra att jag njuter av varje sekund i nuet.. och bloggen är en av de så kallade tekniska saker som får vänta tills den omtalade julefriden lägger sig..

Jag hoppas att er julhelg går i välmåendes tecken och att ni har tålamod inför det som komma skall..

Kärlek & Ärtor!

Av Jenny-Blue - 6 december 2018 13:21


Inspirationen flödar och jag känner kraften inom mig brinna starkare än vad den gjort på väldigt, väldigt länge..

Upplyft i allt som jag upplever runt omkring mig, har jag fått ny luft under mina vingar och jag känner för att flyga igen.

Så var beredd.. Jag kommer att komma tillbaka!

Kärlek och Ärtor!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards