Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Jenny-Blue - 15 oktober 2008 01:12


Nu är det hög tid att gå och lägga sig..

-I alla fall om man är jag..


Det kommer ju en dag imorgon med..


--------------


Men innan jag säger god natt till er alla

vill jag en liten visa tralla

Om löven som mot marken ska falla

och om vintern den kalla

med snögubbar så balla

Till en god natts sömn vill jag er befalla

med drömmar som i vågor svalla.


----------------


-Har ingen aning om vad det ska betyda, det liksom bara kom..?!

Det blir så ibland, att orden bara rinner ur mig.


 -Nu säger jag i alla fall bara en sak till:

-God natt till alla er som vill!

Av Jenny-Blue - 15 oktober 2008 00:26


Att se sig själv i spegeln och inte riktigt kunna förstå att det är sig själv man tittar på, känns lite skumt..


Det är som när man hör sin egen röst genom en inspelning..

-Shit är det så jag låter..?!


Jag vet inte varför jag tar upp detta här och nu, men jag gick förbi hallspegeln för en stund sedan och fick då syn på min enorma mage..

-Det ser ju tekniskt fel ut, när man är höggravid.. Missförstå mig rätt, enligt mig finns det inget vackrare än en gravid kvinna.. inom vissa gränser, såklart.. men att se sig själv.. Ja, jag vet inte om det ser sådär jättebra ut.. mer konstigt, tycker jag!


Det är jätte häftigt på alla vis, ett mirakel i sig, men det ser ändå väldigt konstigt ut.. tycker jag.. Svårt att förstå att det är jag som står där..


Det är som när jag efter några år efter det att Jonathan föddes, såg foto på mig själv som gravid.. näst intill ofattbart.. Skumt hur man glömmer fort..


Snart står jag framför hallspegeln och ser ut som mig själv igen, men då är det dags att komma ihåg hur man byter blöjor och allt det där.. som jag också nästan glömt bort.. Hur som helst så ska det bli super skönt att få sätta på mig mina tighta byxor igen som bara ligger och väntar på mig..

Då kanske jag känner igen mig själv igen, när jag ser mig i spegeln..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards