Alla inlägg den 1 september 2012

Av Jenny-Blue - 1 september 2012 23:17


Klockan är just nu, 23:17.. och jag sitter åter igen, hemma på min lilla, men mysiga balkong!

Borta bra, men hemma bäst.. eller ja.. ganska så skönt i alla fall.. Jasmine har fått kvällsmat

och ligger nu i sin säng och sover.. Hon har sovit nästan hela dagen, hemma hos mamma, så

vi får väl se hur det går i natt..?! - Spännande..


Idag, eller ikväll, får jag väl säga.. tänkte jag inte sitta för länge vid datorn..

Har fått för mig att jag ska måla min byrå, som egentligen var tänkt att stå i garderoben,

men som hamnade i hallen.. Kanske får den stå kvar där..? Kanske hamnar den nere i källaren..?

- Ingen som vet.. Ingen som vet..


Innan jag tar mig för att plocka fram färger och penslar.. tänkte jag

dock ge er några bilder som jag tog hos mamma, tidigare idag..


Och med dem, säger jag over n' out, för idag..



Jag "syndar" och är ute med inneskorna, som jag lånat av mamma..

Vi sitter strax utanför ytterdörren och njuter av solen och snackar skit..


 

Jag och mamma har nu förflyttat oss och sitter här på baksidan av huset.

Bella, min älskade lilla hårtuss.. ligger i mitt knä och tittar på

Kenzo, mammas doggy, som ligger och myser på gräsmattan.


 

Här är två bilder till på hundarna..

En på Kenzo, när hon kommit lite närmare oss, där vi sitter..

Och en på Bella, som har hoppat ner från mitt knä och lagt sig rakt lång, på marken..


   

Några få spår av sommaren, finns fortfarande kvar i mammas

trädgård.. och jag dokumenterade dem mest för skoj skull.


Min lilla ängel, Jasmine.. sitter i sin bilstol och håller oss sällskap, under tiden som vi äter middag..


Torskfile, potatis och purjolökssås..

tillsammans med lite grönsaker.

- Kanske inte så mycket för världen..?

Men ack sååååå gott, för mig!!


Det har varit ett trevligt dygn.. och lite till.. hemma hos mina "päron"..

God mat, (fick köttfärslimpa igår) kaffe och nybakade kanelbullar till fika..

En fixad snuttefilt, tvättad tvätt, mycket snack, god sömn, en snäll dotter..

Och det bästa av allt:


-Jag fick träffat min älskade.. och väldigt saknade vovve!!


Nu var bilderna slut.. och så även detta inlägg.


Av Jenny-Blue - 1 september 2012 18:30


Åkte till mina föräldrar igår kväll..
Kom inte iväg förrän klockan 18, cirkus, vilket var ungefär tre timmar senare än vad

jag hade räknat med, men det gick bra ändå.. Middagen var nästan färdig när jag kom..

Så det blev till att sätta sig ner till ett dukat bord, nästan direkt..!! Och det var så klart nice!


Jag lämnade datorn där hemma.. då jag trodde att jag skulle klara mig utan min blogg i ett dygn..

.. men nu blev suget för stort och jag fick ta fram min telefonen och blogga lite via den istället..


Har mest tagit det lugnt.. Jasmine har varit en ängel sedan vi kom och verkligen låtit sin

mamma få koppla av. Dock har jag ändå gjort en del, som jag väntat med alldeles för länge..

Jag har till X-empel klippt ner och fått sytt Jasmine's ena filt, till lite mer behändiga och

hanterbara snuttefiltar.. Och så har jag impregnerat min nya jacka.

Sen var meningen, egentligen, att jag och mamma skulle ta en runda med hundarna i skogen..

Men eftersom jag glömde bärselet till Jasmine får vi spara det till nästa gång.. Trist men sant..


Just nu, medan jag sitter här ute och röker och skriver.. står mamma i köket och lagar

torskfile, potatis och purjolökssås.. och Jasmine ligger och sover.


- Tänk så bortskämd man kan bli.. *smile*

Både, världens bästa mamma OCH dotter..!!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards