Alla inlägg den 19 december 2009

Av Jenny-Blue - 19 december 2009 15:18


.. och jag kan skriva ostört..


Men jag hinner inte så mycket mer, eftersom jag måste åka och hämta Jonathan hemma hos kusinerna, snart.. Jag har smitit hemifrån.. en liten stund.. Fick lite panik, efter att ha varit fast hemma, då min bil krånglar i kylan.. *suck*


- Säg något som inte klyddar med mig.. ?! Börjar tro att jag gjort något väldigt illa, eftersom det verkar som om det mesta går emot mig..

Ja.. ja.. Det man inte dör av.. blir man starkare av.. eller vad är det man brukar säga.?!

- Så om jag inte kolar.. så var beredda på att en superkvinna kommer att dyka upp.. när du minst anar det.. *hi hi*


Ang. det där med klimatmötet i Köpenhamn.. *suck* Ja.. Allt detta ståhej.. för ingenting. Jag kommer inte ihåg siffrorna, men ni skulle bli rädda om ni visste hur många privatplan och vrålåk, som tagit ¨höjdarna¨ till detta möte..

Jag hörde att det var bara 5 stycken som kom i miljöbilar.. men det är bara vad jag hört.. oavsett så är det, med tanke på det uteblivna reultatet, en skam att mötet ens har ägt rum. TOTTO ONÖDIGT!! enligt mig..


Ang. snön.. Ja, vad ska man säga..

Härligt med en vit jul.. kanske..?! men det är inte så himla kul, när man måste gå ut med hunden eller köra Jonathan till och från skolan. Tack o lov så är det jullov nu, som jag är VÄLDIGT GLAD över! Sovmorgon i två veckor!! ME LIKE!!


   Hur länge tror ni grisarna kommer att vara så här glada..?

Med tanke på att julafton snart är här.. så tvivlar jag på att dansen varar..


Andra saker jag tänkt på, under den senaste tiden är många.. och jag hinner som sagt inte skriva alla nu.. men det kommer.. var så säkra..

Det må hända att jag inte kan blogga aktivt.. just nu.. men det kommer en tid, då jag kommer tillbaka!!


Tack till alla trogna läsare..


En liten bild:


Mamma Jenny och Charlie


på mig och Charlie.. tagen av Jonathan.. får avsluta detta lilla inlägg.. då Charlie fick sitt första riktiga vredesutbrott idag! Nappen låg längst in i soffan tillsammans med telefonen.. och när Charlie inte kunde nå varken den ena eller andra, slängde han sig på golvet och flippade ut.. *hi hi*

Tur att Tomas inte var hemma.. Han har sagt det hela tiden.. att Charlie kommer att bli en sådan unge som slänger sig på golvet, när han inte får som han vill..

(och det hade han rätt i.. men det säger vi inte till honom..)


Nä.. Nu måste jag ta mig ut i vårt fina vinterland.. igen.. Det är dags att hämta Jonathan..


Som jag sa innan.. God Jul o Gott Nytt År!

Vi ses!


- Tjingeling..


Ps. Imorgon fyller Jonathan 6 år och det ska firas! Och så ska vi köpa julgran.. för det gör vi alltid tidigast på Jonahans dag..


- Tjingeling.. igen..


  

Av Jenny-Blue - 19 december 2009 14:59


Sitter hemma hos mamma och passar på att hälsa på min lilla blogg..

-Ååååh vad jag saknar att komma hit!! Datorn där hemma klyddar fortfarande.. så oavsett hur gärna jag vill, så kan jag inte blogga när jag själv vill. *suck*


Eftersom mamma sitter brevid.. så tänker jag inte skriva en massa idag.. Känner att jag har lite svårt att koncentrera mig, eftersom mamsen är lite pratglad idag.. Hon pratar samtidigt som jag skriver.. *hi hi* Hon e för söt..


Jag hoppas att jag får en ny dator i julklapp, så att jag kan börja blogga igen.. men vi får väl se vad Tomten har i säcken.. om han ens kommer till mig.. ?! Ja.. klart att jag tycker, att jag varit snäll.. men jag vet inte riktigt vad Tomten tycker..

-Spännande.. ?!


Jag vet inte om jag hinner titta in igen.. innan jul.. med tanke på att jag måste låna någon annans dator.. Så jag säger:


- GOD JUL! till er alla

 

och önskar er:

 

ETT GOTT SLUT och

 

ETT ÄNNU GODARE NYTT!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards