Alla inlägg den 9 december 2009

Av Jenny-Blue - 9 december 2009 17:31


.. eller som i mitt fall.. en grönsak till morsa!


Jag har f*n inte orkat göra någonting idag! Och det värsta är att svärmor kommer hit ikväll.. för att planera julmiddagen.. *suck*

-Tur att man har en förstående svärmor..


Diskbänken är full.. Diskmaskinen är full och ska tömmas.. köksbordet är fullt med tidningar och teckningar och annat småt och gott.. Vardagsrumsgolvet är belamrat med leksaker.. Hallen är belamrad med saker..


*suck* Jag känner mig inte som någon bra människa just nu.. kan jag säga.. eftersom det ser ut som kriget, här hemma..


Men helt ärligt.. JAG SKITER I DET! Orkar inte bry mig..

Brukar vid sådana här tillfällen se framåt och veta att jag mår bättre när det är städat.. och sedan ta tag i allting. Men idag känner jag ingenting.. inte mer än att hemhjälp hade varit skönt..


Är så förbannat trött på att hela tiden gå och plocka efter Tomas och pojkarna..

Ibland storstädar jag för att göra det lättare för oss alla, att hålla iordning.. men så är man borta en kväll och lägenheten svämmar över av skit igen..


Nä! Fy tusan.. det är bara jobbigt idag..


  

Av Jenny-Blue - 9 december 2009 15:15


Jonathan och Charlie sitter tillsammans på golvet och läser. Hösten 2009  

Mina UNDERBARA POJKAR!

 

 

Mamma Jenny, Jonathan och Charlie.. oftast bara kul ihop..  

Här är vi alla tre.. ihopklämda i samma bild..

- Och roligt har vi!

Av Jenny-Blue - 9 december 2009 14:45


Erik



eller Calle

 



Själv vet jag, i ärlighetens namn, inte riktigt vem jag hejar mest på.. ?!

Av Jenny-Blue - 9 december 2009 01:20


Nä..  nu får jag nog gå och lägga mig..

- Life sucks, and then you have to sleep..


Nä.. det är inte riktigt så illa.. *hi hi* kunde bara inte låta bli..

Jag har haft en ganska så bra dag. Jonathan har varit i skolan, som vanligt.. och som vanligt så har vi haft våra små dispyter.. både innan och efter, men det har inte varit några större bråk idag..

- Och det är ju bra!!


Jag har varit och fixat Charlie´s vagn, som trillade i bitar igår.. Ja, inget stort.. det var ¨bara¨ smäcken till ihopfällningen, som flög av.. Men dock.. ganska bra att ha om man vill kunna fälla ihop vagnen.. och det har ju sina fördelar att kunna det, när man ska ha in den i bilen..


Eftermiddagen gick åt till att köpa julklappar.. och jag måste säga att jag har nog aldrig varit så tidig, med det.. någonsin.. Känns bra! Och barnen var faktiskt exemplariska.. Me like!


Klockan 18:30 kom mamsen och hämtade upp mig.. här hemma.. och sen bar det av mot Lund.. för att ha sticketräff, hemma hos kusinen.. Vi var inte full styrka, men kvällen blev trevlig ändå! Och det bästa av allt var att vi fick Lussebullar till kaffet..


  Tummen upp för detta!!


Nu är klockan.. som vanligt.. alldeles för mycket.. och jag får väl asa mig in på toa och borsta tänderna.. för att sedan krypa ner i min lilla säng.. i mitt lilla sovrum..


Ja.. så får det bli..!

Natti Natti och såklart:

-Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 9 december 2009 00:35



Jag har sedan jag såg videon, gillat låten..

Har tyvärr ingen video här och nu.. men det går bra ändå..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards