Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Jenny-Blue - 8 februari 2010 23:58


Förmodligen kommer ni inte att tro mig.. men jag var uppe med tuppen i morse.. eller ja.. INNAN tuppen egentligen!


Och morgonen gick väl bra.. Bättre än förväntat i alla fall.. Det var tur att Tomas tog hand om Charlie och satte på honom kläder och ny blöja, medan jag var ute med Bella.. annars hade det kört ihop sig.. Det gick bra att lämna Charlie på dagis.. han var i alla fall inte ledsen när jag gick.. Sen å andra sidan var han jätteledsen när jag kom och hämtade honom.. men det tar vi sen..


Jag var på jobb 06:55 och redan här kändes det som en seger.. och att jag dessutom hade hunnit få lite färg i huvudet (sminkat mig lite lätt), hittat skärpet till byxorna och gjort allt det där jag skulle där hemma, innan jag kom iväg.. kändes som pluspoäng! NICE!


Eftersom jag har varit på Tomas jobb.. som nu också är mitt jobb.. (tillfälligt..) flera gånger tidigare, kändes det lite konstigt.. eftersom jag aldrig egentligen sett vad de gör.. eller var tjejernas omklädningsrum ligger.. Men detta fick jag så klart veta idag.


Själva arbetsuppgifterna är inte speciellt avancerade, men som total rokie, var det lite.. vad ska jag säga.. ¨marigt¨ att få ihop det, vid vissa tillfällen.. Mest panik uppstod i min lilla kropp, när jag och S. skulle packa.. Inte nog med att bandet rullar.. och att du ska fiska upp tio eller 20 stycken förpackningar, du ska hinna se eventuella tryckfel också.. och så måste man vända förpackningen så att den ligger på rätt håll i kartongen de packas i..


Ja.. nu tog det ju bara fem minuter att komma in i det, så sådär stressad och pressad har jag inte känt mig idag.. Det var heller inga problem med att lasta på pallen, kopiera lappar, fylla i antal, märka och flytta..

Det som var absolut skönast.. var när vi stod och handlimmade..

- Det kändes som om jag inte gjort något annat i hela mitt liv.. Det gick snabbt och det kändes effektivt.. Och det är en skön känsla!


Lite ovant det där med tiderna.. inte bara morgnarna och eftermiddagarna.. utan alla pauser och lunchrasten. F*n det blir ju näst intill hysteri i köket, när alla ska fixa och dona inför lunchen, som de sedan får slänga i sig, för att hinna plocka undan, innan det är dags att gå tillbaka till sina arbetsuppgifter.. En paus på 15 minuter.. ?! Ja, visst.. Jag vet att det är så.. och att det förmodligen kommer att vara så i väldigt många, många år till.. men 15 minuter.. ?! Det tar ju 5 minuter, bara att ta sig från sin plats till köket..

- Mmmmh.. Ja ja.. jag vänjer mig kanske.. fast nä.. tror inte det..

Jag tycker att det är jätteroligt att jag fått denna chansen till att få prova på något nytt.. Något jag aldrig gjort förut.. Men jag säger här och nu.. att detta är inte något jobb jag drömmer om.. Jobbet i sig är ingenting.. men tiderna.. och allt det inrutade.. Blä!

- Nä.. det är inte min melodi.. alls!


Men bortsett från det där med tiderna.. så har min dag varit fantastisk!

För första gången på väääääldigt länge, har jag känt att jag verkligen har gjort något och att jag varit betydelsefull.. och jag har dansat som på moln inombords..


Förmiddagen gick fort.. eftermiddagen gick ännu fortare.. och vips var klockan dags att hämta Charlie.. När jag kom till dagis, satt han som sagt och grät i en av personalens knä, med det var för att tjejen som haft hand om honom under inskolningen, hade gått hem..


Jag fick en rapport om hur dagen varit för Charlie och att allt hade gått bra.. Ätit sovit, lekt.. Ja.. det vanliga.. När vi sedan satt i tamburen och jag skulle få på Charlies ytterkläder.. höll vi nästan på att somna båda två.. Vi bara satt där en stund.. på bänken, mitt i hallen.. och mös.. JÄTTEGOTT!!


Vi handlade lite innan vi åkte hem..

Jonathan och Tomas var redan hemma.. och Bella hade fått komma ut.. Det tog en timme ungefär innan jag började med maten så smått.. och vid cirka 19-tiden, var den klar och framdukad på bordet.


Strax efter maten fick jag gå och lägga Charlie.. som var tröttare än tröttast och det kändes ju lite trist.. med tanke på att vi bara fick träffas i tre timmar idag.. Jag och Jonathan, hann i alla fall att se en film tillsammans innan han skulle hoppa i bingen..


Ja.. livet kommer att bli så fruktansvärt annorlunda.. för oss alla.. för hela familjen.


Jag skulle vilja kalla det för ett typiskt Svensson-liv.. (man sover äter och skiter i princip..? Allt efter systemets uppbyggde samhälle och tider..) Men eftersom det är så långt ifrån mitt liv, jag vanligtvis lever.. och levt.. så blir det ändå inget Svensson-liv, för mig.. ?! Eller ja..?! Ni fattar kanske vad jag menar..?!

Knappt att jag gör det själv.. faktiskt.. jag är rätt trött nu.. och det kan jag väl få lov att vara..?! Säg inget.. jag svara själv på den frågan: JA! Det får jag!


Därför säger jag God Natt nu.. till alla er som fortfarande kan vara uppe på nätterna.. Ha en skön ¨kväll¨ !


Puss och Kram..

- Chillevippen..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards