Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

När det inte blir, riktigt som man tänkt.. får man helt enkelt hitta på något annat..

Av Jenny-Blue - 22 mars 2014 23:11


Ingen fara på torpet, att dagens planer gick i stöpet.. det är sånt som händer.. Jag har haft en härlig dag i alla fall..!!

Det hela började med en låååååång sovmorgon, som blev den perfekta grunden för min lördag. En lugn frukost, om man nu kan kalla det för frukost, när man äter den klockan 13..?! Men ändå.. dagens första mål, för mig, oavsett tidpunkt, är frukost.. Hur som helst.. Mys och motion tillsammans med hunden fick sedan ta en del av min dag och det var riktigt skönt! Väl behövligt, både för mig OCH hunden!!

När vi kom hem blev det en stund framför spegeln.. Kläder, hår och smink (#Makiash) så klart, för att inte skrämma mina medmänniskor och sedan bar det av till Mobilia. Inte klokt så annorlunda det köpcentrat blivit, sedan mina föräldrar flyttade ifrån stan och jag slutade komma dit regelbundet. Jag har varit där sedan deras ombyggnad blev färdig, men ja.. det är verkligen annorlunda, mycket större, än vad det var när jag var barn.. Hur som helst.. (igen..?!) Jag gick en runda.. Tittade.. Noterade de olika butikerna.. Och kom till slut fram till mitt mål.. Euro Nail. Jag frågade om de hade någon tid och det hade de.. Hann ut och ta en nypa "frisk luft" innan det var dags.. och 20 minuter senare var jag tillbaka och satt i stolen, för att få nya naglar.. något jag verkligen behövde!

Underbart att bli ompysslad! Och jag kan starkt rekommendera att gå dit, då de gjorde ett jättebra jobb! Faktiskt så bra att jag kommer att gå dit igen! Jag har varit på en del sådana dära ställen.. På Hansakompaniet - där det blev minus för tråkig personal, trots ett bra jobb. På Triangeln - där det blev plus för trevlig personal, men minus för ett mindre bra jobb. Och på Jägersro Center - där allt egentligen var helt okej, tills jag plockade bort naglarna och upptäckte hur mycket mina naglar hade tagit skada.. Så ja, jag måste nog säga, att Euro Nail på Mobilia, har varit det bästa, än så länge.. Trevlig personal. Varsamt men noggrant förarbete och ett jättebra resultat! (Inga minus idag.)

Ja.. Det var i stort sett, hela min lördag..
Efter att jag hade fått fina händer igen, ringde jag till Tomas och en stund senare satt jag hemma hos honom, i soffan, tillsammans med honom och vår äldsta son och tittade på Gladiatorerna.. Våra två små, hade redan somnat, så dem får jag träffa imorgon.. *smile*

Innan jag avslutar dagens inlägg, måste jag bara få skryta lite om vår duktiga son Jonathan (och hans fotbollslag Kvarnby) då de tog silver i årets Skåne VM!! Bra jobbat pågar! Även om jag inte var med och såg ert spel, har jag fått höra om det efteråt och vad jag kan förstå, så har ni varit exemplariska idag!! Så ett stort GRATTIS till er och era tränare!

Nu ska jag njuta en liten stund till, av dagen som är kvar, innan det är dags för kudden..
Imorgon står det möte, på schemat, gällande kommande bingosäsong på Almåsa. Och på kvällen blir det sedan kalas för älskade svärmor.. vilket kommer att bli en trevlig avslutning på något som har varit en bra helg. *smile*

- Tjingeling..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards