Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Jenny-Blue - 1 oktober 2020 21:50


Det har varit en lång vecka, som har gått fort.. om man nu kan skriva så utan att verka obegriplig..?!


Dagarna på jobb har gått fort. På många sätt har de varit roliga och givande, men de har också krävt både energi och engagemang.. Den som har erfarenhet av att jobba inom barnomsorg vet vad jag menar. Och jag vågar nog säga att även de som inte har någon större erfarenhet av yrket kan förstå vad en barngrupp på 25 stycken 3-5 åringar kan åstadkomma i både ljud och krav.. *smile*


Jag älskar mitt jobb. Och jag älskar "mina" barn.. Men jag är ju inte mer än människa och likt de flesta andra ser jag fram emot helgen som ligger runt hörnan.. (Sen att jag har tre egna barn som kräver sitt här hemma, behöver vi inte prata mer om just nu..)


Höstkylan kommer krypande.. Herre gusseness, det är redan oktober..?! och jag erkänner att jag inte är speciellt förtjust i (för att uttrycka mig milt) i den värk, som denna gör med min kropp. Men samtidigt älskar jag färgerna och den friska luften som denna årstid står för.. Regnet och blåsten är pest, men det behöver vi inte heller prata mer om just nu, tänker jag..


- När man pratar om trollen.. Här kommer ju regnet.. som inte skulle få ta plats.. *suck* Fast lite mysigt är det ändå, där jag sitter i trädgården under tak och skriver..


Nåväl.. Det har gått tre kvällar som jag sagt till mig själv att jag ska gå och lägga mig tidigare, då jag känt mig trött. Tre kvällar som ändå blivit sena pga. sådant som jag inte själv har kunnat styra.. Men idag.. Idag händer det!

- Jag sov faktiskt middag idag, en stund efter jag kommit hem.. men det gjorde ingen skillnad, därav planen på att komma i säng tidigt ikväll.. (Och ja.. jag vet att de flesta kanske kan tycka att klockan redan har passerat det som kallas tidigt, men för mig är det inte ovanligt att gå och lägga mig klockan 01.. ibland klockan 02.. Varpå klockan 22 därför anses tidigt av mig..)


Så.. utan att egentligen ha sagt ett enda vettigt ord i detta inlägg, avslutar jag kvällen här och nu..


Kärlek och Ärtor!


 

Höstbild på en flugsvamp från 2008. 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards