Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Jenny-Blue - 7 juli 2014 13:54


Ja, det är måndag.. och för att krydda på den galna morgon jag haft.. står vi nu utanför jobb, i regnet.. och väntar på att brandlarmet, som har gått, ska tystna..?!

*Hahaha*
- Welcome to my world..

Av Jenny-Blue - 7 juli 2014 09:15


Det är måndag.. och jag har kört till jobb med Jasmine's skor i väskan..?!!

Det är måndag.. och jag har glömt att ta med dagens lunch, som står kvar i kylen hemma hos Tomas..?!

Det är måndag.. och jag har inte fått något kaffe än..?!!

Mina glasögon ligger där hemma, glömda de också..?!

Det är måndag.. och jag har redan ont i huvudet.. och magen.. Och nerverna håller på att stryka med då det är en hel jädra vecka kvar, innan det är semester igen..

MEN..
- Om bara en vecka, är det semester..!! (Och Tomas, min hjälte, fixar allt och återställer läget, med rätt sak på rätt plats..)


Av Jenny-Blue - 7 juli 2014 00:22


Dagens husletande, vilket bestod av två objekt.. var som vanligt (?!) inte rätt för oss..

Det första vi var och tittade på var ett renoveringsobjekt ARNE!
Fin trädgård, lite unik, med nivåskillnader.. Rätt antal rum.. Stora möjligheter, absolut.. men OJ!! Så mycket att göra?!! Alla fönster - bytas.. Fasad - sprucken.. (Fanns faktiskt sprickor både ute och inne..) Tak.. Dränering.. Golv.. Väggar.. Kök.. Badrum.. Ja, det var alldeles för mycket att göra.. och det hade tagit precis all vår tid.. som vi inte har.. (?!) till att renovera.. Kanske säger det en del om huset.. (och om den nuvarande ägaren..?) att det inte var gjort ett dyft, någonstans..?! Bara en sådan sak.. (vilket ändå var lite coolt att få möjlighet att få se) som att elen och fläkten i köket var original från när huset byggdes 1965.. Lätt avancerade grejer *hahaha*

Så.. Hus nummer ett.. Nej tack!

Hus nummer två däremot.. (med liknande planlösning som det första..) var i betydligt bättre skick.. och då för "bara" 600-tusen mer..?! Nytt kök, bättre våtrum, aningen mindre trädgård, men med ett gigantiskt inglasat uterum.. Det fanns en del att göra där med, men i betydligt mindre skala än i det första huset.. Och så klart, fräscha rum till alla.. Och det var som vi sa, både jag och Tomas.. "Det hade gått".. Men vi vill inte köpa hus tillsammans, bara för att vi får plats, hela familjen.. Det måste liksom finnas något mer.. Och dessutom har jag lovat mig själv att inte "godkänna" ett hus.. bara för att det "skulle gå".. (Tomas känner likadant) - Känslan måste finnas där, tillsammans med allt annat som ska klaffa också, naturligtvis.. Och ska ärligheten fram, så fick varken jag eller Tomas någon "hemma-känsla"..?! Så vi var rörande överens när vi lämnade huset bakom oss..

- Nej tack! Till hus nummer två..

Så med andra ord.. Letandet fortsätter.. *suck*
Visst känns det lite sådär.. skit-jädra-trist.. MEN.. Det kommer..!!
Gissar på att vi har varit och tittat på tio - tolv.. (?!) hus, än så länge.. (om man räknar från det att vi blev tillsammans igen) och jag förmodar att vi kommer att behöva titta på minst tio stycken hus till, innan vi hittar "hem".. Men det får man väl ta..?!

"Den som väntar på något gott.." som man brukar säga..?!
".. Kan vänta till man ruttnar.." som jag brukar säga..?! Men nu ska vi ju inte tänka så..?!
"Upp med hakan.. och le en liten smula, om du kan.." Är bättre att tänka.. så vi gör så istället..

Nu är klockan mycket dock.. och sängen kallar.. (så tankarna får faktiskt vänta de med)
- Natti natt, säger jag därför då.. och sov så gott!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards