Alla inlägg under juni 2009

Av Jenny-Blue - 28 juni 2009 23:21


och då menar jag inte någon jävla målarfärg.. utan jag blir bara så in i helvetes förbannad!!!


Idag har Tomas haft båda barnen.. och det har jag.. som oftast.. fått äta upp.. Varje gång jag ska.. vill.. göra något ensam och lämnar barnen med Tomas.. blir han på något konstigt vis annorlunda.. Det är lönlöst att försöka förklara för honom.. för han är ju precis som vanligt.. enligt honom själv..


Dagen har väl gått.. ok.. jag har hållt minen och varit, vad jag anser lugn.. och harmonisk.. Jag har pratat i normal ton.. inte fått några vredesutbrott.. och varit glad hela dagen.. tycker jag i alla fall själv..


Jag har gjort en massa ärenden idag.. och avslutade dagen hemma hos Tomas syster, tillsammans med familjen och pizza. Helt okej!


När vi kom hem.. somnade Charlie.. för tidigt.. Jonathan somnade dock försent, så det jämnar väl ut sig..?! Hur som helst.. vi kom hem.. Jag åkte till rastgården med Bella, efter jag satt igång torktumlaren.. Vi var bort i en timme.. lite drygt.. Tomas satt såklart i soffan.. Charlie vaknade.. Jag vek tvätten och T kollade på Tv.. Jag gjorde mat till Charlie.. bytte blöja.. satte på pyjamas.. Charlie åt.. Jag tog upp honom när han var klar och satte honom i stolen.. vid oss i vardagsrummet. När jag var klar med tvätten.. tittade T fortfarande på Tv.. och jag gick till Statiol, för att handla blannevann.. Bella fick följa med..


När jag kom hem hade harlie kommit i säng igen.. och T kollade Tv..

Jag blandade mig en ¨goding¨ (en välförtjänt sådan) tog min lilla bärbara och gick ut på balkongen.. Och då händer det.. T kommer ut.. röker några bloss och säger sedan: ¨God natt då.. min lilla solståle..¨


- Aaarh! Det var bara den förbannade droppen som fick min jävla bägare att rinna över.. Som tur var.. lyckades jag hålla mig lugn.. och svarade bara kallt och ointresserat tillbaka: ¨God natt..¨


Kan någon på denna jord förklara för mig varför jag bryr mig över huvud taget?! Hur kommer det sig att jag hela jävla tiden svansar runt.. fixar, donar, handlar, lagar mat och allt annat jävla skit, när jag inte får något ut av det..??!! Varför försöker jag ens att vara tillags.. Jag mår ju ändå skit i slutänden..


Det ligger i min natur att fråga Tomas och Jonathan om de också vill ha frukost.. till x-empel.. om jag är på väg att fixa en macka till mig själv.. Jag vill tro att jag alltid gör det.. frågar alltså.. ¨jag ska till affären, behöver du något?¨ eller ¨Jag tänkte sätta på en kopp kaffe, vill du ha?¨

Och det stör mig något så in i Norden.. när Tomas bara gör till sig själv..


Först blir jag ledsen och lite besviken.. sen blir jag bara så jävla förbannad!!

Och jag känner mig totalt hjälplös, när jag mår bra och är glad.. och ändå får höra att jag ALLTID är så sur och irriterad..


Det hade kanske varit ok om det varit en främmande människa som sagt så, men Tomas borde veta bättre.. Efter nio år tillsammans borde han ha klart för sig att om jag blir anklagad för något, kan jag lika bra göra det också..


FAN!! Tur att han har gått och lagt sig.. för jag är skitarg på honom just nu..

- Tack för den Tomas.. och sov så jävla gott.


Inget tjingeling.. idag!

Av Jenny-Blue - 27 juni 2009 23:45


Idag fick jag sova länge.. och när jag väl kom upp ur sängen, gick jag rakt in i duschen och stod där i en timme.. lite drygt.. Nice! ME LIKE!!


Jonathan, som sov över hos Tomas faster, natten till idag, var inte hemma, vilket gjorde förmiddagen x-tra lugn.. och tyst.. framför allt..

Inte för att jag inte tycker om hans roliga kommentarer, tankar och funderingar.. men efter nästan två veckor av konstant prat.. var det lite skönt att få vila öronen..


Dagen har jag spenderat, tillsammans med min familj, hemma i trädgården hos Tomas syster.. Underbart i solen!! ME LIKE X-TRA MYCKET!!


Vi kom hem strax efter klockan nio.. och jag har sedan dess, plockat och donat lite.. Tvättat lite kläder.. och tömmt lite väskor.. Jag tänkte passa på att göra det nu så här på kvällskvisten, då det är mindre risk för värmeslag.. men nu orkade jag inte mer.. Känner mig nöjd.. för idag..


Barnen sover och Tomas sitter vid tv:n och kollar på någon film, som han missade början på.. Själv sitter jag faktiskt.. för ovanlighetens skull i köket, i stället för ute på balkongen.. *undrar varför?*

Jag ser mig omkring och trivs med det jag ser.. Vår diskbänk ser ju faktiskt ganska så trevlig ut.. när den inte är belarmrad med en massa disk och pizzakartonger.. Åter igen.. ME LIKE!


Som ni kanske har förstått, så mår jag ganska så bra.. just för tillfället.. Jag fick förvisso ett vredesutbrott någonstans mellan duschen och bilresan till Tomas syster.. men med tanke på att jag klarat mig hela tiden i Värmland.. så var det inte så farligt.. Snabbt in och snabbt ut.. kan man säga.. Petitesser.. kan man också kalla det för.. om man så vill..


Nu gott folk.. ska jag gå och ta ett bloss på min balkong.. och kanske se om det finns något gott att dricka.. dock inte ute på balkongen.. får nog kolla drickan först..


Tittar kanske in igen innan jag dyker i säng.. men jag lovar inget..

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 26 juni 2009 07:09


Ah.. Jag kunde inte låta bli.. MÅSTE ju visa upp min fina firre..

Som barn, var jag ibland ute och fiskade med mamma, men det var alltid hon som fick napp.. I år däremot.. drog jag upp en bamsing!! Min allra första fisk.. en gädda på drygt två kilo..


Så jag säger som Jonathan sa en kväll, efter han varit och fiskat med Tomas:

- Ja.. Du får lov att kalla mig för storfiskare.. *hi hi*


Tjingeling..


Ps. Gäddan var jättegod..

Av Jenny-Blue - 26 juni 2009 06:37


X- antal dagar senare.. så var man hemma igen.. Nästan tio dagar i Värmland.. Ack du sköööööna!! Det har varit en underbar semester, med familjen i vårt sommarparadis.. på Hagvallen!! Men lika skönt som att komma iväg är det att komma em till stan igen..


Förra året skulle Tomas jobba i Karlstad och för att hinna fram i tid, lämnade vi hemmet i total kaos.. Vilket blev att det var MINDRE skönt att komma hem.. I år, däremot, var det jätteskönt, eftersom allting var städat innan vi åkte!

Men det kändes lite konstigt att komma hem.. som vi gjorde för några timmar sedan.. Som Jonathan sa:

- Det känns som om vi inte kommit hem, utan som om vi är någon annan stans.. *hi hi* Han e för söt!!


Hur som helst.. Vi kom hem vid fyra halv fem.. nu på morgonen.. och som tradition.. har jag och Tomas druckit vars en Irish coffie..

(stavade jag rätt nu? Ja ja.. skit vilket..) Tomas gick och lade sig för en stund sedan och jag funderar på om jag ska göra det samma, eller om jag ska vänta på att Charlie vaknar och fått sin frukostvälling..


Det är underbart att vara hemma igen.. Känner att jag har saknat min lilla bärbara, mer än vad jag hade trott att jag skulle göra.. Nästa år får den följa med..


Tack vare min kära svägerska, har vi frukost till imorgon bitti.. eller i bitti.. idag.. ?! Ja, ni fattar vad jag menar.. Hon är i alla fall en pärla som varje år, inna vi kommer hem, fixar bröd, mjölk och lite pålägg till oss, så att vi har något att äta när vi vaknar! -Tack, för att du alltid ställer upp Cilia!


Ja.. Det var inte meningen att jag skulle skriva så där värst himla mycket idag.. får väl gå och knyta mig en stund innan verkligheten hinner ifatt.. Har förvisso sovit en stund i bilen.. men ändå.. Har ju trots allt semester några dagar till.. Sen återgår vi till mammaledigheten.. *hi hi*


Vi ses snart igen.. var så säker!

Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 17 juni 2009 00:27


Nu är jag äntligen klar med allting och pustar ut.. Bilen är packad, lägenheten är superstädad, hunden är rastad, jag är duschad och snart är vi på väg till vårt älskade sommarparadis Värmland.. Me like!!


Det var ett tag innan idag då jag trodde att vi inte skulle komma iväg förrän i morgon.. men jo.. det gick! Det känns jättebra!


Jonathan, som tjatat med frågan om när vi ska åka.. precis HELA dagen.. har ÄNTLIGEN däckat i soffan.. ?!

- E det klokt.. ungen har varit uppe enda tills nu.. Galet! Men förståligt.. Han brås helt enkelt på sin mamma.. Nattmänniskan Jenny.. *suck*


Ja.. hur som helst.. Vet inte om jag skriver något, medan jag är borta.. Jag tror att möjligheten finns.. men vet inte om jag prioriterar min tid i paradiset, vid datorn.. Vi får väl se.. hur det blir.. Det handlar mest om vädret.. då det är ganska avgörande..


-Ha en skön Midsommar!! Vi ses.. Tjingeling..


.

Av Jenny-Blue - 11 juni 2009 00:34


Idag har varit en bra dag!

Jag har fått upp tavlorna (inramade fotogafier) i Charlies rum.. Tanken är att jag ska fylla hela väggen, som ett jättestort kollage.. men det kommer ju efter hand som man fyller på..  Idag har jag i alla fall gjort grunden till det hela genom att sätta upp sju stycken tavlor.. Och det blev bra, tycker jag..


Jag hämtade Jonathan som vanligt, vid fyra och vi åkte direkt till Hornbach för att köpa filter till akvariet.. Sen åkte vi till IKEA för att köpa ett presentkort.. i förebyggande syfte.. till mig själv.. * hi hi *

- Lite knäppt kanske, men när badrummet är klart och vi kommer hem ifrån Värmland igen, ska jag ta tag i sovrummet och då behöver vi en ny sängram och nya sängbord..

- Ah, det var inte så knäppt i alla fall..?! * hi hi *


Maten blev sen som vanligt, men alla åt och blev mätta.. och det är ju det som är själva poängen.. eller hur..?! Efter maten, var det dags för Charlies kvällsvälling, rap och godnatt.. Lät honom somna i babygymmet, så jag kunde klippa hans naglar innan jag lade honom i sin säng..


Sen var det Bellas tur.. Ut och kissa.. och toklukta efter kaniner..

När klockan var tjugo över nio, tog jag mina pantflaskor och gick.. Ner till bilen och iväg till affären.. Pantade alla flaskorna.. tre papperspåsar = 57,50:- och gick in i butiken för att köpa mjölk, bröd och hundmat..


Jag kom ut ur butiken med ovanstående plus fyra T-tröjor till Jonathan. De kostade bara 39 kronor styck, så jag kunde inte låta bli.. ungen växer ju som ogräs..

Det blev även en kjol, en kardigan, en ny bikini och ett par byxor till mig..

- Ah ja men.. det var ju TOKbilligt.. Jag kunde helt enkelt inte låta bli!!


När jag kom hem igen, var det någon film på Tv, som Tomas satt och tittade på och som jag också såg slutet på.. Sedan gick Tomas och lade sig.. och nu sitter jag här.. vid min lilla bärbara..


Men det ska jag inte göra så värst länge till.. för jag hade faktiskt tänkt mig att komma isäng lite tidigare än vanligt.. Så om jag säger god natt nu, så kanske jag klarar det..


- Tjingeling..


Ps. Provade kläderna när Tomas gått och lagt sig.. och Jag är Nöjd.. DS.

Av Jenny-Blue - 11 juni 2009 00:11


Igår, när jag varit och tittat till min lilla hemsida, gjorde jag som jag ibland brukar.. och kastade tärningarna för att komma till en annan, slumpvald hemsida.. Och då slog det mig, efter att ha kastat tärningarna några gånger.. att flertalet hemsidor handlar om antingen hundar.. eller hästar..


Sen finns det en del bilsidor, familje- och barnsidor och en och annan rocksida.. De flesta sidorna (som inte är Kennel eller Häst) handlar om privatpersoner som vill visa upp sig själv, sina barn, sina djur, eller som i mitt fall sitt skapande. Det är ganska så roligt att kolla runt bland alla dessa tusentals hemsidor.. Vissa är riktigt fyndiga, andra är bara pinsamma, men de flesta är fina eller roliga.. Sen tycker jag att det är skoj att det är allt från 14-åringar, till pensionärer, som skriver..

-Heja alla gamlingar, som lyckats erövra datavärlden!!


Prova själv att kasta tärningarna, om ni tittar förbi.. Min sida finner du i mina länkar, lite längre ner, till vänster. Kolla in min sida först, men prova sedan att trycka på tärningarna..


Om du själv blir sugen på att göra en egen hemsida (gratis) gör det gärna genom min hemsida.. Vid tillräckligt många nyregistrerade via min sida, kan jag hålla min sida reklamfri..

- Det var bara ett tips, ni gör ju så klart som ni vill.. :)


- Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards