Alla inlägg den 3 september 2011

Av Jenny-Blue - 3 september 2011 17:20


Mamma ringde och väckte mig imorse, 08:36 stod det på klockan när jag slog upp mina blå..

- Shit, shit, shit!! Nu var det bråttom, eftersom jag skulle träffa mamma på Bulltofta parkering klockan 9:00.. och innan dess skulle jag hinna:

Klä på mig och fixa till mig..

Byta på Charlie och sätta på honom kläder..

Se till så att Jonathan fick rena kläder på sig..

Gå ut med hunden och packa bilen..

- Shit, shit, shit..!!


Klockan var fem i halv tio, när jag slirade in på parkeringen.. Höll nästan på att köra på mamma, som stod och vinkade glatt till mig, men det gick bra.


Det tog en stund, men så var bordet uppställt och alla loppisprylar på plats.. Några människor hade under tiden som vi höll på att fixa, frågat om regnkläder och priser, men så fort vi var klara med allt och redo för värsta stormningen.. kom det ingen..

Det var några enstaka personer som passerade, bortsett från alla motionärer, men sen blev det inte mycket mer..


Det blev lite bättre efter lunchtid.. men de personer som köpte något handlade bara en eller två saker. Det var bara en person som slog till stort och köpte grejer för hela sextio svenska riksdaler..


Men men.. så är det ju med Loppis.. Ibland går det bra och som idag lite sämre.. Men vi sålde ändå så pass att vi passerade hyran för bordet, så imorgon kan det bara bli plus.. och då hoppas vi MYCKET PLUS!


Några bilder från idag:


Reklam för Loppisen, som satt lite här och var..


Mestadels av bordet.. min censurerade mamma och lite Charlie..


En del av bordet och Jonathan i bakgrunden..


Jonathan var med för att sälja lite nallar.. men det gick ju inte så bra..


Charlie som också var med, var go och glad som vanligt..


Eftersom Tomas skulle jobba idag, mellan klockan 10 och 15, fick barnen vara med mig.. Först fick jag lite panik.. med tanke på alla timmar, utan något annat än gräsmattor.. men det visade sig vara helt onödigt..

(Eller som Jonathan skulle ha sagt, helt OLÖNT) Båda pojkarna var jätteduktiga och när Tomas kom vid tre för att hämta ungarna, ville Jonathan inte följa med hem, utan stanna med mig.


Nåja.. Hur som helst..

Imorgon har vi kanske liiiite bättre tur med försäljningen, då det samtidigt som Loppisen också hålls fotbollsturnering på Bulltofta..


- Vi får väl se vad det blir av det..

Av Jenny-Blue - 3 september 2011 17:12


Nä.. Det blev inga nya funktioner.. denna gången..

Bloggen höll stängt igår.. eller ja, under natten.. pga. underhåll och jag hade hoppats på spännande nyheter.. men det det var som jag innerst inne trodde.. rent tekniskt..


- Nästa gång kanske.. ?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards