Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Jenny-Blue - 7 augusti 2012 16:27


.. Så, nu är jag tillbaka där jag satt imorse.. På balkongen.. fast något mindre stressad.

Röker en cigg och njuter med en kopp kaffe.. och att solen har vågat sig fram gör det inte värre..


- Stackars Jonathan, imorse när jag lämnade av honom, började det att dugga lite.. men sen

öppnade sig himlen och det var som om någon HÄLLDE vatten uppifrån.. Jag, Charlie och

Jasmine hade hunnit till BVC när störtskuren kom.. Och precis när vi kommit in i bilen igen,

slutade det regna för en stund.. men jag tror inte att det hjälpte Jonathan något..?!


På BVC var det lugnt och stilla. Vi var först på plats. Vet nu att de öppnar klockan 10! 

Min lilla Jasmine vägdes.. och hon låg på precis samma vikt som när hon föddes, alltså

3005 gram.. Även om hon inte gått upp jättemycket, så har hon i alla fall gått upp och

inte ner i vikt.. och det får man väl räkna som bra.. Tänkte jag skulle dit igen om en vecka

och se så att hon fortsätter på samma håll, upp.


Efter BVC åkte vi till Charlies dagis för att gå igenom vilka dagar och tider som Charlie ska

gå, när jag har honom hos mig. (Han har ju bara 15 timmar i veckan, eftersom jag går hemma..)

Det var kul att träffa alla dagisfröknar igen, efter "sommarlovet" och att få visa upp mitt

lilla underverk till unge.. Och att få se hur det lyste i Charlies ögon, när han stolt visade

upp sin lillasyster, fick både mig och dagispersonalen att le stort..


När vi var klara på dagis körde vi till Sibylla, för att äta lunch. Det blev korv med mos till både mig

och Charlie.. Jasmine satt bredvid i sin bilstol och sov hela tiden, så jag och Charlie fick en liten mysig stund tillsammans..

Mätta och belåtna, åkte vi vidare till Toys R' us.. Meningen var att vi skulle hitta ett babygym alternativ en babysitter till Jasmine.. men som överallt annars kostade det alldeles för mycket..

Det blev en hel dröse, nio stycken för att vara exakt, med "gubbar" till Charlie i stället..

- Jag älskar Rea! Räknade ut, att jag köpt leksaksfigurer för 430 kronor..

(hur det nu är möjligt att det kan kosta så mycket?!) men att jag bara betalade 100 spänn..

.. vilket är mer realistiskt för min plånbok. Men som sagt inget baby- gym eller -sitter.


Jakten fortsatte på Ekohallen, där jag faktiskt hittade ett gym som kostade hela 400 kronor

MINDRE än vad tidigare alternativ har gjort. Det var taget!! Så nu har min lilla pärla äntligen

ett babygym att ligga i och det känns bra!


Sen var det fikapaus! Bara ett MÅSTE för mig och Charlie.. eftersom vi är kakmonster båda två..

Det blev kaffe o kaka för mig och glass och jordgubbsmer till Charlie. Sen bar det hemåt, så att

Jasmine också kunde få lite gott i magen..


När klockan var tre skulle Jonathan hämtas från fotbollen, men han ville följa med en kompis

hem och leka i stället, så jag och mina andra två åkte hem igen.. och ja.. här sitter jag nu..

.. på golvet i vardagsrummet mellan mina två minsta.. (fick flytta in från balkongen..)

Jasmine har ätit och snusar gott i soffan, medan Charlie har fullt upp med att leka med alla

sina "gubbar".. och jag..

- Ja, jag får väl ta och fixa lite mat..



Av Jenny-Blue - 7 augusti 2012 08:40


Jag har egentligen inte tid att blogga nu, men ett litet inlägg hinner jag..


Jonathan har fotbollsläger hela denna veckan, klockan 9:30-15, så han ska lämnas varje morgon..

Frukosten är avklarad, pojkarna har fått kläder på sig och kvar är bara lilla Jasmine, som ligger och

trynar fortfarande, i min säng.


Tar tillbaka det.. Nu skriker hon för full hals..

Det blev ett kortare inlägg än tänkt.. men jag återkommer..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards