Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Jenny-Blue - 12 augusti 2012 12:52


En ytterst ovanlig rubrik till ett något annorlunda inlägg i min blogg..

Jag är ju ingen sportfantast.. Ganska så långt därifrån faktiskt, men handboll..

Handboll tycker jag är roligt att titta på! En sport där det händer mycket.. hela tiden..

.. till skillnad från fotboll, exempelvis..


Jag har ofta fått höra att jag är oengagerad när det gäller sport och det är ju inte så konstigt..?!

Dels så har jag inget intresse i det, eller ytterst lite och dels så har jag kommit på att det inte är

bra för hjärtat att vara för engagerad..

Trodde att jag skulle dö, när jag såg semifinalen i handboll Sverige - Ungern, härom dagen..

Men jag överlevde.. Sverige vann över Ungern med 27-26 och tog sig till final!!


 


När jag själv ska utöva någon form av sport, får jag ofta höra att jag inte anstränger mig

tillräckligt.. men det har med mitt humör att göra.. För de få gånger jag verkligen gillar sporten

jag utövar, som när vi lirade innebandy i skolan till exempel, så blev jag så förbannad när det inte

gick som jag ville, att de andra nästan blev lite rädda för mig..?! Så min enkla slutsats är att det

inte är något vidare bra, för mig, att engagera mig i sport..


Men idag.. får det bära eller brista! För idag klockan 16:00 kommer denna lilla svensk, att sitta

framför TV:n och glo på sport! Och jag lovar att jag kommer att vara engagerad ända ut i fingertopparna.. oavsett om det är dåligt för hjärtat eller inte..


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards