Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Jenny-Blue - 28 maj 2013 11:09


När jag skriver i min blogg.. är det först och främst för att "tömma från mitt huvud"..

Samtidigt tycker jag om att kunna gå tillbaka.. och se vad jag "tyckte då"..

Sen att jag har ett bekräftelsebehov, som stillas i tanken på att det faktiskt är andra som

läser.. förstår.. håller med.. känner igen sig själv.. och tycker till.. är en krydda som förgyller

mitt liv.


Anledningen till att jag började blogga.. Den allra första och största anledningen.. var för att

jag var nyfiken på hur det fungerade.. Jag ville lära mig helt enkelt..! Och det bästa sättet för

mig att lära.. är genom att göra.. och så blev det att jag googlade "gratis blogg".. På den tiden

var det inte så vanligt att man kunde blogga gratis, utan som allt annat, var det något man

försökte tjäna pengar på.. Idag är det väl mer känt att man vill tjäna pengar på att blogga, än

att tjäna pengar på att erbjuda bloggar..?! (Jag vet faktiskt inte.. Jag bara höftar nu.. *smile*)


Det är snart fem år sedan jag startade min blogg..

Om man läser inläggen från då.. ser man en klar skillnad, med de inläggen som jag skriver idag..

Idag har jag liksom funnit "min grej".. I början hade jag inget speciellt tema eller ämne, utan skrev mer sådant som jag trodde läsaren, kunde tycka vara kul..?! Småsaker.. som egentligen inte hade någon betydelse..?! Visserligen var det MINA tankar och funderingar, men det var inte alls så "ärligt" som det är idag.. Det var nog så långt ifrån "Blondin Bella" man kunde komma.. *smile* Och så är det nog faktiskt fortfarande.. Men om man jämför antalet besökare då, som kunde vara tre till fyra stycken per dag.. med antalet besökare idag.. som kan vara upp mot 70 besökare på en dag, känns det ändå som om jag "hittat min grej"..?!


Jag skriver som sagt för att "tömma".. men naturligtvis vill jag ju också påverka..

Hjärlpa andra, med inre tankar och funderingar, för att visa att man inte är ensam..

Dela med mig av erfarenheter, som kanske kan få läsaren att se saker och ting från

ett annat perspektiv.. Visa att man kan vara stark och sårbar på samma gång..


Jag har med åren, fått kommentarer.. som har stärkt min självkänsla.. Och jag har ibland fått äran till att få sträcka ut en hand, till den enskilda läsaren (kommentar-skivaren) äldre som yngre.. Många gånger har jag fått "höra" att jag skriver på ett sätt, som är lättläst, eller tänkvärt.. och jag vill tro att min svensklärare hade varit stolt över mig om hon hört alla uppskattade kommentarer om att jag borde skriva en bok.. även om jag inte är ett ess gällande gramatik.. Och även om jag inte alltid skriver som "man ska"..?! *smile*


Det pratas ju en hel del om det här med att dagens teknik, skapar stress för många..

Att alltid vara uppkopplad.. och att jämföra sitt personliga värde i hur många "likes" man får på facebook.. Det jag har reagerat över är alla dessa ursäkter, som ofta skrivs i bloggar.. då det inte "uppdaterats" på länge.. Lite synd att man känner att man måste be om ursäkt, då jag anser att en blogg är något för den som skriver.. och inte i första hand, för den som läser..?! Kanske är jag för gammal (?!) för att försöka "passa in", anpassa mig till andra.. eller nej.. Jag har nog aldrig försökt vara något jag inte är.. eller jo, det har jag nog ändå..?! Men det är aldrig något som har fått mig att må bra, vilket har slutat med att jag ändå tänkt tanken. "passar det inte, så låt bli".. Samma sak vill jag tänka om min blogg.. Jag är jätteglad för alla mina "besökare".. men jag vill ju att ni ska komma spontant.. För att ni själv vill.. För att mina ord ger er något.. vilket det gör när jag skriver.. så om det går fyra månader mellan inläggen, eller bara några timmar..?!

- Jag har sagt det förr.. och jag säger det igen.. Jag tänker inte be om ursäkt, för att jag inte bloggar varje dag.. och jag önskade att det fanns fler som tyckte så.. Men det är ju klart.. Alla har vi våra olika mål..?!


Så.. Vad är det då jag vill ha sagt med detta inlägg..?! Ja.. Jag vet inte..?! Att jag älskar min blogg..?! Att jag är tacksam för "mina" läsare..?! Att jag uppskattar kommentarer..?! Ja.. Jag vet inte..?! Men jo, så är det ju!! *smile*


   

.

.

.

Här är två bilder på statistiken.. dygnsvis/månadsvis

 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards