Alla inlägg den 21 april 2014

Av Jenny-Blue - 21 april 2014 20:37


Jaha.. Så var vi då hemma igen, efter en minst sagt fartfylld "utemiddag" tillsammans.
Jag skrev tidigare, när vi var på väg dit.. att vi skulle få se huruvida det skulle bli en thriller, med tre barn på restaurant.. och det visade sig bli ett thriller-drama, som utspelade sig på Viggos " The Bar" på Mårtenstorget i Lund. Redan innan maten kom in, kände jag att det var bäst att ta med pojkarna ut och låta dem få springa av sig, en del av sin energi..

- Du vet.. Väntan mellan beställning och mat, är som en evighet, för en studsigt femåring som vår lille Charlie.. Och ja, något bättre blev det kanske, men det är numera ett faktum att det inte är riktigt rätt plats för vår älskade Charlie-man att vara på.. (Varken för honom, eller för hans snart HELT gråhåriga föräldrar...*suck*)

Jag och Tomas beställde in vars en burgare.. vilka var helt okej, båda varianterna.. Barnens köttbullar, var dock inte lika uppskattade, då både Jonathan och Jasmine ratade sina.. De var något i det torraste laget, så både jag och Tomas kunde ha överseende med att det blev mer pommes och dricka, än köttbullar.

Tjejen som serverade oss var jättetrevlig och tog genast fram den enda barnstolen de hade, när Tomas bad om en till Jasmine. Killen som sedan skulle ta betalt i kassan var också trevlig, men verkade något snurrig när det gällde det han skulle ta betalt för..?! Han frågade mig både om antal portioner med köttbullar och vad vi hade druckit och om det stämde med att vi hade beställt fyra stycken Cola.. som dessutom var Pepsi, då Cola inte fanns.. *smile* Men jo.. i det stora hela, fick vi ett trevligt bemötande.. trots Charlie..?! *smile* igen..

Ja ja.. Nu har Jasmine kommit i säng och har somnat. Båda pojkarna har duschat och är även de på väg in i sina sängar - Skola och dagis imorgon.. (Förlåt, jag vet att det heter förskola, men jag kallar det dagis ändå.. and you can't stop me..)

Sen blir det väl att jag och Tomas tittar på en film.. Och kanske, bara kanske.. kan jag få honom till att bjuda mig på en Irish coffee till filmen..?! Hade varit jättegott.. innan jag kastar in handduken för idag..!!

Ha en go kväll, mina vänner!

Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 21 april 2014 17:25


Så bär det av mot ännu ett litet äventyr..?! Vi sitter i bilen, hela familjen, på väg till Lund för att äta på restaurant.. En impuls bara, men oj så trevligt!

- Återkommer senare, med fler detaljer om var.. vad.. och hur det gick..?! Tre barn på restaurant..?! Kan bli en thriller..?!

Puss & Kram så länge

Av Jenny-Blue - 21 april 2014 12:21


Fyra dagars ledighet börjar lida mot sitt slut.. och

vi får vackert vänta, ett helt år till nästa påsklov..


Imorgon är det tisdag, vilken kommer att kännas som en måndag..?!

Men det är väl bara bra, förmodar jag, eftersom jag inte är någon "big fan" av

just tisdagar.. Sen att hela veckan kommer att vara "snurrig" kan kvitta, då den

kommer vara en dag kortare.. *smile*


- Usch, jag låter som en sådan där.. (?!) som inte gillar att jobba..?! Men det vet ni ju

alla, att jag visst gör.. Men trots det, så är och förblir ledighet snäppet bättre..!!


Så..?! Har påsken varit precis sådär underbar, som den ska vara..?!

Målade ägg, knoppande ris, färgstarka fjädrar, söta påsk-kärringar och -gubbar..?!

Snälla påskharar, välfyllda påskägg, trevliga middagar, gott umgänge..?!

Sol, värme, ledighet, ledighet, ledighet..?!


Jo.. Ja.. Det måste jag nog medge.. att allt har varit till belåtenhet!

Har dock inte haft något ris i år, då jag kommit på att det kliar liiiite för mycket i både 

näsa och ögon.. och därför blev det inga fjädrar heller.. men färger har det inte varit

någon brist på..!! Dagen på Österlen, i lördags fyllde hela färgkartan.. som sedan kunde

återupplevas när vi igår, var hemma hos mina föräldrar och målade ägg, enligt tradition,

innan middagen..



Här ett kollage från gårdagen, hemma hos "päronen" i skogen..

 


Fick en liten stund för mig själv, där jag kunde gå runt lite i trädgården och fotografera "våren"..

och här kommer ett kollage på det med..


  

Lite roligt att grodan i dammen har lagt ägg.. *smile*


Ja, med andra ord.. så har jag haft en riktigt skön helg, tillsammans med familjen..

Det har varit strålande solsken, både på himlen och i hjärtat och inga större skandaler.. mer än

att Jasmine, vår sötaste hjälpreda, råkade tappa åtta stycken okokta ägg på golvet, när hon fick

för sig att hon skulle hjälpa mig att duka bordet, inför middagen hos mamma och pappa.. *smile*

Det tog en stund.. och det krävde en halv rulle hushållspapper, att torka upp allt ifrån golvet, men

det var det värt, då Jasmine gör så gott hon kan, med eget initiativ, bara 21 månader gammal..!!


  

.

.


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards