Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Jenny-Blue - 4 maj 2014 21:28


Ljuset ger inte lacket, riktig rättvisa.. men det får ni ta.. *smile*


Grundade med två lager av "Star Nails", Nordic Cap of Sweden.
Color No. NP06

Och piffade med en glitterkant, längst ut på tippen, med "Color Show Crystallize" från Maybelline: 232 Rose Chic..


Ha en trevlig kväll!

Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen.. Måndag.. hela dagen..!

Av Jenny-Blue - 4 maj 2014 21:07


Så.. då var naglarna färdigfilade och målade i en ganska så neutral färg, med med lite piff i form av en glitterkant längst ut på tippen.. Kanske inte någon direkt "salongslook".. men det får duga..!!

Barnen har kommit i säng och det är snart dags, för oss vuxna att krypa till korgs också.. men först blir det nog en film tillsammans i soffan..?!

Husvisningarna som jag berättade om, gick bra.. Eller ja.. Det första objektet var väl ok.. Det andra körde vi bara förbi..?! *Ah ja det var så mycket folk.. Ni anar inte..?!!* De stod i kö, för att komma in genom ytterdörren och ännu fler bilar, med ännu mer människor kom i drivor..?! Och trots att det var en så kallad "premiärvisning" var budgivningen redan igång.. (såg jag via nätet..) Så nej.. vi körde vidare och tog en glass istället..

Nu ska vi se film, så nu har jag inte tid att sitta här och blogga mer..
På återseende!
Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 4 maj 2014 12:51


Sitter på Tomas balkong och fixar naglarna..
Tanken var faktiskt att jag skulle gå till salongen och få de fixade, men pengarna "för sånt", tog slut så jag får allt vackert fixa till dem själv.. Var och köpte ett gäng filar, ett sådant där 10-pack, för tjugo spänn.. och nu filar jag för glatta livet! Filarna är rätt så grova, så det gäller att vara lite försiktig så att jag bara filar påbyggnaden.. och inte mina egna naglar.. men det går..! Känns bra att ha "egna" långa naglar igen.. eller ja, snart.. då jag fortfarande har två naglar kvar..

Jaha.. Så vad bjuder livet på idag då..?!
Jo tack.. Det är husvisning X2 idag, med start klockan 14.. Så får vi se om det kan vara något.. Börjar kännas lite desperat nu, men jag tänker inte förlora hoppet.. även om det har känts nära några gånger.. Jag är så tacksam för att det blev som det blev mellan mig och Tomas.. och att vi har hittat tillbaka till varandra, men det här jädra pendlandet, med väskor och påsar, fram och tillbaka börjar ta på krafterna.. För er som tycker att det kan vara jobbigt med att sköta och hålla iordning ett hushåll, skulle bara veta hur det är att ha två..?! Det mest slitsamma, är dock röran i huvudet, som blir när man inte vet/kommer ihåg var man har sina eller barnens saker.. Eller när man kommer hem till det ena stället och upptäcker att man har glömt något hemma på det andra stället..
Ja ja.. Det är tröttsamt, men det kommer inte vara förevigt, så.. jag överlever nog det också..?! *smile*

Pratade med Jonathan, över telefon, för en liten stund sedan.. Han har sovit över hos en kompis och de skulle komma hit efter att de ätit lunch.. Charlie-mannen, som blev helt förtvivlad igår, när Jonathan skulle åka, har sovit över hos farmor.. "räddaren i nöden".. och är fortfarande kvar hemma hos henne. Jasmine, som man tycker borde vara glad över att få lite egentid tillsammans med sina föräldrar, har tjatat efter sina bröder, konstant sedan igår kväll..?! Nu tar hon en paus dock, då hon ligger i soffan med sin pappa och vilar en stund..

Oj, jaha.. Nu ringde farmor.. Nu kommer Charlie snart hem.. Ja.. Då får jag väl ta och fila färdigt mina naglar..

Ha en underbar söndag alla!
Puss & Kram

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards