Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Jenny-Blue - 13 juni 2014 19:43


Ännu ett skolår är över.. och det tindrar i ögonen på alla barnen som efter sin skolavslutning äntligen får börja sitt efterlängtade sommarlov.. Efter ett tappert kämpande med tidiga morgnar, läxor.. och allt annat som krävs av de små liven.. börjar den tiden på året, som förmodligen är den allra bästa..?!

Jag som förälder känner mig stolt.. men samtidigt får jag lite panik..?! Kändes ju som om det var igår, som vi satt där i kyrkan, ovana i vad som skulle hända, då vår lilla Jonathan gick ut nollan.. Stolta och förväntansfulla inför den "riktiga" skolstarten till kommande höst, då han skulle bli en "försteklickare", med riktiga läxor och kraven skulle börja på riktigt.. Och känslomässiga i tankar om att vår lille påg, redan blivit så stor..

Idag, tro det eller ej.. lämnade Jonathan fyran bakom sig..?!! Och både jag och Tomas var rörande överens, i bilen på vägen tillbaka till jobb, efter uppträdandet/ skolavslutningen i kyrkan.. "Shit vad hände..?!" Vi hade precis en liten pojke på sex år och en ännu mindre pojke på ett år.. Nu till hösten har vi två stora killar.. En som börjar femman och en som börjar nollan.. (Alltså lämnar dagis och flyttar över till skolan..) Och vår lilla dotter..?! Ja hon fyller redan två, nästa månad..!! (Svårt att få ihop när man räknar efter, då varken jag eller Tomas är äldre än 25, respektive 27..?! *smile*)

Sommarlovet är här.. och nästa vecka, så även semestern..
Eller ja, början på.. då det blir längre sammanhängande ledighet lite senare..


Av Jenny-Blue - 13 juni 2014 09:40


Fredagen den trettonde, som inträffar en till tre gånger varje år, är enligt skrock en otursdag.. Men enligt en omfattande olycksgranskning som försäkringsbolaget Trygg Hansa har gjort, inträffar nästan sju procent färre skador under fredagen den trettonde än under en genomsnittlig dag.. och tre procent färre skador fredagen den trettonde än under en genomsnittlig fredag..

Bild hittad på Google..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards